HJÆLP til afgift!!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 10-04-03 11:40

Hej Alle!

Jeg har lige idag hørt fra Told og skat, da jeg ønsker at betalt afgift af
min Duc 916. Jeg fik en pris på 136000.- var nærmest ved at gå i chock da
jeg hørte det.... Hvad gør jeg nu?? Er der nogen der har betalt afgift af en
anden 916'er og hvad var afgiften?? Min er fra 97, har kørt 27000 og er en
Biposto.

Hjælp hjælp!!!

hilsen Torben, Vejle

Fra : Jakob

Dato : 10-04-03 12:02

Torben Hansen wrote:
> [...]
> anden 916'er og hvad var afgiften?? Min er fra 97, har kørt 27000 og er en

Syntes du det er så vildt? Det er mange penge, men hvis afgiften er ca.
2/3 af forventet brugt pris, er det vel ikke helt i skoven. 200.000 for
en '97er lyder ikke helt ved siden af.

Noget andet er at det jo ikke er den endelige vurdering. Den kan jo godt
vise sig at være mindre (eller større) når de har set dyret...

--
Jakob

Fra : Richard

Dato : 10-04-03 12:08

Torben Hansen wrote:
> Jeg har lige idag hørt fra Told og skat, da jeg ønsker at betalt afgift af
> min Duc 916. Jeg fik en pris på 136000.- var nærmest ved at gå i chock da
> jeg hørte det.... Hvad gør jeg nu??

Dvs en afgiftpligtig værdi på ca 76.500?? -> handelspris ca 212.500 for
en 5½ år gammel 916'er?

Hvad var/er dit eget bud på handelsprisen? (- husk at afgiften stiger en
smule til højeste trin, når cyklen er 6 år). Indsaml handelspriser og
klag skriftligt; ultimativt fremstil cyklen til vurdering synet og på
prøveplader og argumenter så for en lavere pris overfor
vurderingsmændene m/k.

God jagt - meld gerne tilbage.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Torben Hansen

Dato : 10-04-03 15:42

Prisen var fra T & S. jeg har lige forhørt mig, og de handles i min årgang
til 175 - 180 tusindene, så jeg skal vist efter T og S, MEN spørgsmålet er
om det overhovedet hjælper noegt??

hilsen Torben

Fra : Richard

Dato : 10-04-03 17:28

Torben Hansen wrote:
> Prisen var fra T & S. jeg har lige forhørt mig, og de handles i min årgang
> til 175 - 180 tusindene, så jeg skal vist efter T og S, MEN spørgsmålet er
> om det overhovedet hjælper noegt??

Ja hvis det er prislejet, og du kan dokumentere det, så burde det da
hjælpe. Men måske først efter en hidsig diskussion ved vurderingen

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 23:59

> Ja hvis det er prislejet, og du kan dokumentere det, så burde det da
> hjælpe. Men måske først efter en hidsig diskussion ved vurderingen

DON'T!

Hold tonen nede og dokumenter nøgternt og sagligt, og forvent ikke nogen
indrømmelser og slet ikke nogen priser på stedet!

Jeg har kendskab til en situation hvor ejeren var lidt træls over en
prissænkning (der skulle give plads til den nyere model til næsten samme
pris) i den tid han havde haft sin model uindregistreret. Dette ikke mindst
ud fra at T&S's depositum vidnede om at den kendsgerning var gået lige hen
over hovedet på etaten
Men til vurderingen viste skønsmanden sig at være særdeles inde i sagerne
omend at han gav udtryk for ikke at se væsentlige ændringer på den nye
model. Forelagt de faktiske og markante ændringer (bl.a. fra én til to
skiver på forhjulet) skriblede han ned i sin "sorte bog" og alt i alt følte
min kammerat at det havde været hyggeligt at få snakket lidt motorcykel med
vedkommende!
Og hør nu løjer: Uger senere ringede han tillige op en aftenstund for at
verificere hvad han mente at kunne huske, men ikke kunne finde noteret
Alt i alt kom der et passende stort beløb tilbage, således at slutprisen
faktisk blev som forventet ved køb!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 11-04-03 12:16

Armand wrote:

> DON'T!
>
> Hold tonen nede og dokumenter nøgternt og sagligt, og forvent ikke nogen
> indrømmelser og slet ikke nogen priser på stedet!

