problemer med dato
Fra : Henrik Absalon

Dato : 09-04-03 10:04

Hejsa

Hvis jeg bruger følgende kode kommer der en fejl i mit program :

Dim Startdato
Dim Slutdato
Slutdato = Format(Now, "mm/dd/yy")
Startdato = Format(DateAdd("yy", -1, Slutdato), "mm/dd/yy")

Det er linien med Startdato den stopper ved, men jeg kan ikke se hvorfor den
stopper der, Er der nogle der har et bud på problemet ?

Henrik

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-04-03 10:28

"Henrik Absalon" <ha@danlamp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dim Slutdato
> Slutdato = Format(Now, "mm/dd/yy")
> Startdato = Format(DateAdd("yy", -1, Slutdato), "mm/dd/yy")

I min Hjælp er der intet 'yy'-argument til DateAdd - derimod 'yyyy' for år.

Et godt råd i øvrigt, synes jeg selv: Begynd med at adskille forskellige
funktioner i linier for sig - f.eks.

StartDato = DateAdd(....
StartDato = Format(StartDato(...

Det giver et bedre overblik over, hvor en given fejl ligger.... i den ene
eller den anden funktion.

Så kan man altid sammenskrive og forkorte, når koden kører fejlfrit.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Henrik Absalon

Dato : 09-04-03 11:06

Tak for hjælpen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-04-03 21:15

Henrik Absalon skrev:
> Tak for hjælpen

Jo, men du har nu stadig nogle kedelige fejl i din kode, som du blot ikke er
blevet klar over, fordi VB bare konverterer for dig undervejs.

Når du ikke har helt styr på hvad det er du gør, kan du let få problemer,
hvis du senere ændrer lidt i koden.

Eksempelvis vil din kode give helt andre resultater, hvis du skulle finde på
at bruge dansk datoformat, og det er jo ikke så heldigt!
Resultatet skulle jo gerne være uafhængig af datoformatet.

Hvis det jeg skriver er sort snak for dig, vil jeg gerne fortælle mere
specifikt hvor jeg mener at der er fejl, men jeg hvis du selv kan hitte det,
må det være mere lærerigt for dig

-------
Tomas

Fra : Jens Vestergaard