Ny forgaffel til gsx1100r
Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 09-04-03 21:21

Jeg skal hjælpe en kammerat med at finde en ny forgaffel til hans gsx1100r
fra 92, da den originale upsidedown er blevet lidt bukket i bunden.
En Öhlins koster i nærheden af 13-15.000kr og passer i øvrigt ikke direkte.
Hos http://www.reactivesuspension.com kan de montere nye inderrør, fjedre og
ventiler for 462£.
I mc-nøglen koster et inderrør 1292kr og et sæt fjedre 856kr. Dertil kommer
diverse pakdåser.

Andre aftermarket gafler der er værd at gå efter?
Nogen der renoverer forgafler i DK?

Nogen der kender http://www.reactivesuspension.com?

Kommentarer og andre muligheder modtages meget gerne.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 22:30

Henrik B. Larsen <henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> skrev i en
> Jeg skal hjælpe en kammerat med at finde en ny forgaffel til hans gsx1100r
> fra 92, da den originale upsidedown er blevet lidt bukket i bunden.
> Kommentarer og andre muligheder modtages meget gerne.

Hvis USD-gaflen ligefrem er bukket til ubrugelighed, regner jeg det for
sandsynligt at kronrør/stel tillige har fået et gok!
Hvis ikke i har fået det undersøgt, så gør det lige inden i får den nye
gaffel på og tror at det var det :-|

--
Armand.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 10-04-03 19:08

> [...]
> sandsynligt at kronrør/stel tillige har fået et gok!
> Hvis ikke i har fået det undersøgt, så gør det lige inden i får den nye

Jeg tror ikke det er sket ved et uheld, men er vist nok snarere resultatet
af en del stoppies gennem tiden.
Min kammerat har haft cyklen fra helt ny, så vist den havde været udsat for
et uheld skulle han kunne huske det
De er heller ikke så skæve at man kan mærke det når man kører, men da
pakdåserne samtidig er utætte skal de skiftes.

Men 2 anbefaler DMC, så dem ringer vi lige til.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 22:17

> [...]
> De er heller ikke så skæve at man kan mærke det når man kører, men da
> pakdåserne samtidig er utætte skal de skiftes.

Øh!
Altså endnu et eksempel på folk der har penge nok og bare VIL købe!?

--
Armand.
(der engang læste om en GSX1100-ejer der ved 80.000 mente at dér måtte det

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 11-04-03 19:59

> [...]
> (der engang læste om en GSX1100-ejer der ved 80.000 mente at dér måtte det
> være tid for en frisk krumtap og bestilte én ved importøren)

Naa, jeg kan godt se hvad du mener, men sådan er det nu ikke. Jeg skal tage
et billede af dem når de bliver afmonteret og lægge det i dbm, så tror jeg
godt du kan se hvorfor de skal skiftes.

Henrik

Fra : Mads Lund

Dato : 10-04-03 07:14

> Nogen der renoverer forgafler i DK?

DMC racing i Hadsund kan renovere gaflen.

Han kunne også købe en brugt gaffel magen til på ebay, eller en helt anden
gaffel (det er bedst at købe broerne med, og så flytte kronrøret fra den
gamle gaffel over på den nye)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-03 07:24

> Jeg skal hjælpe en kammerat med at finde en ny forgaffel til hans gsx1100r
> fra 92, da den originale upsidedown er blevet lidt bukket i bunden.

Hej Henrik

DMC i Hadsund burde kunne hjælpe dig. De kan levere nye fjedre og ændre
dæmpningen (ventiler og shims) så det passer til din kammerat vægt, kørestil
og erfaring.

Ring 9858-5307 og spørg efter Martin.

--
Mojn