fortrydelsesret
Fra : Martin Møller

Dato : 09-04-03 21:41

Hvis man har betalt for et års abonnement at nettjenesten www.scor.dk,
betalt via sit dankort og efter et par dage fortryder aftalen, er der så en
lovmæssig fortrydelsesret man kan henholde sig til for at komme ud af
aftalen?

Martin

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-04-03 21:58

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
en
> lovmæssig fortrydelsesret man kan henholde sig til for at komme ud af

Har man ikke altid 14 dages returret ved køb på internettet ?

Ved dog ikke om den også gælder ikke fysiske varer.

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 10:55

Søren Reinke skrev:

>Har man ikke altid 14 dages returret ved køb på internettet ?

Nej. Der er visse varegrupper der er undtaget (leverpostej
f.eks.), og kopierbare varer skal være i ubrudt forsegling.
Derudover er der særlige forhold omkring tjenesteydelser for hvis
man har benyttet dem, kan man ikke længere returnere.

Det betyder at hvis man køber et taletidskort eller et webhotel
og taler i mobil henholdsvis lægger filer ud på hotellet, så er
man afskåret fra at returnere.

Hvis man derimod fortryder inden man har brugt tjenesterne, er
der normal returret.

--
Bertel

Fra : Andreas Næsager

Dato : 10-04-03 04:03

> [...]
en
> lovmæssig fortrydelsesret man kan henholde sig til for at komme ud af

På biler, CD-afspillere, køleskabe m.m. har du en fortrydelsesret på 14
dage,
hvis embalagen er ubrudt.

Scor tilbyder tilgengæld en service, hvis du blot er logget ind med
oplysningerne
du har betalt for, er servicen taget i brug, ergo har du lovmæssigt intet at
kunne
henvise scor til mht. refundering.

Dog hvis du snakker sødt til dem, mon så ikke de er flinke den anden vej
rundt?

Venlig hilsen
Andreas Næsager

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-04-03 08:39

Andreas Næsager wrote:
> På biler, CD-afspillere, køleskabe m.m. har du en fortrydelsesret på
> 14 dage,
> hvis embalagen er ubrudt.

På biler ?

/DM

Fra : Andreas Næsager

Dato : 10-04-03 08:44

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> wrote in message

> På biler ?

Nu er jeg klar over det er unormalt at købe en bil og
lade den stå hos forhandleren.
Men..

Andreas

Fra : Nette

Dato : 10-04-03 11:23

"Andreas Næsager" skrev i en meddelelse

> Nu er jeg klar over det er unormalt at købe en bil og
> lade den stå hos forhandleren.
> Men..

Tøj, musik, anlæg osv. kan alt sammen afprøves i butikken, biler kan
prøvekøres, men et abonement på en internetside, som ikke har lancheret et
prøvemedlemsskab, er jo ikke afprøvet.
Hvordan kan det så være, at man ikke kan fortryde den slags salg?

Nette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-03 11:40

Nette skrev:

> [...]
>prøvemedlemsskab, er jo ikke afprøvet.
>Hvordan kan det så være, at man ikke kan fortryde den slags salg?

Formodentlig af samme grund som man ikke kan afprøve en flaske øl
og derefter returnere resten. Man har jo allerede forbrugt (noget
af) varen.

- Det har man vel også hvis man udskriver på en printer?
- Ja, men det betragtes åbenbart som så mikroskopisk at man ser
bort fra det.

Jeg forstår imidlertid godt dit spørgsmål, for netop ved f.aks.
internet- og teleabonnementer ville det være rart at kunne
afprøve det i praksis.

--
Bertel

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 10-04-03 22:38

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> men et abonement på en internetside, som ikke har lancheret et
> prøvemedlemsskab, er jo ikke afprøvet.

Scor har da et almindeligt medlemsskab alle over 8 år kan oprette og
afprøve, hvis man betaler for et medlemskab, får man samme grund vare blot
serveret flottere og med mange fordele som dem med gratis medlemskab ikke
har.
Så man må gå ud fra at han har afprøvet siden inden han bestilte et
betalings medlemsskba.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 11-04-03 08:57

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Scor har da et almindeligt medlemsskab alle over 8 år kan oprette og

Mener selføldig 18 år her.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 10-04-03 09:21

"Andreas Næsager" skrev:

> På biler, CD-afspillere, køleskabe m.m. har du en fortrydelsesret på 14
> dage,
> hvis embalagen er ubrudt.

Vrøvl. Fortrydelsesretten gælder kun ved fjernsalg, og kriteriet er, at
varen leveres tilbage i væsentligt samme stand.

/kristian

Fra : Tim Christensen

Dato : 10-04-03 13:05

Andreas Næsager wrote:

> På biler, CD-afspillere, køleskabe m.m. har du en fortrydelsesret på 14
> dage,
> hvis embalagen er ubrudt.

Nej varen skal bare være i væsentligt samme stand, ideen med de 14dages
retur ret er man har mulighed for afprøve varen. Det eneste hvor det
ikke er tilladt at bryde emballagen er CD'ere, film, software og lignende.

Mvh

Tim