Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode motiver i nærheden af Ebeltoft ?
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 10-04-03 18:32

Hejsa,

Skal på ferie i Ebeltoft i næste uge og er i den forbindelse interesseret i
om der er nogle ting som er værd at anbefale - rent foto-mæssigt altså

Anbefalinger af anden art er naturligvis også velkomne!

På forhånd tak,

Niels J. Larsen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-04-03 21:02

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdcNEJTAKadsl.dk> wrote:

> [...]
>om der er nogle ting som er værd at anbefale - rent foto-mæssigt altså
>
>Anbefalinger af anden art er naturligvis også velkomne!

Det første jeg kom til at tænke på var Mols Bjerge.

Men i hele området fra Kalø Slotsruin over Mols Bjerge til Helgenæs er der
masser af gode motiver.

Andre steder i nærheden er Jernhatten og Stubbe Sø områderne.

Jeg har en kort introduktion til Mols Bjerge på min hjemmeside:
http://hiker.dk/natur/molsbjerge/

Og på min PC er billederne til Kalø Slotsruin og Helgenæs klar, der mangler lige
lidt tekst osv...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 11-04-03 05:51

> Men i hele området fra Kalø Slotsruin over Mols Bjerge til Helgenæs er der
> masser af gode motiver.

Jep jeg tænkte også på Helgenæs.
Stå tidligt op en morgen (før solen) og kør til sydspidsen af Helgenæs. Tag
en gåtur gennem sommerhusområdet der eller over bakkerne til "Tyskertårnet".
Du er sikker på at se masser af råvildt, harer og med en smule held også en
grævling - eller er sidstnævnte gået i seng på det tidspunkt. Derudover
noget rigtig flot og fascinerende natur.

Tue

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 21:15

Niels J. Larsen skrev:

> Skal på ferie i Ebeltoft i næste uge og er i den forbindelse
> interesseret i om der er nogle ting som er værd at anbefale - rent
> foto-mæssigt altså

Glasmuseet må være en fotografisk udfordring af dimensioner, men
ellers er der fregatten Jylland og de gamle gader og bygninger inde
i den gamle bydel. Det er en dejlig by. (Jeg drømmer om at flytte
derud engang).

> Anbefalinger af anden art er naturligvis også velkomne!

Jeg kan anbefale at tage en tur ud omkring Helgenæs. Det er ikke
så forfærdelig langt fra Ebeltoft. Gå evt. en tur fra fyrtårnet på
spidsen af Helgenæs og hen mod Lushage. Oppe fra Tyskertårnet er
der rig mulighed for gode billeder og også på vej derhen. (Den tur
har jeg travet mange gange på jagten efter Salmo trutta. ;)

Området ud imod Elsegårde med udsigt over Hjelm er også et utrolig
smukt sted.

Ove Kjeldgaards råd er jeg også helt enig i. I det hele taget så er
det meste af Djursland et godt sted at være med et kamera.

God tur. :)

Madsen.

Fra : 2rb1

Dato : 11-04-03 13:44

Man kan skam også være heldig engang imellem at se en molbo, der er igang
med noget idiotisk. ;0)

Mvh.2rb1

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-04-03 11:37

> [...]
> om der er nogle ting som er værd at anbefale - rent foto-mæssigt altså
>
> Anbefalinger af anden art er naturligvis også velkomne!

Hej Niels

Hele Djursland er et stort godt motiv, så tag rigeligt med film og ram med.

M.V.H.....Benny..

Fra : mdj

Dato : 15-04-03 14:53

Hej Niels,

Jeg kommer selv fra Ebeltoft, så det er måske ikke helt de samme ting vi ser
som relevante motiver, men her er et par billeder jeg har fået i kassen,
sidst jeg besøgte min hjemby:

http://mdj.dk/img.asp?id=8 - Ebeltoft vig, om aftenen (jeg har flere af
slagsen på min side)

http://mdj.dk/img.asp?id=81 - Fregatten Jylland om aftenen
http://mdj.dk/img.asp?id=80

http://mdj.dk/img.asp?id=72 - gamle by
http://mdj.dk/img.asp?id=83

http://mdj.dk/img.asp?id=77 - havnen

Naturbilleder generelt, taget i og ved ebeltoft:
http://mdj.dk/img.asp?id=50
http://mdj.dk/img.asp?id=89
http://mdj.dk/img.asp?id=56
http://mdj.dk/img.asp?id=39

Nu er jeg ikke en gavet fotograf, og billederne er ikke efter redigerede, så
bær venligt over med mig ;)

Mvh
Morten
http://mortenz.dk