Alter Table - felttype Boolean
Fra : Krabsen

Dato : 11-04-03 16:01

Når der via VB-kode skal tilføjes et felt i en database, så bruges f.eks.

ALTER TABLE [Kunder] ADD COLUMN KundeNavn Text(50)

...men hvis nu felttypen skal være Boolean; d.v.s. sand/falsk. Hvad er
syntaksen så? Jeg ville gætte på

ALTER TABLE [Kunder] ADD COLUMN aktivKunde BOOLEAN

dutter ikke.

Har prøvet med BOOLEAN, Sand/Falsk, True/False, Ja/Nej, Yes/No. Stadig
ikke...

Har nogen prøvet?

Gert Krabsen
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl.

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 12-04-03 14:59

Hej Krab

Prøv med Bit

/Johny

Fra : Krabsen

Dato : 12-04-03 15:20

Osse prøvet.

Resultatet har jeg lige fundet ud af: Den hedder 'Logical' .

Logisk, eller hva..

mvh

Krabsen