olie VFR 750
Fra : Michael

Dato : 09-04-03 19:03

hejsa jeg vil lige høre om der er nogen ideer, til
en god olie til, min Honda VFR 750 RC 36,
jeg har lige skiftet, og kørt 400 km, på Motorex
Top- Speed 10w40, semisyntetisk, og nu er
min kobling begyndt at fedte, adskilte idag og
friktionspladerne samt fjedrene er alle, indenfor
tolerancen, så det må jo være olien, jeg får nye
koblingsplader og fjedre, imorgen, så lidt
olieerfaringer ville, være meget velkommne
MVH Michael

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 09-04-03 20:49

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tolerancen, så det må jo være olien, jeg får nye
> koblingsplader og fjedre, imorgen, så lidt
> olieerfaringer ville, være meget velkommne

det gjorde min også søndag mandag og tirsdag hvor jeg skilte den ad for at
skifte koblingsplader. friktionspladerne,koblingspladerne og fjedrene var
alle inden for tolerancen, men nu har jeg skiftet dem, men har ikke afprøvet
dem endnu pga vejret så jeg kan ikke sige om det har hjulpet, kører selv med
Castrol gps 10w50 og har gjort det lige siden jeg fik maskinen så det kan
ikke være olien. har en lille mistanke om at det er det kolde vejr der gør
det og olien der ikke rigtig bliver varm.....

--
Allan(fzr600us)
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=209

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-04-03 22:37

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.> skrev i en
meddelelse news:YQ_ka.8841$y3.1070633@news010.worldonline.dk...

> [...]
> ikke være olien. har en lille mistanke om at det er det kolde vejr der gør
> det og olien der ikke rigtig bliver varm.....

Det kan også være slidtage af koblings øhh... skålen... det må den hedde.
Forestil dig når du kobler ind og ud, så glider dine friktionspladers tappe
imod kanten af denne, med tiden kommer der slid der går den hakket, derved
glider de ikke ordentlig på plads, og så kan du komme ud for notorisk
glideri... har set det på en FZR600 og en FZR600 US

mvh Tommy Fer

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 09-04-03 23:23

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glider de ikke ordentlig på plads, og så kan du komme ud for notorisk
> glideri... har set det på en FZR600 og en FZR600 US

jeg kiggede alle dele igennem som Clymer foreskrev og fandt ingen synlige
hakker i koblings-skålen... damn nu bliver jeg i tvivl for et af de svage
punkter på netop fzr600 er jo koblingen og jeg tjekkede ikke kanten med en
skruetrækker eller andet som sikkert havde kunnet mærke om der var de
mindste hakker

nå men testen af den er udsat pga. vejret så der går et stykke tid....

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 15:18

> [...]
> glider de ikke ordentlig på plads, og så kan du komme ud for notorisk
> glideri... har set det på en FZR600 og en FZR600 US

Teknik!:
Det er i situationen træk/påløb at pladernes tunger kan slå imod skålens
kanter og derved med tiden slå en hulning ind hvor hver plade befinder sig!

Derfor burde disse jo ligefrem gavne fixeringen af pladerne i tilkoblet
tilstand og modsat: genere udkobling!

Jeg kan ikke helt finde fornuft i at koblingen skulle kunne glide derved :-/

--
Armand.

Fra : lange

Dato : 10-04-03 07:54

> [...]
> tolerancen, så det må jo være olien, jeg får nye
> koblingsplader og fjedre, imorgen, så lidt
> olieerfaringer ville, være meget velkommne

Jeg har på min RC24 kørt med SUN Futura semisyntetisk uden problemer af
nogen art.

Der har forøvrigt lige været en diskution på:

http://www.vfr.dk/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=8&TopicID=470&Page
Position=1

hvor der bla var et par link til nogle tekniske artikler.

Lange
www.vfr.dk