Ja ja, helt enig, "hidsig" var ment i betydningen "intensivt",
"overbevisende" - at du sikrer dig, at vurderingsfolkene har forstået
dine argumenter. Du skal selvfølgelig ikke spil op til dem, men indtage
den sædvanlig tjenestemands-ydmyge holdning og give dem plads til at
vise, at de har styr på sagerne. Ligesom til syn

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 18:24

Torben Hansen <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en
> Prisen var fra T & S. jeg har lige forhørt mig, og de handles i min årgang
> til 175 - 180 tusindene, så jeg skal vist efter T og S, MEN spørgsmålet er
> om det overhovedet hjælper noegt??

Hvis dét holder, så medbring almen dokumentation derfor (én brugtannonce,
som du selv kan have sendt ind i sidste uge, gør det ikke) til at bearbejde
T&S' skønsmand med! De er slet ikke så uvidende som vi tror, og samtidig er
de af samme grund til at tale med, hvad den tolder der forfatter "tilbuddet"
på depositum ikke er!

Men hold Ducatien i pant, sådan forstået at du venter med at indregistrere
den til det hele er faldet tilfredstillende i hak!!
Hvis man vælger ikke at indregistrere får men depositum tilbage, hvorimod at
bordet fanger hvis man indregistrerer og man efterfølgende aldrig* får
pengene tilbage fra T&S igen. Derfor kan man have T&S mistænkt for at være
mindre interesserede i forhandling i den situation :-|

(*)
Det kan dog lade sig gøre at få afgiften tilbage ved bevislig export til
udlandet!

--
Armand.

Fra : Claus Hollen

Dato : 10-04-03 21:54

Jep find nogle cykler magen til... Ved forhandlere!!
De lagde ud med at ville ha 32.000.- i afgift for min gamle golf, men jeg
fandt en magen til (nyere og mere udstyr) billigere ved en forhandler,
sendte dem anonncen, og et brev hvor jeg lavede en sammenligning mellem de 2
biler. Fokuserede selvfølgeligt på manglerne på min bil. Og fik den ned i
14.000.-!!!
Så det kan altså godt betale sig...

Held og lykke

Claus Hollen

Fra : Martin

Dato : 10-04-03 12:20

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> wrote in message
> [...]
en
> anden 916'er og hvad var afgiften?? Min er fra 97, har kørt 27000 og er en

Velkommen til Danmark ! )-;

det ser rigtigt nok ud. du kan måske få presset prisen en 5-10 k
men øøhhh der er ingen kære mor ....

Martin
der selv lige har betalt afgift på sin CBR900RR 98'

Fra : Jens Jessen

Dato : 10-04-03 14:04

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> anden 916'er og hvad var afgiften?? Min er fra 97, har kørt 27000 og er en

Du kan læse meget mere om motorcykelafgifter afgifter, og hvardan man gør
dem mindre i den artikel jeg har skrevet i sidste nummer af Bike.

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471

Fra : Bjørn S

Dato : 10-04-03 14:20

Jens Jessen wrote:

> Du kan læse meget mere om motorcykelafgifter afgifter, og hvardan man gør
> dem mindre i den artikel jeg har skrevet i sidste nummer af Bike.

- og lige den udgiften til det blad kan du i det mindste spare dig, der
står ikke andet end sammenkog af det som tidligere er skrevet i dette fora.
Forøvrig må Jens Jessen modificere lidt på hans standard afgifts-svar, det
er nu 2 nummer siden det var på tryk
--
/Bjørn

Fra : Pusterummet

Dato : 10-04-03 16:33

jeg købte et numemr af Bike her i foregårs, det var desværre det nye.
Hvorhenne kan man købe sidste nummer???
de havde det ikke de sidste 3 steder jeg spurgte

Fra : SLP/JM

Dato : 10-04-03 16:39

"Pusterummet" <nospam@nospam.dk> skrev i> jeg købte et numemr af Bike her i

Dem kan du købe hos Bike selv http://www.bike.dk/butik/

--
Mvh Susanne

Fra : Brian W.

Dato : 10-04-03 14:53

Torben Hansen wrote:
> [...]
> har betalt afgift af en anden 916'er og hvad var afgiften?? Min er
> fra 97, har kørt 27000 og er en Biposto.

Tjaaa lykken har en pris, og den skal du betale nu
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155