Refundering af "klippekort"
Fra : [8000]Gul

Dato : 09-04-03 20:40

Jeg har et "klippekort" til BlockBuster der er blevet 5 dage for gammelt.
Kan det passe at det nu intet er værd? I BlockBuster har jeg fået at vide at
det bare skal smides væk, da de 4 resterende klip er fuldstændigt værdiløse

Fra : vmx

Dato : 09-04-03 21:20

"[8000]Gul" <powerrangers_fjernmig@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det bare skal smides væk, da de 4 resterende klip er fuldstændigt

Kan du ikke præcisere hvori problemet ligger ?

Robert

Fra : [8000]Gul

Dato : 10-04-03 00:20

> Kan du ikke præcisere hvori problemet ligger ?
>

> Robert

"...Kan det passe at det nu intet er værd?.."
Altså.. Jeg har fået at vide at klippene er uanvendelige til noget som helst
fordi de er fem dage for gamle. Mener tildligere at have fået at vide at
gavekort ikke kan forældes, da de er lige så gode som rede penge. Er
klippekort ikke også det, og burde de derfor ikke også kunne refunderes
eller anvendes?

Fra : vmx

Dato : 10-04-03 08:47

> [...]
> gavekort ikke kan forældes, da de er lige så gode som rede penge. Er
> klippekort ikke også det, og burde de derfor ikke også kunne refunderes

1) Der er i k k e tale om et gavekort.

PS: Gavekort er ikke rede penge. Og da slet
ikke hvis forretningen der har udstedt kortet
f.eks. ikke længere eksisterer... men det er
en anden historie.

2) Du har købt en klart defineret ydelse/vare:

"Indenfor en specificeret tidsramme kan du
benytte dig af denne ydelse/vare.
Når tidsfristen er overskredet/ophørt
ophører ydelsen; a f t a l e n ".

Klippekort & rabatordninger tilbydes typisk
som "lavere stk.priser mod større køb" for at
opnå større omsætning, bedre likviditet, større
sikkerhed for kommende omsætning i butikken
( mersalg af andre varer; f.eks slik, sodavand ),
loyale kunder / sikre sig at kunderne ikke går
til konkurrenten.

3) Du er oveniøbet selv 100% klar over ydelsen/varens
omfang/betingelser.

Tillæg: Såfremt sælger og køber havde indgået en
aftale om refundering af ikke benyttede klip/restbeløb,
havde sagen været en anden.

- men det har de ikke. Hvad er derfor problemet ?

mvh
Robert

Fra : [8000]Gul

Dato : 10-04-03 10:31

hids dig da lige ned, det var jo bare et spørgsmål ikke

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-04-03 10:34

On Thu, 10 Apr 2003 11:31:17 +0200, "[8000]Gul"
<powerrangers_fjernmig@oncable.dk> wrote:

>hids dig da lige ned, det var jo bare et spørgsmål ikke

Tænkte lige det samme. Han lyder som om han arbejder i Blockbuster om
aftenen.

/Brian

Fra : vmx

Dato : 10-04-03 18:18

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse

> Tænkte lige det samme. Han lyder som om han arbejder i Blockbuster om
> aftenen.

Jeg er ikke hidsig, og arbejder ikke i bb.

Det var et sagligt, fyldestgørende, enkelt og
letforståeligt svar. Ingen opremsninger af
sværtforståelige paragraffer.

Mvh
Robert

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-04-03 12:47

"[8000]Gul" <powerrangers_fjernmig@oncable.dk> wrote in message
> hids dig da lige ned, det var jo bare et spørgsmål ikke

Du er jo selv klar over, at kortet er for gammelt, så det kan jo være, at
Robert bare er træt af dit (dumme) spørgsmål.

mvh
Preben

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-04-03 13:12

On Thu, 10 Apr 2003 13:46:50 +0200, "Preben Andersen" <pran@privat.dk>
wrote:

>Du er jo selv klar over, at kortet er for gammelt, så det kan jo være, at
>Robert bare er træt af dit (dumme) spørgsmål.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er et dumt spørgsmål?

Efter aftalelovens § 38 b, stk. 1, skal aftalevilkår, der ikke har
været genstand for individuel forhandling mellem parterne, fortolkes
på den måde, som er mest gunstig for forbrugeren, hvis der er tvivl om
forståelsen.

Og der har være flere af disse hos FS, hvor kunden har fået medhold.
Så jeg synes nok at der burde være basis for en refundering hos
Blockbuster.

/Brian

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-04-03 13:14

Preben Andersen wrote:

> ..... at
> Robert bare er træt af dit (dumme) spørgsmål.

Lad os lige så en ting fast: Der findes ingen dumme spørgsmål!
Det eneste som findes er dumme svar og bemærkninger!

Svaret fra Robert var ikke ophidset eller anden måde negativt ment (i
hvert fald, som jeg læser det).
Det var kort og kontant, at det så også er rigtig tja manden har
tilsyneladende læst på lektien inden han skrev indlægget.

At [8000]Gul tager svaret ilde op, tja det må stå for hans egen
"regning".

Det var mine ord i denne tråd.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis