Copyright på email
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 10-04-03 17:19

Kan man som afsender af en email skrive at der er copyright (ophavsret) på
denne?

Jeg har modtaget en mail fra et webhotel, hvor de neders i mailen skriver:
- Priser angivet ekskl. moms - Der tages forbehold for trykfejl -
- Ved besvarelse bedes denne e-mails fulde indhold bevaret -
- (C) Xxxxx.dk - Gengivelse ikke tilladt uden Xxxxx.dks accept -

Grunden til at jeg spørger, er at jeg har tænkt mig at offentliggøre
korrespondencen, da jeg mener sagen har relevans for mange mennesker, der
sidder i samme situation som jeg gør med pågældende firma.
--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-04-03 17:40

Scripsit "Kasper Katzmann" <kasperFJERN@DETTEkatzmann.dk>

> Kan man som afsender af en email skrive at der er copyright (ophavsret) på
> denne?

Man kan skrive hvad man vil - men det har ingen retsvirkning. Hvis
emailen ikke af sig selv er ophavsretsbeskyttet, bliver den det ikke
ved at afsenderen ensidigt påstår det.

--
Henning Makholm "Jeg mener, at der eksisterer et hemmeligt
selskab med forgreninger i hele verden, som

Fra : Thor Larholm

Dato : 10-04-03 18:14

"Kasper Katzmann" <kasperFJERN@DETTEkatzmann.dk> wrote in message
> Kan man som afsender af en email skrive at der er copyright (ophavsret) på
> denne?

Selvfølgelig kan man skrive det, men det har lige så meget retsvirkning som
når jeg skriver følgende:

"Denne email må kun læses højt med tyrolerhat på hovedet eller med skriftlig
tilladelse fra mig."

Et fremsat krav fra min side påtvinger dig, i sig selv, ikke en forpligtelse
til at overholde dette krav.

--
Thor Larholm
http://jscript.dk/unpatched

Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-04-03 11:56

Thor Larholm <arghargh@gedelugt.dk> har skrevet:

> Selvfølgelig kan man skrive det, men det har lige så meget
> retsvirkning som når jeg skriver følgende:
>
> "Denne email må kun læses højt med tyrolerhat på hovedet eller med
> skriftlig tilladelse fra mig."
finder lige en tyrolerhat frem så

> Et fremsat krav fra min side påtvinger dig, i sig selv, ikke en
> forpligtelse til at overholde dette krav.

--
Niels