motions/gymnastik øvelser
Fra : Jesper

Dato : 11-04-03 17:54

Hejsa til alle jer som forhåbentlig vil svare på denne mail!

Jeg mangler nogle gode og nemme øvelser man kan lave hjemme, som strammer
mave og især fjener mine bryster, da det ikke ser så snildt ud på en mand
hvis i spørger mig.... Håber meget at i kan hjælpe mig, da jeg meget gerne
vil slippe for at skulle i et motionscenter da jeg føler mig noget
malplaceret, blandt alle de sunde og slanke og muskuløse mænd og damer, og
så mig mr. XXL

på forhånd tak!
med venlig hilsen Jesper

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 13-04-03 21:24

Jesper skrev:

> [...]
>vil slippe for at skulle i et motionscenter da jeg føler mig noget
>malplaceret, blandt alle de sunde og slanke og muskuløse mænd og damer, og

Har du været inde og kigge i motionscentret?

I vort center her i Nuuk er der nogle muskuløse, slanke og faste m/k,
men der er nok flere splejsede eller store lidt svuppene typer - jeg
er/har nok selv hørt til sidstnævnte selv om det ikke var ekstemt

Første gang jeg mødte op var også med blandede følelser, så jeg fik
ovetalt sønnike til at tage med så jeg havde noget moralsk opbakning -
og en dørstopper.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Helle

Dato : 13-04-03 21:35

"Jesper" <jnb83@mail.dk> wrote in message
> [...]
> vil slippe for at skulle i et motionscenter da jeg føler mig noget
> malplaceret, blandt alle de sunde og slanke og muskuløse mænd og damer,

Hej Jesper.

Du skal slet ikke skamme dig over at tage i motionscenter selvom du er lidt
stor. Jeg går i Fin Form i Svendborg og ja, der er de lækre, super stramme
og smarte piger og fyre men der bestemt også det stik modsatte. Og jeg synes
virkelig det er flot hvis man tager i motionscenter selvom man vejer for
meget - hvorfor ellers gå der? jeg tager virkelig hatten for disse folk
og det er inkl. mig selv *g*. Jeg vejer selv for meget. Har vejet 30 kg for
meget og mangler stadig 18 kg. Du kan tro jeg gemte mig ved maskinerne de
første gange men folk passer sig selv og har for travlt med sig selv så de
ikke gider kigge efter folk der ikke er top modeller. Så tag du roligt
afsted men vælg et lidt større center! De små centre kan være slemme at
komme ind i hvis man vejer for meget - har selv prøvet det. Prøv tag en
prøve time, tal med en instruktør om hvordan du har det med at være for stor
og gå der
Du bor jo nok ikke nede på Sydfyn, men hvis du gjorde ville jeg gerne tage
dig med i Fin Form i Svendborg så du kunne se det
Jeg er i hvert fald glad for at gå der og ja, jeg kigger da på de tynde sild
og tænker *hmfr, sådan vil jeg gerne se ud*, men jeg er jo også på vej. Jeg
gør noget for det og det samme gør du, når du starter i motionscenter

Klap på skulderen fra Helle

Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-04-03 23:18

> Du kan tro jeg gemte mig ved maskinerne de
> første gange men folk passer sig selv og har for travlt med sig selv så de
> ikke gider kigge efter folk der ikke er top modeller.

Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet når jeg læser den
del af dit indlæg, så jeg vil lige tilknytte en lille kommentar.

Jeg har gået meget i motionscenter og det lærer man blandt andet nogle
uskrevne regler ved.

Een af de regler er, at man ikke gør grin eller kommenterer hvad andre tager
på vægtstangen (eller deres profil for den sags skyld).

Selv om man er strammet op, er der stadig masser at gøre grin med ("jeg
tager 20 kg. mere end dig i bænkpres" .. etc.)

Jeg har endnu ikke oplevet nogen, som har overtrådt den regel - og jeg er
ret sikker på, at der er nok der skal sætte vedkomne på plads hvis det sker.

Så uanset hvordan du ser ud (eller hvor stærk du er), kan du roligt komme i
motionscenteret.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 14-04-03 17:05

"Klaus Petersen" skrev:

> Så uanset hvordan du ser ud (eller hvor stærk du er), kan du roligt komme
> motionscenteret.

Fuldstændig enig, og husk lige på at selv Arnold har haft sin første dag i
et motionscenter :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Therese

Dato : 13-04-03 22:08

"Jesper" <jnb83@mail.dk> skrev
> [...]
> vil slippe for at skulle i et motionscenter da jeg føler mig noget
> malplaceret, blandt alle de sunde og slanke og muskuløse mænd og damer,

Har du overvejet Sekvenstræning? I det sekvenstræningscenter, jeg har gået
i, kommer der også mange overvægtige samt folk, der skal genoptrænes, da det
er et sted de praktiserende læger ofte henviser til. Jeg har i hvert
tilfælde aldrig følt mig "malplaceret" der
Det gode ved sekvenstræning er, at det er uddannede fysioterapeuter, der
står for ens vejledning, og ens program bliver lagt individuelt. Derudover
er de gode til at vise hvordan man laver øvelserne rigtigt derhjemme.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 16-04-03 07:13

Hej Jesper
> [...]
> vil slippe for at skulle i et motionscenter da jeg føler mig noget
> malplaceret, blandt alle de sunde og slanke og muskuløse mænd og damer,

Du kan låne en bog eller et videobånd på biblioteket om Callanettic, og der
vælge de øvelser ud du føler strammer op, der hvor du har behovet, men det
er svært at motivere sig til at træne ene. Langt nemmere hvis du har en
aftale med andre om at træne sammen, eller som andre skriver at gå i et
motionscenter.

Jeg er instruktør i bl.a Callannettic, og du er velkommen til at spørge
uddybende, til det program du finder.

> på forhånd tak!
> med venlig hilsen Jesper
Kærlige hilsner