Flere firmaer, et momsnummer?
Fra : Johnny R. Christense~

Dato : 10-04-03 12:24

Hej

Jeg har pt. 'et firma, og er igang med at starte nummer 2 op, nu er
problemet bare -skal jeg registere en helt ny virksomhed med nyt
momsnummer eller kan jeg havde firma 2 på samme momsnummer som firma
1?
Hvis ja, skal jeg kontakte told og skat i den forbindelse eller kan
jeg bare lave firma 2 unden noget, da jeg jo allerede har et
momsnummer?

Håber I forstår spørgsmålet

På forhånd tak
Johnny

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-04-03 13:29

"Johnny R. Christensen" <johnny@starkonline.info> wrote in message
> [...]
> Hvis ja, skal jeg kontakte told og skat i den forbindelse eller kan
> jeg bare lave firma 2 unden noget, da jeg jo allerede har et

Hvis de to firmaer skal være to seperate juridiske enheder, skal de have
hver sit momsnummer.

Du kan godt drive to afdelinger af samme virksomhed, som udadtil fremstår
med hver sit navn, men under samme momsnummer.
Det skal dog fremgå af firmaernes papirer hvilket 'moderselskab' de hører
under.

Jeg tror, at det skal registreres hos told og skat (og dermed erhvervs og
selskabsstyrelsen) hvilke undernavne du benytter for de to firmaer.

Kontakt din lokale Told og Skat region, - de kan rådgive dig i den konkrete
situation.

/Per

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-04-03 15:07

On Thu, 10 Apr 2003 14:28:38 +0200, "Per Christoffersen"
<pc@snydcomonto.dk> wrote:

> [...]
>selskabsstyrelsen) hvilke undernavne du benytter for de to firmaer.
>
>Kontakt din lokale Told og Skat region, - de kan rådgive dig i den konkrete

Så får man et samlet CVR nummer men 2 SE numre.
Flemming Jacobsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-04-03 00:48

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev:

>Så får man et samlet CVR nummer men 2 SE numre.

Er du sikker? Så vidt jeg har forstået, så er et CVR-nummer akkurat
det samme som et SE-nummer. SE-nummeret skal dog "udfases", vi skal i
stedet bruge betegnelsen "CVR-nummer".

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 11-04-03 14:32

On Fri, 11 Apr 2003 01:48:13 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Er du sikker? Så vidt jeg har forstået, så er et CVR-nummer akkurat
>det samme som et SE-nummer. SE-nummeret skal dog "udfases", vi skal i
>stedet bruge betegnelsen "CVR-nummer".

Er ikke sikker på det, men ved at mange større virksomheder har et CVR
nummer for virksomheden som samlet og et SE nummer pr afdeling. Men ved
så ikke om dette ændrer sig i fremtiden.
Flemming Jacobsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-04-03 15:28

> [...]

>nummer for virksomheden som samlet og et SE nummer pr afdeling. Men ved
>så ikke om dette ændrer sig i fremtiden.

Er det ikke CVR-enheder og P-enheder du tænker på? Så vidt jeg har
forstået det, så er SE blot blevet 'omdøbt' til CVR.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-04-03 18:41

Lasse Hedegaard wrote:

> Er det ikke CVR-enheder og P-enheder du tænker på? Så vidt jeg har
> forstået det, så er SE blot blevet 'omdøbt' til CVR.

Uden at tjekke retsgrundlaget, så er CVR hovednr,
og så kan du beholde, få SE nr på enkeltaktiviter, med de krav
der medfølger med indberetning månedsvis.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.