Win XP Workgroups
Fra : Lars

Dato : 10-04-03 08:34

Hej alle

Et kort spm. efter at have gennemgået tidligere indlæg:

Jeg har sat et lille kontornetværk (3 maskiner) op med en DSL
forbindelse via en linksys router til internettet (TDC).

Netværket har ingen central server eller pdc til verificering af
brugere, men kører alene som arbejdsgrupper med delte mapper og printere
på share-niveau (dvs. uden brugertildelte rettigheder).

Routeren har indbygget NAT, og der kører ingen services udadtil. Hver
maskine kører Norman Internet Security med antivirus og firewall, som
opdateres automatisk.

Jeg har i forvejen disablet Netbios over TCP/IP, men kører kun over
Netbios over IPX/SPX, hvilket jeg ud af tidligere indlæg kan forstå er
en fornuftig løsning.

Mit spm. er:
Er der andre ting, som jeg som minimum BØR gøre, for at beskytte
netværket mod evt. ubehageligheder.

MVH Lars

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-04-03 09:30

Lars wrote:

> Er der andre ting, som jeg som minimum BØR gøre, for at beskytte
> netværket mod evt. ubehageligheder.

Sæt stærke passwords på dine shares og printere, hvis du ikke allerede
har dem.

--
Save aix1!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-04-03 18:53

On Thu, 10 Apr 2003 09:33:47 +0200, "Lars" <svend@bent.dk> wrote:

> Er der andre ting, som jeg som minimum BØR gøre, for at beskytte
> netværket mod evt. ubehageligheder.

Ja, sørg for også at holde dine operativsystemer opdaterede med
sikkerhedsrettelser. Så skulle det være rimeligt fornuftigt
kørende.

-A
--
http://www.hojmark.org/