Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max tilladte antal døde pixels / A70
Fra : Morten

Dato : 11-04-03 10:35

Hej Gruppe

Er der nogen, der ved hvor mange døde pixels et Canon A70 må have før det
byttes/rep på garantien?
For et par år siden var det vist meget almindeligt med et par stykker men
hvordan forholder det sig i dag?

Mvh
Morten

Fra : Streetteam

Dato : 11-04-03 14:31

Hvordan ser man antallet af døde pixel ??

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-04-03 14:35

"Streetteam" <Per@streetteam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser man antallet af døde pixel ??

Tæller dem, det er er en pixel som ikke kan skifte farve.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-04-03 14:38

gør man det manuelt eller ???

Der er ligegodt ca. 3,3 millioner af dem...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-03 14:54

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> wrote in message
> gør man det manuelt eller ???
>
> Der er ligegodt ca. 3,3 millioner af dem...

tjaa, man kan vel tage et sort og hvidt billede.. Så skulle deg vel ikke
være så svært at se?

Men jeg troede da ikke der var døde pixels på et digital kamera!

Fra : Morten

Dato : 11-04-03 15:20

> Men jeg troede da ikke der var døde pixels på et digital kamera!

Jo, en CCD, som bruges i de fleste digitale kameraer (undtagen dem der
bruger CMOS) kan sagtens have pixels, som ikke fungerer. Dette ses typisk
som et 'støvkorn', som går igen på alle billeder på _præcis_ samme sted*.
Dette var meget almindeligt for et par år siden.
Tager man et helt sort eller hvidt billede vises de ikke af og til, da de så
fanges i kameraets støjreduktion.
Jeg spørger derfor hvor mange der accepteres - hvis der da accepteres nogen
overhovedet.

* Åbn en hel række billeder og vis samme udsnit i 1-1 (én pixel billede = 1
pixel skærm), f.eks. højre øverste hjørne. Når man bladrer mellem billederne
kan man se at på ét bestemt sted er der altid en prik. Dette er en "død"
pixel.

Mvh
Morten

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-04-03 19:18

> Jeg spørger derfor hvor mange der accepteres - hvis der da accepteres
nogen
> overhovedet.

Så vidt jeg ved - absolut ingen!

> [...]
billederne
> kan man se at på ét bestemt sted er der altid en prik. Dette er en "død"

Det kan også skyldes andre ting end døde pixels - som du selv er inde på,
f.eks. at støjreduktionen i kameraet ikke fanger de pixels ved lang
lukkertid eller lign..

Jeg ville overhovedet ikke have et kamera med en død pixel - til rep. med
det og det kan ikke gå for langsomt

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niklas

Dato : 11-04-03 19:17

"Morten" <fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e96cf02$0$52165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> kan man se at på ét bestemt sted er der altid en prik. Dette er en "død"

Der findes et program som hedder Dead Pixel Test.
Hvis man laver en langtidseksponering med objektivdæksel på og bagefter lader dette program teste resultatet så har man svaret på
hvor mange døde pixels der er.
Husk på at det er svært med øjet at skelne mellem døde pixels og "hotte" pixels.

Niklas