EN FILM AD GANGEN=ytringsfrihedskrænkelse!
Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-03 09:58

EN FILM AD GANGEN=ytringsfrihedskrænkelse!

Engang var "at sulte sine tjenestefolk" , når de døde af mangel på
næringstoffer. Idag er det, når de ikke har råd til smør på brødet.

Ytringsfrihed er ikke, at man har lov at skrive på en opslagstavle i en mørk
kælder, hvor ingen kommer.

Når staten støtter usenet, er ytringssfrihed her, at der ikke ved
netbetjentes løgneanklager til udbydere opnås bortvisning af debatører med
aparte politiske synspunkter.

Ytringsfrihed(tilbud) i en god resourcestærk familie er ikke, at de ejer een
bog, børnene kan kikke i, men at der er sortiment af læsestof, der giver all
round indblik i samfundet, og at
"KUN ET TV I DAGLIGSTUEN ER _IKKE_ NOK".

Da jeg begyndte at have mere end et barn i min stue, købte jeg fire ekstra
genbrugs.TV-er og en ekstra video, og "forvirrede" med, at der konstant
kørte TV-avis fra to forskellige kanaler, samt noget tredie TV, samt to
forskellige videofilm fx PippiLangstrømpe og Tom&Jerry.

TV-produktioner er jo ofte lavet for store masser og med ringe talent , så
en stor del har ikke din interesse. Så snart en TV-skærm ikke gir dig
superhøjdepunkter, bør du og dine børn flytte blikket til de andre gode
tilbud på TV-væggen, og evt skrue op for lyden til det alternativ, der er
bedre for dig.

Vil to i samme rum koncentrere sig om to forskellige programmer/videoer, så
er der hovedtelefon til den ene, eller man sætter sig nærmest sit foretrukne
og skruer så middelhøjt op, at din høresans kan fokusere på din lyd og ikke
distraheres af, at det andet samtidig lukkes ud i stuen.

Vor hjerne er til multi-tasking, og forskere taler om "
cocktail-party"-effekten, for selvom du står tæt og drikker og smalltalker
med snese af cocktailgæster, så skal du nok høre og blive lysvågen, hvis DIT
NAVN bliver nævnt tre konversationer væk fra hvor du står. Vi er
forfængelige, og det er godt. Heller ikke vedr mediernes
envejs-kommunikations-tilbud skal vi bøje os for ensretning.MIG FØRST er OK,
når ingen andre jokkes på.

Man er et socialt menneske, hvis man følger med i (omend overfladisk) hvad
andre i familien går op i, og man ikke tvinger den svage til at gå til sit
eget rum og høre sit program.

"Halvdelen af jordens befolkning forstår ikke den anden halvdels glæder"
skrev Jane Austen, og jeg tror at man øger tolerance, empati og sympati, når
man med Nietzsche (og Bailey whisky-likør reklamefilmen) siger "Let your
senses guide you" og slår ører, næse, tunge, hud og øjne ud for flest mulig
af de mange gode impulser som støj-paradis bombarderer os med - og jeg tror
ikke på mine venners hån om, at jeg blir splittet og skitzofren ved altid at
se flere TV samtidigt. Hvilket forøvrigt bliver lettere og lettere med de ny
computersystemer.

Tæt i tæt nydelse af sanseindtryk er intens glæde.

Koncentration er en træningssag.

Der gror ikke mos på en rullesten.

Problemet, der hindrer udviklingen mod mit multi-TV utopia er nok at "den
der har fjernkontrollen er konge" og der er magtglæde ved at tvinge andre
til at se det, der er DIN smag.

Husmødre, der serverer een ret med eet tilbehør på eet tidspunkt, har
tilsvarende herskerglæde, sammenlignet med dem, der lar det store kolde bord
stå fremme i timevis og lader LYSTEN DRIVE VÆRKET, så folk styres af indre
drift og ikke gruppepres.

Individuel frihed er en Guds Gave, og gud er ikke død, han har bare
uddelegeret jobbet til os alle, så vi er vor egen gud.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Jacob

Dato : 10-04-03 10:07

Jeg vil nu hellere have et 32" widescreen sony wega, som jeg har nu, end en
masse dårlige små fjernsyn.. hehe
men nu bor jeg også alene, så jeg behøver ikke at kæmpe for at styre
fjernbetjeningen.. altså med mindre batterierne er ved at være døde og man
lige skal trykke lidt ekstra på knapperne.. hehe

Fra : Øistein Wind

Dato : 10-04-03 16:20

> men nu bor jeg også alene, så jeg behøver ikke at kæmpe for at styre
> fjernbetjeningen.. altså med mindre batterierne er ved at være døde og man
> lige skal trykke lidt ekstra på knapperne.. hehe

Ja så kan det godt blive hårdt

Fra : Jacob

Dato : 10-04-03 16:43

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message

> Ja så kan det godt blive hårdt

Ja, men lidt motion er jo bedre end ingen.. lol

Fra : Jacob Gunness

Dato : 10-04-03 19:59

Følger der et resumé med af denne højtravende sludder for en sladder?

