Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søster skal købe kamera?
Fra : soeren

Dato : 09-04-03 20:57

Min søster skal have et digital kamera, men ved ikke hvad hun skal købe.
Hun er utilfreds med sit nuværende kamera (ikke digi), da "bredden" på
billederne er for lille.

Hvad kan i anbefale?
Hun forventer at bruge 3000-4000,- på kamera (uden ram og kortlæser)

Hun vil have et kamera af et anerkendt mærke

mvh søren

Fra : *gavtyven*

Dato : 09-04-03 21:04

Jeg har et Canon Ixus V3 ( købt i tyskland ca 3300kr)
herhjemme ca 4200kr
Og er meget tilfreds med det...

Lidt anmeldelser om det ..
http://www.digit.no/Tester/canon_ixus_v3/ixus_v3_intro.htm
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s230.asp
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s230.html

Fra : JH

Dato : 10-04-03 09:34

*gavtyven* wrote:
> Jeg har et Canon Ixus V3 ( købt i tyskland ca 3300kr)
> herhjemme ca 4200kr
> Og er meget tilfreds med det...

Herhjemme 3725 kr.
feks www.kamerahuset.dk

JH

Fra : KNL DtP

Dato : 09-04-03 22:02

"soeren" <soeren.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hun er utilfreds med sit nuværende kamera (ikke digi), da "bredden" på
> billederne er for lille.

Med ikke-digital går jeg ud fra at det er en 24 x 36 mm kamera? Her er forholdet
mellem højden og bredden 1:1,5. På de fleste digitalkameraer er den 1:1,33 - altså
lige modsat af hendes ønske (nogle kan dog køre i 1:1,5).

Hvis hun er utilfreds med formatet, hvorfor skærer hun så ikke bare lidt af toppen og
bunden af billedet?

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : jo

Dato : 10-04-03 09:58

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "soeren" <soeren.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hvad mener du med at "bredden" er for lille. Kommer der ikke nok med på
billedet eller er det formatet. Måske skulle hun se på et spejlrefleks med
udskiftelig optik, se her kan man være
rigtig kreativ. Og til de priser et ordentlig digi står i kan man få noget
rigtigt godt kram i analog spejlrefleks. Jeg bruger stadigvæk mit
spejlrefleks meget .
jesper

Fra : Jeff

Dato : 10-04-03 12:20

Jeg har lige købt et Olympus C-720 UZ, det er jeg meget glad for, det tager
kanon billeder.

Mvh. Jeff

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 10-04-03 17:27

On Wed, 9 Apr 2003 21:57:12 +0200, "soeren" <soeren.n@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Hun forventer at bruge 3000-4000,- på kamera (uden ram og kortlæser)
>
>Hun vil have et kamera af et anerkendt mærke

Overvej en canon Ixus 400 - koster godt nok 4500 i DK men husk på at
batteri og lader er incl så du sparer let 500 kr i forhold til et der
bruger AA batterier. Samt at kvaliteten af batteriet er bedre.

Mvh

Dan