Styr på Suzuki'en.
Fra : Shsj

Dato : 09-04-03 16:26

Hejsa
Jeg vil så gerne sætte et nyt styr på Suzuki'en, men hvordan er det nu lige
jeg skal få håndtaget af og på?...det er ikke gassen, men venstre side
(hedder det håndtaget?), det sidder baaaare fast.
Er der nogen der har nogle gode tips/tricks...eller bare ved hvordan det
skal gøres?

VH.
Shsj

Fra : Morten Juel

Dato : 09-04-03 16:36

> Er der nogen der har nogle gode tips/tricks...eller bare ved hvordan det
> skal gøres?
hehe den kan godt være strid...
Jeg bruger vold, og nogle gange en varme pistol, eller hvis man kan lure
lidt WD40 under det er det af i en ruf hehe men ikke wd40 spray og
varmepistol sammen så får du grillet styr )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Shsj

Dato : 09-04-03 20:31

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> Jallagryde 320i
> DR350SET --- http://DR350.dk
> -= girls and sex can't beat binary and hex =-

Tak for de gode idéer. ...Jeg tog et lidt WD40 og vupti, så var den klaret

VH
Shsj

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-04-03 16:45

Shsj wrote:
> Er der nogen der har nogle gode tips/tricks...eller bare ved hvordan det
> skal gøres?

Ja altså normalt skærer man jo bare håndtaget op, og sætter et nyt
på...

Hvis nu et nyt håndtag ikke koster meget, var det måske en mulighed
:)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 09-04-03 17:12

Hvis du bruger almindeligt opvaskemiddel og langsomt lusker det ind under
gummiet, vrider lidt rundt, lusker lidt mere ind ... o.s.v. så plejer det at
gå, og så kan det genbruges efter en vask. Måske er det lidt sværere at få
WD'en renset helt af, og måske vil gummiet tage skade i det lange løb.
Mvh, Henrik Damgaard

Fra : Futte & Co.

Dato : 09-04-03 19:05

"Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> wrote in message
> [...]
> (hedder det håndtaget?), det sidder baaaare fast.
> Er der nogen der har nogle gode tips/tricks...eller bare ved hvordan det

Jeg bruger den forkerte ende af en vandpumpetang, klemmer håndtagene
(altså på tangen) direkte om styret oven over håndtaget. Så er det "bare"
at trække godt til. Hvis du klemmer på mc håndtaget, suger det fast på
styret og er derfor ikke til at få af.

"Sne" , nåe ja, det er snart jul

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 09-04-03 19:20

"Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hedder det håndtaget?), det sidder baaaare fast.
> Er der nogen der har nogle gode tips/tricks...eller bare ved hvordan det

Jeg har set cykelsmeden bruge trykluft - altså på en cykel, men kan vel også
virke på en mc hvis der ikke er for mange huller i styret til kabler mv

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975

Fra : uffe@bandit.koch-han~

Dato : 09-04-03 20:33

"Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> writes:

> [...]
> (hedder det håndtaget?), det sidder baaaare fast.
> Er der nogen der har nogle gode tips/tricks...eller bare ved hvordan det
Hvis du kan komme til at liste en trykluft pistolspids ind under kanten af
gummiet, og så lirker lidt, plejer det at være nemt at få af.

/Uffe
Bandit 600

Fra : Janner

Dato : 10-04-03 07:58

Og det store trix til genmontering ..... er ja hold fast hårlak ... Giv et
pust ind i håndtaget og put det på styret .... Vent lidt og vupti dit
håndtag sidder fast påny

Det er Leth'

Onkel Jan

Fra : Shsj

Dato : 10-04-03 08:45

"Janner" <uname@it.com> wrote in message news:b734kp$hli$1@sunsite.dk...
> Og det store trix til genmontering ..... er ja hold fast hårlak ... Giv et
> pust ind i håndtaget og put det på styret .... Vent lidt og vupti dit
> [...]

Tak, jeg grublede også lidt over hvordan og hvorledes...jeg havde en stærk
formodning om at WD40 ikke var det bedste til genmonteringen, men jeg ville
ikke lige spørge

VH.
Shsj

Fra : supersilk

Dato : 29-03-04 14:12

Du kan hælde lidt talkum i styret fra den anden side, og sæt så noget
trykluft på, samtidig med at du lukker det hul der evt er på venstre
gummihåndtag.
alt. er at skære det af, og sætte nye på

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 29-03-04 16:21

"supersilk" <supersilk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> "Shsj" skrev d. 09-04-03 16:26 dette indlæg :

> http://www.kandu.dk/

Kandu gør det igen.. Denne gang svar på et næsten 1 år gl. indlæg.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Kass

Dato : 29-03-04 16:29

he he... men kan da være han ikke har fået det af endnu

MVH
Kass
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=529

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 29-03-04 16:49

"Kass" skrev i meddelelsen
> he he... men kan da være han ikke har fået det af endnu

Ja, ellers er der måske andre der kan få gavn af det gode råd

Btw. Kass, gider du ikke tage et kig på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html. Det ville gavne
læsevenligheden hvis alle svarede ens, (under det citerede, og klippe
overflødig tekst væk).

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Kass

Dato : 29-03-04 17:03

> Btw. Kass, gider du ikke tage et kig på
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html. Det ville gavne
> læsevenligheden hvis alle svarede ens, (under det citerede, og klippe
> overflødig tekst væk).

Jeg undskylder mange gange
Er næsten helt ny med at skrive i her i nyhedsgruppen, men skal nok prøve at
huske det i fremtiden.
og tak for du gjorde mig opmærksom på det...

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 29-03-04 18:36

"Kass" skrev i meddelelsen

> Jeg undskylder mange gange

Nårhh, det er der nu ingen grund til, men den er nu godtaget '

> Er næsten helt ny med at skrive i her i nyhedsgruppen, men skal nok prøve
at
> huske det i fremtiden.

Jeg har spottet at du er forholdsvis ny herinde, og det var derfor jeg
tænkte at vi lige skulle få rettet de små skavanker med det samme. Ved ikke
at quote korrekt kan man gøre et indlæg fuldstændigt ulæseligt, og det er jo
ikke meningen når man poster herinde.

> og tak for du gjorde mig opmærksom på det...

Velbekomme. Jeg er glad for at du så det for hvad det var.. Mange bliver
sure hvis de bliver bedt om at poste anderledes. Jeg tror vi alle kunne lære
lidt af at læse på www.usenet.dk bare engang imellem. Der står mange ganske
fornuftige ting

P.s. Det kan være en fordel at lade linien med hvem man svarer blive
stående. Ellers er dit svar til UG.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271