Firmaopstart ?
Fra : Brian R

Dato : 11-04-03 19:32

Et lille simpelt spørgsmål...

Jeg har hørt, at hvis jeg f.eks. gerne ville overtage en Bager som jeg ved
er ved at går, så kan jeg ikke fordi jeg ikke er udlært Bager ?... kan det
passe ?

mvh
Brian R

Fra : Carsten

Dato : 11-04-03 21:56

"Brian R" <lalleglade@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ved at går, så kan jeg ikke fordi jeg ikke er udlært Bager ?... kan det

Du kan aldrig kalde dig Bagermester og du kan aldrig blive medlem af Bagermesterlauget
Jeg ved ikke hvad en bager kaldes som øgenavn, men en advokat kaldes en "Vinkelskriver"
=

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-04-03 08:57

Carsten skrev Fredag den 11. april 2003 22:55 i dk.videnskab.jura:

> Du kan aldrig kalde dig Bagermester og du kan aldrig blive medlem af
> Bagermesterlauget

Hvad med konditor, er det også en beskyttet fagtitel?

Ivar Madsen

Fra : Vibeke & Michael

Dato : 12-04-03 08:47

> Jeg har hørt, at hvis jeg f.eks. gerne ville overtage en Bager som jeg ved
> er ved at går, så kan jeg ikke fordi jeg ikke er udlært Bager ?... kan det
> passe ?

Selvfølgelig kan du købe et bageri selv om du ikke er udlært bager.
Det er et frit land vi lever i.

Du skal dog nok sørge for at ansætte kvalificeret hjælp i fald du ønsker at
drive det videre som bageri.

Hilsen

Michael
Bager af Guds nåde. (S)

Fra : Brian R

Dato : 12-04-03 13:07

"Vibeke & Michael" wrote in message ...

> Selvfølgelig kan du købe et bageri selv om du ikke er udlært bager.
> Det er et frit land vi lever i.

Ok.... jeg havde bare hørt anderledes... kan ik lige huske hvor, men det var
noget der sad fast fordi jeg syntes det lyder dumt :)

> Du skal dog nok sørge for at ansætte kvalificeret hjælp i fald du ønsker
at
> drive det videre som bageri.

Yep... selvfølgelig :)

Tak !