Handikap scooter 'prøvebane'
Fra : Ole Pagh

Dato : 12-04-03 07:06

En af mine venner har endelig fået bevilget en handicap el-scooter. Han kan
selv vælge ca. hvilken type det skal være.
Den skal være velaffjedret og let at betjene, da det drejer sig om en svær
gigt.

Han har hørt et der skulle findes et sted i Københavnsområdet hvor man kan
afprøve forskellige fabrikater af køretøjer, samtidig med at man kan
prøvekøre forskellige typer underlag.

Vi har ikke kunne finde ud af hvor det er.
Er der nogen der kender stedet /organisationen, eller er rygtet bare en and
?.

Ole Pagh

Fra : Leonard

Dato : 12-04-03 09:23

"Ole Pagh" <ole.pagh[fjern_dette]@privat.dk> wrote:

>Vi har ikke kunne finde ud af hvor det er.
>Er der nogen der kender stedet /organisationen, eller er rygtet bare en and
>?.

Jeg kender ikke noget fast sted, men der plejer at være en bane på
Rehab-messen, med nogle kantsten, fliser, grus og løst sand, og så er
det jo der alle firmaerne viser deres produkter frem, så der kan
testes.
Indtil nu har Rehab-messen fundet plads i Fredericia, men i år er det
i Bella Center d. 20. - 22. maj.

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale at vente til efter messen
med at vælge et produkt, det kunne jo være at der var nogen der har
fundet på noget nyt og smartere ... og med den ventetid, der sikkert
allerede har været på at få en bevilling osv. så er de 6 uger sikkert
ikke lang tid.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 12-04-03 23:29

Det er typisk.
Nu er vi flyttet til Jylland - bla. for at undgå broafgiften og for at komme
nemmere
til Rehab messen i Fredericia.

"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse

> Indtil nu har Rehab-messen fundet plads i Fredericia, men i år er det
> i Bella Center d. 20. - 22. maj.
> --
> med venlig hilsen
> Leonard - http://leonard.dk/

Og så flytter de den - uden at spørge os først!
OK - vi ses ikke på messen

Vi har været hos Sahva og 'bestille' ny bil.
De valgte en Citroën Jumper med 'høj hat' og lift i rø...bagi.
Det var valget - take it or leave it.
Så det gjorde vi.
Lisbeth skal have et specielt passagersæde. De havde et helt rum med
prøvesæder.
Alle 5-10 cm over gulvet! Det var så meningen, at Lisbeth skulle sætte sig
ned i
forskellige sædetyper......Det ville aldrig gå. Så jeg foreslog, at han gik
ud for at lede
efter et par paller.
Jow da. Og så kom han med en ½ - det viste sig dog at være nok.
Han kunne godt se betimeligheden i mit forslag - jeg tror, den blev
liggende.

Jeg er kommet på aflastning.
3 timer hver tirsdag eftermiddag. Wow.

Hilsner fra
Lisbeth og Robert. Ny-jyder.

---

Fra : Leonard

Dato : 13-04-03 11:37

"Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> wrote:

>Vi har været hos Sahva og 'bestille' ny bil.
>De valgte en Citroën Jumper med 'høj hat' og lift i rø...bagi.
>Det var valget - take it or leave it.

Det fatter jeg ikke at nogen gider at finde sig i.
Er det ikke Jer der er kunden?
Så er der sgutte noget der hedder take it or leave it!
Så hedder det, den kan I få hvis det behager Jer, men jeg synes lige I
skal se på den her og den her også, og så bestemme Jer senere, når I
har snakket om og tænkt over sagerne i en uges tid.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 13-04-03 12:55

> [...]
> skal se på den her og den her også, og så bestemme Jer senere, når I
> har snakket om og tænkt over sagerne i en uges tid.

Det med at tænke os om i?
Da bemeldte køretøj ville være det bedst egnede og samtidig det billigste! -
ville en opgradering skulle financieres af........os selv. Det tog lige 2
nanosekunder at finde ud af det.
Som vores bankrådgiver sagde:"Nu har jeg undersøgt jeres økonomiske forhold
og I kan låne ethvert beløb op til 25 øre!" ;-D
Så valget var lissom givet. Så med Sørens 'worst senario car' in mente, er
vi glade over, at det ikke bliver en Fiat Ducato!
Når beskedden kommer fra kommune og amt, skal vi nok berette mere.

De var ikke så slemme, som det måske lyder som.

Hilsner Lisbeth & Robert

---

Fra : Leonard

Dato : 13-04-03 13:19

> [...]

>ville en opgradering skulle financieres af........os selv. Det tog lige 2

Så var det jo heller ikke en take it or leave it, for når I kan sige
at det er bedst og billigst, så har der jo været foretaget nogle
sammenligninger med andre biler og indretninger.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 13-04-03 18:55

> [...]
> at det er bedst og billigst, så har der jo været foretaget nogle
> sammenligninger med andre biler og indretninger.

Der var kun tale om Jumperen, da Sahvamandens forkromede/erfarne øjne havde
kastet først et blik på
Lisbeth og så igen et blik på hans notater fra kommunen, som forøvrigt også
var tilstede.
Hvis der har været andre modeller oppe og vende, så har det været, før vi
ankom.
Da vi var på kommunen og tale om udskiftning af bil før tiden, fastslog
kommunedamen
hurtigt, at det måtte blive en kassevogn/'bus', da Lisbeth skal sidde i
kørestol og kunne flyttes
indendøre, var der kun en bil på hendes liste, der var egnet. Det var en
Fiat Ducato, som altså
blev skiftet ud med en Citroën (nu billigst) - men det er jo i bund og grund
samme vogn.
Vores 'take it osv.' var møntet på et svar på et spørgsmål fra os om Ford
Transit eller VW.
Derfor følte vi lidt, at vi kunne vælge mellem Jumper eller Jumper. Og det
var altså det.
Man har jo altid muligheden for at sige nej (tak) - men hvorfor så spørge om
førtidig udskiftning
af en uhensigtsmæssig vogn, hvis man ved, at man ikke har mulighed for at få
sin måske drømmebil?
Og må 'nøjes' med noget andet.
Så Leonard - nej, der var ikke sammenligninger. Alt var timet og
tilrettelagt.
Vi spurgte om sidelift. Jov-da; det kunne godt lade sig gøre - hvis vi selv
ville betale (jvf. vores banksamtale i foregående afsnit).

Det er heller ikke sådan, at vi er meget utilfredse med 'valget'.
'Kan man ikke få, den man elsker - må man elske, den man får.'

Hilsner Lisbeth & Robert

---

Fra : Ole Pagh

Dato : 14-04-03 07:07

"Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse

> billigste! -

osv. osv. [klip]

Tak for indlæggene, selv om man har bevæget sig *en del* væk fra mit
oprindelige spørgsmål !.
Ole Pagh