linkning på internettet
Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-04-03 11:46

Mit spørgsmål går på denne side: http://www.kiml-link.webbyen.dk. Siden
indeholder stort set kun et link til mit (under)site:
http://kjukken.dk/kasper/ eller http://www.kjukken.dk/kasper/index.html.
Linket virker dog ikke, da det er forkert angivet:
http://www.kjukken.dk/Kasper. Det er min opfattelse, at han ikke
overholder god skik, da det, som det er sat op, ser ud som om, at mit
site er en del af hans. Jeg vil mene, at han enten skal fjerne linket
eller lægge det over i hans linksamling på hans anden side:
http://www.kiml-fan.webbyen.dk/ eller tydeligt angive, at man nu
forlader hans side ved at benytte linket til mit site. Der har i de
forløbne uger været problemer med, at han uden tilladelse har brugt
billeder og/eller tekster fra mindst fem andre sites, hvilket han dog
efter anmodning har fjernet igen. Jeg har anmodet ham om i tirsdags i
forlængelse af den tråd på det message board, hvor han offentliggjorde
sin side, om at få bragt forholdene i orden, hvilket han ikke har
reageret på. Jeg er ret sikker på, at han har læst det, da han har
skrevet flere indlæg på message boardet i går, onsdag. Jeg har ligeledes
sendt ham en mail i går, onsdag, om at få bragt det i orden, hvilket han
heller ikke har reageret på. Kan jeg få det fjernet ved at henvende mig
til webbyen.dk eller til hans internetudbyder?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 13:04

Kasper Jensen skrev:

> [...]
>http://kjukken.dk/kasper/ eller http://www.kjukken.dk/kasper/index.html.
>Linket virker dog ikke, da det er forkert angivet:

Som det er sat op nu er der ikke noget problem. Måske skal du
sørge for at genhente siden så du ikke får en gammel version fra
din cache.

Der er et link til din side, men det er angivet som
"Jkp's-kjukken-side", og linket virker.

--
Bertel

Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-04-03 13:39

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Kasper Jensen skrev:
>

> Som det er sat op nu er der ikke noget problem.

Hvor meget kan man så tillade sig? Som jeg ser det, så er det sat op som
om, at man fortsætter på hans side (og ikke over på et andet site) men
bare i et nyt vindue? Skal mit site decideret kopieres ind på
webbyen.dk-siden eller hvad, før det bliver et problem?

> Måske skal du
> sørge for at genhente siden så du ikke får en gammel version fra
> din cache.

Desværre henter den server, som jeg har adgang til, kun html-sider mm.
ned en-to gange i døgnet, så jeg får vist gamle sider, uden at jeg har
mulighed for at genhente dem. Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen
teknisk. Anyway hører ikke til i denne gruppe.

> Der er et link til din side, men det er angivet som
> "Jkp's-kjukken-side", og linket virker.

Jeg forstår ikke helt. Jeg har netop snakket med JKP, som angiver, at
der stadig er et uvirksomt link på webbyen.dk til mit undersite.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 16:35

Kasper Jensen skrev:

>Jeg forstår ikke helt. Jeg har netop snakket med JKP, som angiver, at
>der stadig er et uvirksomt link på webbyen.dk til mit undersite.

Det kan jeg ikke finde.

På forsiden er der i menuen to komiske links, et til fordiden
igen og et til en tom side. På selve siden er der link hertil:

   http://www.kiml-fan.webbyen.dk/

Er det din side?

På den side står der blandt meget andet:

   LINKS

   Jkp's-kjukken-side

Det er et virksomt link til din side. Det åbner din side med fuld
skærm i samme vindue som man klikker fra. Det er sådan man bør
linke til andres sider.

--
Bertel

Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-04-03 17:25

> Kasper Jensen skrev:
>
> På forsiden er der i menuen to komiske links, et til fordiden
> igen og et til en tom side.

Ja, to links i menuen. Det ene "Forside", som fører til forsiden igen og
et "Diskografi", som fører til en stort set tom side med mønstret
baggrund og ordet "Diskografi, som er et link til
http://www.kjukken.dk/Kasper (=mit site). Linket virker dog ikke, da
"Kasper" er med stort i stedet for med lille begyndelsbogstav. Jeg ville
meget gerne have, at han enten sletter linket eller klart angiver, at
man nu bevæger sig over på mit site (dette både selv om det popper op i
et nyt vindue og at linket ikke virker (jeg ved ikke, om han på et
tidspunkt kan få det til at virke, men jeg er ikke interesseret i at
nogle måtte tro, at mit site er en del af hans)).

Med en klar angivelse menes f.eks.: "Læs videre på
www.kjukken.dk/kasper" eller "Læs denne diskografi, som jeg har fundet
på internettet" eller "Se Kasper Jensens diskografi".

> På selve siden er der link hertil:
>
> http://www.kiml-fan.webbyen.dk/
>
> Er det din side?

Nej, det er ham med de komiske links anden side.

Jeg skal lige præcisere, at www.kjukken.dk er JKPs site, mens
www.kjukken.dk/kasper er mit undersite på JKPs site.

> Det åbner din side med fuld
> skærm i samme vindue som man klikker fra. Det er sådan man bør
> linke til andres sider.

Sådan mener jeg også, at man skal linke. Jeg har også foreslået ham at
lægge linket til mit site over i hans linksamling på
http://www.kiml-fan.webbyen.dk/, i stedet for som det er nu på
http://www.kiml-link.webbyen.dk/.

Håber, jeg har gjort problematikken klart nu. Det er lidt svært, når man
ikke sidder foran en fælles skærm.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-04-03 19:05

Ja, så har han ændret det, så nedenstående problemstilling er ikke
særligt aktuel mere for mit vedkommende. Tag dog stadig et kig på
http://www.kiml-link.webbyen.dk, da de fem punkter i menuen nu er ét
link til forsiden, ét link til mit undersite www.kjukken.dk/kasper
www.kjukken.dk samt tre links til sider på JKPs www.kjukken.dk. Hvor
fedt er det lige, at det er at lave sådan en side på webbyen.dk???