Skabelon til S.M.B.A. vedtægter?
Fra : Jesper Veiby

Dato : 10-04-03 10:25

Nogen, der ligger inde med eller kan henvise til en skabelon for vedtægter
til et S.M.B.A., altså et kapitalselskab, som adskiller sig
væsensforskelligt fra A/S og ApS, og dermed ikke falder ind under den
lovgivning. Er der flere måder at strukturere et sådant på, og hvordan kan
det evt. gøres?

Jesper Veiby

Fra : Jesper Veiby

Dato : 12-04-03 22:30

Har selv prøvet af søge på nettet. Men det giver jo kun nogle konkrete
vedtægter, typisk i forbindelse med boligforeninger, hvilket er lidt
specielt. Nogen, som overhovedet kender til konstruktionen i anden
sammenhæng, den er iflg. det, jeg har forstået, fuldt legal, omend lidt
sjælden.

Jesper

"Marilú Ebner + Bjarne Jensen" <mbjensen@t-online.de> skrev i en meddelelse

http://www.google.com/search?num=30&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%2B%22S.M.B.A.
%22%2Bvedt%C3%A6gter

Fra : Peter G C

Dato : 13-04-03 10:40

In news:b7a0cg$2pvu$1@news.cybercity.dk,
Jesper Veiby <jesper@veiby.dk> typed:
> [...]
> specielt. Nogen, som overhovedet kender til konstruktionen i anden
> sammenhæng, den er iflg. det, jeg har forstået, fuldt legal, omend

Ærlig talt tror jeg, at det du søger skal købes ved en advokat, hvis du
mener det bare en smule seriøst. Grunden er netop det juridiske problem, som
du selv omtaler i dit første indlæg.

/Peter

--
http://www.grauslund.com