spørgsmål vedr. Lejekontrakt
Fra : Odense

Dato : 11-04-03 14:03

Jeg har lejet en lejlighed og den er tidsbegrænset men udlejer har lavet en
lille fejl på kontrakten han har nemlig skrevet at den er tidsbegrænset til
den 1/10 20004 ved en fejl og han har underskrevet det kan han så forlange
at vi skal flytte den 1/10 2004 som der skulle have stået på kontrakten
????????????????????????????????????

Håber I kan svare på dette. På forhånd tak

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-03 14:06

"Odense" <salg@(Fjernmig)privat.dk> wrote in message
> [...]
> at vi skal flytte den 1/10 2004 som der skulle have stået på kontrakten

Skrev I ikke også under i den tro at det var 2004 ?
Eller troede i det var 20004 ?
Eller var I i ond tro og satsede på at fejlen ville gøre kontrakten ugyldig
?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Odense

Dato : 11-04-03 14:27

jeg så godt at der stod 20004 men det var jo ikke spørgsmålet jeg vil bare
gerne vide om det er bindende for han at jeg ikke skal flytte den 1/10 2004
men kan flytte når det passer mig med 3 måneders varsel
som en normal lejekontrakt ????????????????????????????????????????

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e96bdae$0$132$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-03 07:33

> [...]
> men kan flytte når det passer mig med 3 måneders varsel
> som en normal lejekontrakt ????????????????????????????????????????

Jeg er overbevidst om at du kan altid opsige dit lejemål med 3 mdr. varsel.

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-04-03 15:20

Scripsit "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country>

> Jeg er overbevidst om at du kan altid opsige dit lejemål med 3 mdr. varsel.

Hvis lejeaftalen er tidsbegrænset og der ikke er aftalt andet, er den
i den aftalte periode uopsigelig fra begge parters side. LL §80 stk 1.

Den tidsbegrænsning der gælder er selvfølgelig den parterne har været
enige om at aftale selv om de er kommet til at skrive den ned med et
ukonventionelt antal nuller. Det er et så gammelt princip at det har
et latinsk navn: "falsa demonstratio"-doktrinen.

--
Henning Makholm "Jeg køber intet af Sulla, og selv om uordenen griber
planmæssigt om sig, så er vi endnu ikke nået dertil hvor

Fra : Peter

Dato : 11-04-03 14:53

"Odense" <salg@(Fjernmig)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vi skal flytte den 1/10 2004 som der skulle have stået på kontrakten

I skal naturligvis først flytte den 1.10.20004 og I er forpligtet til at
betale husleje indtil da!

Fra : Odense

Dato : 11-04-03 15:22

Du skriver at (og I er forpligtet til at
betale husleje indtil da!) det er lavet som en normal kontrakt desuden kan
man altid opsige et lejemål med 3 m. varsel det står højt og tydligt i
lejeloven

Fra : Ole Andersen

Dato : 11-04-03 15:37

Odense wrote:
> [...]
> betale husleje indtil da!) det er lavet som en normal kontrakt desuden kan
> man altid opsige et lejemål med 3 m. varsel det står højt og tydligt i

Den når alligevel at blive ændret inden 20004, så det skal du ikke tage
dig så meget af.

--
Ole Andersen
Copenhagen, Denmark

Fra : Peter

Dato : 11-04-03 15:35

> [...]
> betale husleje indtil da!) det er lavet som en normal kontrakt desuden kan
> man altid opsige et lejemål med 3 m. varsel det står højt og tydligt i

Det var en joke

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-04-03 16:12

> [...]
> betale husleje indtil da!) det er lavet som en normal kontrakt desuden kan
> man altid opsige et lejemål med 3 m. varsel det står højt og tydligt i

Nej, det kan du faktisk ikke - for tidsbegrænsede lejemål er som
udgangspunkt uopsigelige i lejeperioden, med mindre andet udtrykkeligt er
aftalt. Fremgår af lejelovens § 80, stk. 1.

Og tidsbegrænsningen udløber naturligvis den 1. oktober 2004 - selvom der er
en tyrkfejl.

Mvh. Camilla

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-03 07:34

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> udgangspunkt uopsigelige i lejeperioden, med mindre andet udtrykkeligt er
> aftalt. Fremgår af lejelovens § 80, stk. 1.

Mon ikke det kun er fra udlejers side ?

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 22-04-03 14:57

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3ea4e251$0$129$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> kan

> Mon ikke det kun er fra udlejers side ?

Nej

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 11-04-03 15:41

I princippet kan du godt blive boende der indtil 1/10-20004, MEN....
1) Du skriver selv at du havde set at der stod 20004, idet du skrev under
allerede der du var i ond tro. Hvis du allerede der spekulerede om du kunne
udnytte det til egen fordel

2) Hvis du ikke vil flytte til den tid kan jeg med 200% sikkerhed fortælle
dig, at hvis udlejeren kontakter en advokat, derpå i tur i retten, får du
vist ikke medhold.

Men din udlejere kan kun fremleje for 2 år frem, så hvis du ikke vil ud
inden da, kan han "smide" dig ud til det tidspunkt!

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 11-04-03 15:46

Udgangspunktet for det første af besvarelsen, var tale om tidsbegrænset
udlejning...

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-04-03 16:29

Odense wrote:
> [...]
> ????????????????????????????????????
>
> Håber I kan svare på dette. På forhånd tak

Aftaleloven § 32, stk. 1. Den, der har afgivet en viljeserklæring, som
ved fejlskrift eller anden fejltagelse fra hans side har fået et andet
inhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens inhold, hvis den,
til hvem erklæringen er afgivet, indså eller burde indse, at der er
begået fejl.
Læs også § 33. på retsinfo.dk

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Odense

Dato : 12-04-03 08:12

kan jeg så ikke få kontrakten kendt ugyldi så den virker som en normal
lejekontrakt