Tv out.....
Fra : Claus

Dato : 01-04-03 09:34

Nu har jeg fået mit tv-out til at virke.. men jeg syntes at farve er lidt
sløve, er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det ?

det er et Tornado GeForce 2 mx400 64 mb ram og tv-out grafikkort
Claus

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 09:41

Claus wrote:

> Nu har jeg fået mit tv-out til at virke.. men jeg syntes at farve er lidt
> sløve, er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det ?
>
> det er et Tornado GeForce 2 mx400 64 mb ram og tv-out grafikkort

Som du beskriver det og som jeg forstår det, så kan du ikke gøre noget. Det
du oplever er ganske enkelt den elendige TV-out som nVidia kan præstere.
Nogle er bedre end andre, men godt bliver det aldrig.

TV'et har selvfølgelig også noget at sige, men grafikkortet er klart det
svageste led i kæden næst efter signalvejen.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Claus

Dato : 01-04-03 12:57

Efter jeg har set en film, kan jeg se at der nogle gange ikke er farver på,
kan det ikke være noget med at men skal indstille farver på tv-out på en
eller anden måde?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 13:11

Claus wrote:

> Efter jeg har set en film, kan jeg se at der nogle gange ikke er farver
> på, kan det ikke være noget med at men skal indstille farver på tv-out på
> en eller anden måde?

Det med farver kan være et spørgsmål om NTSC kontra PAL. Tjek dine
instillinger igennem. Hvis dit TV understøtter NTSC så er det dog ikke
problemet.

Det burde understøtter NTSC, eller må det være tussegammelt

PS: Det er nemmere hvis du følger tråden kronologisk og besvare de posts som
er istedet for dit eget. Så kan andre folk nemmere følge med og ingen
newsreaders bliver forvirret.