Køb/test/tjeck af motorcykel!!!
Fra : Aragorn100%

Dato : 09-04-03 21:54

I morgen skal jeg ud og kigge på en Honda Rebel, fra 96, har kørt 31,000km.

Er der nogle der har erfaringer med denne maskine? er der noget spiecielt
jeg skal være ekstra opmærksom på? det bliver min første maskine, så kender
ik´ så meget til det!

Desværre er der styrtet på den med 30-40kmt, men fejlene skulle kun være
kosmetiske. Udstødning, spejl, styrknob, blinklys mm. på højreside, er der
noget jeg skal kigge efter der? Er honda lige så dyr i reservedele, som
deres biler?

Er der kommer et modelskifte/facelift i 1996? i såfald hvad?

På forhånd tak Aragorn...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-03 07:28

> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med denne maskine? er der noget spiecielt
> jeg skal være ekstra opmærksom på? det bliver min første maskine, så

Hej Frits (Hvorfor bruger du alias?)

Jeg kender den maskine du skal se på, og den har efter min bedste viden ikke
skjulte fejl og mangler. Søborg MC (tlf.: 3969-1401) har lige hugget en
Rebel op, så burde kunne skaffe dele hos dem til fornuftige penge.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Aragorn100%

Dato : 10-04-03 08:19

hvis du har de kosmetiske dele til høre side, er jeg meget int.
meeen nu skal jeg lige se cyklen først...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-03 08:24

> hvis du har de kosmetiske dele til høre side, er jeg meget int.
> meeen nu skal jeg lige se cyklen først...

Hej Arg!

Hvis du er interesseret, så synes jeg du skal ringe til Søborg MC som jeg
foreslår. Jeg har intet liggende der kan bruges på en rebel på nær måske
noget motorolie.

Det er forresten alm. høflighed her i gruppen at svare under det man citerer
og at skære så meget væk som muligt uden at hele meningen forsvinder. At
bruge alias sænker troværdigheden.

Fra : Aragorn100%

Dato : 10-04-03 08:28

ok sorry, jeg er ny, og hedder Dennis... og tak får rådet... Mojn igen...

Fra : armand

Dato : 10-04-03 10:19

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]

> Hej Frits (Hvorfor bruger du alias?)

> Jeg kender den maskine du skal se på, og den har efter min bedste viden ikke

Jens Jacob!?
Hvem fanden er Jens Jacob?
Det skulle vel ikke være sælger der lige pynter på varen under et alias??

)))))))))))))))))))))))))

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-03 10:28

> Jens Jacob!?
> Hvem fanden er Jens Jacob?
> Det skulle vel ikke være sælger der lige pynter på varen under et alias??

Hej Armand

Jeg hedder Jens Jacob Bager Jensen. Kaldet Bager i MC sammenhæng. Jacob
bruger jeg aldrig, men bruger det som signatur, for at være "unik"

Rebellen tilhører en pige fra PMC, som efter at have kørt på den i årevis
vil have noget andet. Desværre vælter hun med lav fart kort tid inden hun
sætter den til salg, hvilket naturligvis er ret ærgerligt.

Fra : armand

Dato : 10-04-03 12:22

> [...]

> vil have noget andet. Desværre vælter hun med lav fart kort tid inden hun
> sætter den til salg, hvilket naturligvis er ret ærgerligt.

Jup!
Det vár nu også en spøg (se kæmpe-smiley'en) som jeg lige ville lade køre
til dette punkt førend at jeg yderligere understregede at du ér
tredieperson!
Det være hermed gjort!!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-03 07:31

> Er honda lige så dyr i reservedele, som deres biler?

Honda er billigere i reservedele end f.eks Suzuki, men det er stadig
svinedyrt. Når man kører Honda har man dig den fordel, at man kan handle hos
http://www.davidsilverspares.co.uk/ De er en del billigere, faktisk næsten
rigmelige

> Er der kommer et modelskifte/facelift i 1996? i såfald hvad?

Der er ikke sket noget siden 1996 så vidt jeg ved.

Fra : Peter Krogh

Dato : 10-04-03 07:37

Honda CMX 250 Rebel er testet i Touring Nyt nr. 8 / 98. Hvis du er medlem af
MC Touring Club kan du få tilsendt bladet eller en fotokopi ved at henvende
dig på tlf. 8611 6200

MVH
PeterAMCK

Fra : armand

Dato : 10-04-03 10:23

Aragorn100% wrote:

> [...]

> jeg skal være ekstra opmærksom på? det bliver min første maskine, så kender

Danske Motorcyklisters Råd - DMC, har på deres hjemmeside en såkaldt FAQ
(="ofte stillede spørgsmål"!) hvor man under "motor" kan læse sig til
hvordan man udfører de mest elementære motortest på stedet!

læs og lær!

--
Armand