- Jacob

Fra : Hauge

Dato : 10-04-03 20:03

Hejsa

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> wrote in message
> Følger der et resumé med af denne højtravende sludder for en sladder?

Jæps, jeg har skrevet et kort et, det kommer her: " "

/Hauge

Fra : Morbid Angel

Dato : 11-04-03 00:33

On Thu, 10 Apr 2003 10:58:10 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

Gider du ikke lukke røven, ytringsfriehed er en demorkartisk ret.
Demokrati bygger på lighed,frihed og broderskab, dine udtalelser er
anti demokratiske da du ikke accepterer frihed og lighed for alle.

mvh

MA

Fra : FreddiE

Dato : 11-04-03 00:44

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gider du ikke lukke røven, ytringsfriehed er en demorkartisk ret.
> Demokrati bygger på lighed,frihed og broderskab, dine udtalelser er
> anti demokratiske da du ikke accepterer frihed og lighed for alle.

Men Bo skal ikke ha' nogen ytringsfrihed? Det er da lidt dobbeltmoralsk...

--
Mvh. FreddiE

Fra : Morbid Angel

Dato : 11-04-03 00:57

On Fri, 11 Apr 2003 01:44:17 +0200, "FreddiE" <freddie@besked.com>
wrote:

Nej ikke dobbeltmoralsk men ansvarsbevidst.
Ytringsfrihed er en ret man opnår ved at være demokratisk ikke ved at
opføre sig kriminelt.
ytringsfrihed er også retten til at sige hvad man vil under personligt
ansvar.
Ytringsfrihed er ikke retten til at nedgøre andre racer og relgioner
eller dogmatisk fremhæve sin egen.

mvh

MA

Fra : Aragorn

Dato : 11-04-03 04:57

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ansvar.
> Ytringsfrihed er ikke retten til at nedgøre andre racer og relgioner

====

Jeps, og derfor har Hauge osse ret til at skrive det, han mener - hvis hans
indlæg irriterer dig, kan du jo bare vappe ham i dit killfilter. Og omvendt.
'nuff said.

Aragorn_DK

========================
http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-03 10:22

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote in message news:3e963ded$0$31926
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]

Måske du mener at ytringsfrihed, der idag især begrænses af §266b-censuren
og injurie-censuren, bør yderligere begrænses.

Selvfølgelig er ytringsfrihed også at nedgøre muslimer, hvilket er en
nødvendig del af demokratisk debat om Danmarks p.t. vigtigste debatemne,
indvandring

Det er rent smagsdomeri hvad er dogmatisk eller forhånende eller
hvad"fremhæver egen kultur"(hvilket alle gør)

Ytringsfrihed uner ansvar er en floskel - alle mener jo at deres meninger er
ansvarlige og sande. Selvfølgelig skal mailbombning og meddelagtighed i vold
via distribution af bombeopskrifter mm kunne straffes - og det er censur og
hjemlet af straffeloven.

Spørgsmålet er om vi skal have mere censur. Idealister dyrker "civil
ulydighed" og taler magthaverne imod trods risiko for straf - kriminelt er
ikke altid et minus-ord.

Alle danskere har ytringsfriehd til en vis grad jvf grundlov og andre love.
Det er ikke noget man skal gøre sig fortjent til.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-03 10:36

"FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message

> Men Bo skal ikke ha' nogen ytringsfrihed? Det er da lidt dobbeltmoralsk...

Vi har lighed for loven - omend dommere i det skjulte er meget partiske.

Dobbeltmoralske er vi alle på forskellig vis.Straffen for det består kun i
nedsat omdømme, når det udtrykkes letgennemskueligt.

Demokrati er flertalsstyre og ikke nødvendigvis friere, eller med større
lighed eller mere broderskab

Der er intet antidemokratisk i at ville udvise nyankomne muhamedanere - hvis
et folketingsflertal finder at det er det der giver størst velfærd, hvorfor
så ikke?

Iøvrigt var min brug af ordet "ytringsfrihed" i indlæg om fordele ved at
have flere TV-skærme kørende samtidig, ikke et oplæg til
anti-censurlovgivning men til at gøre sin flow af film og TV-nyheder mere
fri, intens, effektiv

Da folk forlader dk.kultur.film topic ville de være dårlig netikette hvis
jeg ikke xpostede til det emne de hellere vil debattere - forskellige ng bør
komme hinanden ved.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-04-03 15:28

Nogen der gider oversætte hvad han siger til dansk plz?
Jeg har ikke helt forstået hvad det har med sagen at gøre inde på et NG om
Film ?

*plz plz dont kill me *