Masquerading af afsender domæne i Lotus Do~
Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 09-04-03 22:08

Hej!

Vi har nogle unix maskiner der connecter til en Domino server via SMTP når
der skal sendes mail ud af huset.
Pt. bliver afsender-adresserne ikke rørt hvilket gør at afsender adresserne
ender på et domæne der ikke er kendt på internet og derfor ikke accepteres
af alle.

Hvordan får man Domino til at erstatte dette domæne med et andet således at
alt foran @ bevares mens alt efter @ erstattes med et defineret domæne ?
Jeg har søgt lidt of fundet at man vist skal definerer noget domain alias i
Global Domain document, men da jeg ikke kender Domino overhovedet vil jeg
gerne have det bekræftet.
Jeg er overbevist om at det kan konfigureres da det er lige til i f.eks.
Sendmail & Postfix, men den Domino ansvarlige var ikke så sikker på at det
kunne klares i Domino.

/Jesper

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-04-03 22:18

"Jesper Frank Nemholt" <jfn@dassic.com> wrote:

>Jeg er overbevist om at det kan konfigureres da det er lige til i f.eks.
>Sendmail & Postfix, men den Domino ansvarlige var ikke så sikker på at det
>kunne klares i Domino.

Jeg kun på kort visit i gruppen, men det lader til (og fundatsen
skriver) at det er klienter der diskuteres her.

Jeg kender ikke selv noget til Domino, så jeg kan ikke hjælpe dig -
men hvis du ikke får svar her kan du prøve i ms-windows.server gruppen
(eller alternativt sysadm), hvor der nok er den største koncentration
af windows systemfolk.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 09-04-03 22:37

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Jeg kun på kort visit i gruppen, men det lader til (og fundatsen
> skriver) at det er klienter der diskuteres her.

Argh, sådan går det når man poster i en gruppe man ikke kender uden at læse
fundatsen <tsk> <tsk>

> [...]
> men hvis du ikke får svar her kan du prøve i ms-windows.server gruppen
> (eller alternativt sysadm), hvor der nok er den største koncentration

Hmm, det kører vist på AIX & Regatta, så prøver lige unix gruppen også.

/Jesper