Slap hud
Fra : Anders Lund

Dato : 10-04-03 21:42

Hej

Jeg er så heldig at jeg har tabt mig 7-8 kg over de sidste 4-5 måneder. Men
nu synes jeg at huden omkring og på siden min mave hænger lidt.

Er det noget som kommer "på plads" med tiden?

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Anders Lund

Dato : 10-04-03 22:05

Anders Lund <spam2003@andersonline.dk> wrote in

> Jeg er så heldig at jeg har tabt mig 7-8 kg over de sidste 4-5
> måneder. Men nu synes jeg at huden omkring og på siden min mave hænger
> lidt.

Jeg læser lige hvad jeg har skrevet igen. Det er ikke fordi det hænger, men
tager man fat, synes jeg at der er lige lovligt meget hud som følger med.

Fra : Therese

Dato : 11-04-03 18:36

"Anders Lund"
> Det er ikke fordi det hænger, men
> tager man fat, synes jeg at der er lige lovligt meget hud som følger med.

Nogle kloge mennesker påstår at indmad som bl.a. lever hjælper til at
stramme huden op mens man taber sig.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-04-03 19:11

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle kloge mennesker påstår at indmad som bl.a. lever
> hjælper til at stramme huden op mens man taber sig.

Hvad får dig til at konkludere, at de pågældende er kloge?

Mvh. Lisbeth

Fra : Therese

Dato : 13-04-03 12:41

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at konkludere, at de pågældende er kloge?

Du kan vælge at tolke det som "kloge" i anførselstegn, men jeg bedømmer dem
til at være kloge ud fra at deres andre teorier har gjort, at jeg nu har
tabt 12,4 kg siden januar.
Om det med indmaden passer må man jo, som med så mange andre ikke så nemt
beviseligt påstande, selv vurdere / evt. prøve.

Dette var kun ment som et velment råd fra én, der ikke har problemer med
slap hud i forbindelse med vægttab.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-04-03 14:54

> Du kan vælge at tolke det som "kloge" i anførselstegn, men jeg
> bedømmer dem til at være kloge ud fra at deres andre teorier
> har gjort, at jeg nu har tabt 12,4 kg siden januar.

Flot vægttab! Men det gør nu ikke "dem" kloge, at du har præsteret et flot
vægttab *S*

> Om det med indmaden passer må man jo, som med så mange
> andre ikke så nemt beviseligt påstande, selv vurdere / evt.
> prøve.

Det ville være ekstremt nemt at bevise, at lever (indmad) en gang om ugen
forebygger slap hud.

> Dette var kun ment som et velment råd fra én, der ikke har
> problemer med slap hud i forbindelse med vægttab.

Det samme her.... og jeg spiser stort set aldrig indmad *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Anders Lund

Dato : 21-04-03 16:34

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in

Først lige undskyld det sene svar.

> Nogle kloge mennesker påstår at indmad som bl.a. lever hjælper til at
> stramme huden op mens man taber sig.

Nu går jeg lige og håber på at du taler om at det er min egen lever som er
med til at stramme huden op... for jeg kan ikke lide at spise lever.

Det kan da også bare være at jeg skal lade naturen går sin gang og bare
lade være med at sidde på en måde, så det hele hænger i folder. hehe

Fra : Therese

Dato : 22-04-03 14:35

"Anders Lund" skrev
> Nu går jeg lige og håber på at du taler om at det er min egen lever som er
> med til at stramme huden op... for jeg kan ikke lide at spise lever.

Det er desværre at spise lever, der skulle stramme huden op.
Men det behøver jo ikke være det forfærdentlige svinelever, som jeg altså
heller ikke spiser.
Kan du ikke lide leverpostej?
Jeg laver selv en leverpaté af kyllingelever, gulerødder og squash, og den
synes jeg bare smager rigtig godt. Så har jeg ingen problemer med at få min
leverportion én gang om ugen

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Anders Lund

Dato : 22-04-03 17:40

> Det er desværre at spise lever, der skulle stramme huden op.
> Men det behøver jo ikke være det forfærdentlige svinelever, som jeg
> altså heller ikke spiser.
> Kan du ikke lide leverpostej?

Jo da. Jeg tror bare jeg går lidt i stå, når ordet "lever" står alene.
Jeg tror jeg køber noget leverpostej ind og spiser noget af det.

