VB6 og Access
Fra : Lars Beck

Dato : 10-04-03 08:37

Hej
Jeg er ved at lave et lille palle saldo program. Jeg skal hente kunde og
saldoen fra en database. Jeg vil vælge kunden fra en combobox. (jeg kan godt
få kunderne listet i comboboxen)
Når jeg vælger kunden med data1. virker det, den opdaterer saldofelterne men
når jeg vælger fra comboboxen sker der ikke noget.
Er der ikke en der har noget lign. kode jeg kan kigge lidt over skulderen.
Jeg har prøvet "alt" og er lige ved at give op.
Det er kun forbindelsen mellem combo og data1. der er problemer med, resten
virker som det skal. Jeg kan jo selvføjgelig bare bruge programmet som det
er(ved at vælge kunder med pilene) men det er ikke særlig brugervenligt.

Håber på en venlig sjæl....
Lars

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 10-04-03 09:06

"Lars Beck" <Lars.Beck@REMOVEdankemi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der ikke en der har noget lign. kode jeg kan kigge lidt over skulderen.
> Jeg har prøvet "alt" og er lige ved at give op.

Sådan lige fra hoften - så kan du selv arbejde videre (hvis jeg har fattet
det rigtigt):

Private Sub Combo1_Click()
Data1.Recordset.FindFirst "Navn = '" & Combo1.Text & "'"
End Sub

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp