Råd søges: Overvejer brugt offroader
Fra : Per Termark

Dato : 21-03-01 23:55

Jeg overvejer at købe en brugt offroader.
125 til 250cc burde være nok til at bringe mig til og fra
jobbet, men jeg kunne godt bruge nogle staldtips om ting som fx:
Hvilke modeller kendt for at være både kanonnemme at
vedligeholde - og for at være kram?
Hvilke af dem er det stadig nemt at skaffe stumper til?

Hvis du orker bøvle med at fjerne 'fodtøjsemballage' fra min
emailadresse, er du velkommen til at svare mig direkte, men jeg
foretrækker faktisk svar her i gruppen - så har de (I) andre
nemlig også en chance for at brokke jer over skamløse reklamer

Er der i øvrigt nogle ikke-alt-for-ublu cykelhandlere omkring
Brønshøj?

mvh
Per

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 22-03-01 00:11

Jeg havde på et tidspunkt en Honda XL350......køb den ikke!!!! Den er svær
at skaffe reservedele til......men ellers en RIGTIG god og sjov maskine. Jeg
kunne forestille mig, at 250-modellen er god og nemmere at skaffe dele
til....

Mvh.
Jacob

Fra : Malik Reiding

Dato : 22-03-01 01:39

famoto-sport på degnemose alle 4-6 er kanon. snak med robert, han er kanon
flink!! men brugte offroadere ved jeg ikke lige hvor meget han har af !

held og lykke

malik
hayabusa (fra famoto-sport det var min gamle mc også)

Fra : Jan Olsen

Dato : 22-03-01 11:07

Hejsa

jeg har også brugt FA-moto i 10 år og man får altid den bedste behandling og
service..uanset maskine, startede hos dem med en Yamaha, fik en CB750, så en
gsx750, jeg købte hos dem og har nu ervervet en VFR800 som de også skal have
lov til at sevicere....De kan klart anbefales et yderligere plus....så
ligger de i gå afstand fra mig..

mvh.

Jan

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-03-01 09:24

Per Termark <pertermskoæske@worldonline.dk> wrote in article
<Xns906BE90AF94FB57ug689lvs345f93645f@212.54.64.135>...
> Hvilke modeller kendt for at være både kanonnemme at
> vedligeholde - og for at være kram?
> Hvilke af dem er det stadig nemt at skaffe stumper til?

Yamaha DT125R, solid, tidssvarende, sjov osv.

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-03-01 18:17

Hvis det kun er til transport til og fra arbejde, vil jeg da godt anbefale
en DT175. Den går langt på literen og er simpel som en knallert. Og så er
den også billig i indkøb.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-03-01 13:25

Sådan een har jeg også købt. Og for en begynder som mig kan den sagtens
bruges til en tur på stranden eller i klitterne og give masser af
udfordringer. Vand klarer den såmænd også, jeg har kørt på den med vand op
over sadlen, og hvis bare den ikke er neddykket for længe ad gangen klarer
den også det.
Og den er ihvertfald nem at skrue på.
Med hensyn til benzinøkonomien ligger jeg omkring de 17km/l når jeg kører
mine daglige 35km frem og tilbage på arbejde, og fra 10km/l og nedefter når
jeg er en tur på stranden med den.
Men sjov er den.

Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-03-01 18:17

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over sadlen, og hvis bare den ikke er neddykket for længe ad gangen klarer

Det gjorde jeg odså tit for nogle år siden, men jeg holdt op efter at mit
stel måtte kasseres: Det var tæret op indefra, formodentlig pga. saltvand.

Rittig