> Jeg laver selv en leverpaté af kyllingelever, gulerødder og squash, og
> den synes jeg bare smager rigtig godt. Så har jeg ingen problemer med
> at få min leverportion én gang om ugen

Hmm... det var måske noget. Man skal jo prøve nogle nye ting. Tak for
idérne.

Fra : Therese

Dato : 22-04-03 18:11

"Anders Lund" skrev i en meddelelse

> Jo da. Jeg tror bare jeg går lidt i stå, når ordet "lever" står alene.
> Jeg tror jeg køber noget leverpostej ind og spiser noget af det.
Det gjorde jeg også til at starte med, men da jeg fik hintet "leverpostej"
var der jo ingen problemer mere

> Hmm... det var måske noget. Man skal jo prøve nogle nye ting. Tak for
> idérne.

Du får lige opskriften:

Jeg laver en portion af:
300 g kyllingelever (hakket til atomer)
100 g løg (hakket med leveren)
150 g gulerødder (groftrevet)
150 g squash (groftrevet)
45 g mel
salt og peber
allehånde
persille

Bland det hele sammen og put det i en franskbrødsform eller fad og bag det i
40 min ved 200 grader.

Man kan sagtens putte flere gulerødder og squash i portionen. Kyllingelever
fås frosset i bl.a. Alta til under 10 kr for 300 g.

Kuren jeg følger siger, man bør spise hvad der svarer til ca. 100 g lever om
ugen for at det har virkning.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Ninett Green

Dato : 23-04-03 10:10

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er så heldig at jeg har tabt mig 7-8 kg over de sidste 4-5 måneder.

Flot klaret, Anders! Way to go

>Men nu synes jeg at huden omkring og på siden min mave hænger lidt.
> Er det noget som kommer "på plads" med tiden?

Det plejer at løse sig selv og stramme op med tiden, hvis vægttabet ikke er
meget stort - i en helt anden vægtklasse end din.

Den gamle skrøne om at lever får huden på maven til at trække sig sammen,
hænger nok sammen med leveres store indhold af A-vitamin, som man kan få fra
mange andre fødevarer end lige lever, heldigvis.
Husk også lidt af de sunde fedtstoffer - fra fede fisk, plantefedtstoffer
for ADEK (det kan huskes som Alle Damer Elsker Kage vitaminerne er
fedtopløselige og uden fedtstoffer kan de ikke optages.

Held og lykke med "opstramningen"

Kærligst Ninett

Fra : Gitte Larsen

Dato : 23-04-03 10:47

"Ninett Green" skrev

> Husk også lidt af de sunde fedtstoffer - fra fede fisk, plantefedtstoffer
> for ADEK (det kan huskes som Alle Damer Elsker Kage vitaminerne er
> fedtopløselige og uden fedtstoffer kan de ikke optages.

He, den har jeg ikke hørt før!

Jeg plejer at sige:
Fedtopløselige vitaminer KEDA (huskes som :de bliver KED A hvis der ikke er fedt tilstede i kosten)

Godt med nogle huskeregler - og meningen er jo den samme.

Venlig hilsen
Gitte Larsen
Konsulent for De Danske Vægtkonsulenter
Køge - Næstved - Roskilde - Ringsted - Haslev
www.vaegtkonsulenterne.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-04-03 13:41

Gitte Larsen wrote:

> Gitte Larsen
> Konsulent for De Danske Vægtkonsulenter
> Køge - Næstved - Roskilde - Ringsted - Haslev
> www.vaegtkonsulenterne.dk

Hej Gitte

Velkommen tilbage i gruppen...... Long time no see

Sidst vi snakkede sammen, så havde vi vist en ret heftig diskussion
omkring DDVs pris/ydelsesforhold.
Dengang var jeg vist ret negativ indstillet over konceptet DDV (og andre
i samme stil vil jeg altså lige skynde mig at tilføje).

Hvis du ikke kan huske diskussionen, så klik her:
http://shorterlink.com/?68N23B
(der skulle gerne dukke en diskussion op i, som er blevet gemt på
google).

Jeg må indrømme, at jeg er blevet en hel del mere åben (for ikke at sige
direkte fortaler for konceptet ) overfor DDV.
Særlig efter, at jeg altså har smidt ca. 20 kilo i løbet af et halvt års
tid vha. DDV-programmet.

I øjeblikket (øjeblikket har desværre varet siden midt i januar) står
jeg ret stille med hensyn til vægttab, men det er altså alene fordi jeg
ikke følger programmet så frygtelig meget.
Der er så flere årsager til, som jeg tidligere på året har skrevet om
her i gruppen (oven i dette er så sket det, at jeg blevet opsagt fra en
stilling, som jeg faktisk godt kunne li'. Og det hjælper altså heller
ikke ligefrem på motivationen. Uanset hvilket program man måtte følge).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Gitte Larsen

Dato : 24-04-03 21:39

"Carsten Riis" skrev

>Velkommen tilbage i gruppen...... Long time no see

Tak, tak. Jeg har nu været her hele tiden, men bare på sidelinien.

> Sidst vi snakkede sammen, så havde vi vist en ret heftig diskussion
> Hvis du ikke kan huske diskussionen, så klik her:

Joo, jeg kan såmænd godt huske den, uden at kigge.......

> Jeg må indrømme, at jeg er blevet en hel del mere åben (for ikke at sige
> direkte fortaler for konceptet ) overfor DDV.

Ja, det har jeg bemærket.
Det glæder mig, at du opdagede, at der findes andre drivkræfter i os konsulenter, end ussel mammon.

Jeg kender din konsulent særdeles godt, og hun er en kanon pige, der forstår at motivere de fleste.
Hun brænder for dette, ligeså meget som jeg gør.

Selv er jeg "helt oppe at køre" i øjeblikket!
Jeg har netop i denne periode, oplevet adskillige af mine medlemmer nå deres ønskevægt, med vægttab på 25 - 31 - 41 - 42 - 57 - og 66 kilo, og det er bare i de sidste 2 uger.
(Se lige forsiden af Ude og Hjemme i denne uge - det er en af "mine"
Jeg er rævestolt af hende!!

> Særlig efter, at jeg altså har smidt ca. 20 kilo i løbet af et halvt års
> tid vha. DDV-programmet.

Super flot!
Jeg har fulgt din kamp mod kiloerne her i gruppen, og også læst hvorfor du har / havde problemer med at komme videre.

Jeg håber, du kommer videre igen en dag, når overskuddet er der,
så du til når din ønskevægt.

De bedste hilsner

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-04-03 14:01

Gitte Larsen wrote:

> Ja, det har jeg bemærket.
> Det glæder mig, at du opdagede, at der findes andre drivkræfter i os konsulenter, end ussel mammon.

Indrøm bare, at der vist nok en pæn omsætning på en eftermiddag/aften.
Og når man har flere hold på en uge, så kan man slå noget
forberedelsestid sammen, så man ikke skal forberede fra bunden i Næstved
som man skulle til Ringsted (eller hvor holdene ligger).

Tilgengæld er det jer sgu vel undt..... Jeres (konsulenternes) familier
og omgangskreds uden for DDV må jo høre meget om DDV og blive udsat for
andet DDVsk.

Med hensyn til at gå i gang igen, så har jeg besluttet, at jeg først vil
seriøst igang igen, når min jobsituation er afklaret, dog senest efter
et bryllup som jeg skal til den 17. maj.
Jeg vil dog lige smutte op forbi Tina T. og fortælle hende om min
beslutning på mandag.

So I am back on track May 19th.

Indtil da håber jeg, at vægten ikke går fuldstændig amok.

Fra : Anders Lund

Dato : 23-04-03 21:48

"Ninett Green" <nospamnlp@tdcadsl.dk> wrote in

> Den gamle skrøne om at lever får huden på maven til at trække sig
> sammen, hænger nok sammen med leveres store indhold af A-vitamin, som
> man kan få fra mange andre fødevarer end lige lever, heldigvis.

Det lyder godt. Jeg kunne heller ikke forsitlle mig at lever var det
eneste, men måske er det det mest effektive?

> [...]
> plantefedtstoffer for ADEK (det kan huskes som Alle Damer Elsker Kage
> vitaminerne er fedtopløselige og uden fedtstoffer kan de ikke

Vi har heldigvis en god kantinedame på mit arbejde, som sørger for at der
er alt muligt slags mad. Salat, fisk, kylling, pasta, "almindelig" kød,
forskelligt brød og jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg og andet godt.
Jeg synes selv at jeg spiser sundt og varieret.

> Held og lykke med "opstramningen"

Jo tak. Det kan da også være at jeg bare er begyndt at blive utålmodig
efter mit tab... det giver jo én et "kick", når det begynder at være
musklerne, som former ens krop.