Sand, grus og sten
Fra : Kat

Dato : 09-04-03 09:20

Min mand er ikke særlig bevendt udenfor, så nu må jeg selv se at komme
igang, hvis der skal laves noget

Jeg har et område på 15x1,2 m2, hvor der lige nu er et ca. 30 cm dybt
hul.
Ikke særlig kønt.

Jeg havde tænkt mig at smide noget sand/grus i hullet, lægge fiberdug
på og slutte af med sten.

Skal jeg bruge sand eller grus til dette?
Hvor meget sand/grus/sten skal jeg bruge?
Er det en god idé med fiberdugen eller er det spild af penge, når der
skal sten ovenpå?
Hvordan/hvor får jeg fat i materialerne?
Hvad mon sådan noget koster?

Bor i Nordsjælland.

--
Kat
---

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 09-04-03 09:53

Kat wrote:
> Min mand er ikke særlig bevendt udenfor, så nu må jeg selv se at komme
> igang, hvis der skal laves noget

Du skulle aldrig have købt den sidste nye med TV2 ;)

> Jeg har et område på 15x1,2 m2, hvor der lige nu er et ca. 30 cm dybt
> hul. Ikke særlig kønt.

Det må vel give små 6 kubikmeter.

> Jeg havde tænkt mig at smide noget sand/grus i hullet, lægge fiberdug
> på og slutte af med sten.

Hva´ skal hullet bruges til.....hvorfor ikke jord......ellers ville jeg nok
vælge 0/4 grus.

> Skal jeg bruge sand eller grus til dette?
> Hvor meget sand/grus/sten skal jeg bruge?

igen små 6 m3 og en pladevibrator.

> Er det en god idé med fiberdugen eller er det spild af penge, når der
> skal sten ovenpå?

Hmmm, hvis det indgår som en del af noget bestående,
er der vel ikke så meget at hente.
Stenene burde holde det meste ukrudt væk, jeg har sten rundt om huset og det
er yderst sjældent vi rykker ukrudt op, og det der kommer er lige til at
tage med hånden.

> Hvordan/hvor får jeg fat i materialerne?

Byggemarkeder.....de ligger spredt ud over det meste af nordsjælland :)
Helsingør, Vejby, Helsinge, Hornbæk, Kokkedal, Kvisgård, Hillerød ......er
nogle steder jeg lige kan huske.

> Hvad mon sådan noget koster?

Gruset leveret omkring 1500,- plus/minus

> Bor i Nordsjælland.

Fedt sted at bo ;)

Hilsen

[3000] Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 09-04-03 10:04

On Wed, 9 Apr 2003 10:52:47 +0200, "Flemming Jørgensen"
<flej@fbi.jubiimail.dk> wrote:

>Hva´ skal hullet bruges til ?

Væsentligt punkt

......hvorfor ikke jord......ellers ville jeg nok vælge 0/4 grus.

Skal der køres på det, er jord en dårlig idé.
Se tidligere tråd desangående.

>Fedt sted at bo ;)

Jow, jow....:)
(3050)

/Mogens

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 13:30

"Mogen$ Knud$en" skrev:

> Skal der køres på det, er jord en dårlig idé.
> Se tidligere tråd desangående.

Ja, området skal forbedres til evt. at blive kørt på om nogle år.
Så det bliver vel noget sand/grus.
--
Kat
---

Fra : Keld Nygaard

Dato : 09-04-03 10:17

> Gruset leveret omkring 1500,- plus/minus

Prøv en vognmand - han skal have 500 kr for at starte lastbilen + 40-50 kr
pr m3 sand / grus.

/Nygaard
[8700] - og det er nu heller ikke så tosset

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 13:32

"Keld Nygaard" skrev:

> Prøv en vognmand - han skal have 500 kr for at starte lastbilen +
40-50 kr
> pr m3 sand / grus.
>
> /Nygaard
> [8700] - og det er nu heller ikke så tosset

Ringer man bare til en vognmand?
Jeg har søgt rundt på nettet, og der er MANGE vognmænd, men det er ski
ikke lige til at gennemskue, og så bor 2/3 dele i Jylland af en eller
anden årsag
--
Kat
---

Fra : Keld Nygaard

Dato : 09-04-03 14:08

> Ringer man bare til en vognmand?

Jep... Du kan også ringe til den nærmeste grusgrav - de kan sikkert gi dig
nummeret på en vognmand.

> Jeg har søgt rundt på nettet, og der er MANGE vognmænd, men det er ski
> ikke lige til at gennemskue, og så bor 2/3 dele i Jylland af en eller
> anden årsag
Det bliver nok lidt dyrt hvis du bruger en vognmand fra Jylland

/Nygaard

Fra : Aksel

Dato : 09-04-03 18:30

"Kat" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har søgt rundt på nettet, og der er MANGE vognmænd, men det er ski
> ikke lige til at gennemskue, og så bor 2/3 dele i Jylland af en eller

Brug lokal telefonbogen, ring til et par stykker og hør om prisen, her er
internettet ikke lige sagen.

aksel

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 13:29

"Flemming Jørgensen" skrev:

> Du skulle aldrig have købt den sidste nye med TV2 ;)

Næææ.....de falder som regel lidt udenfor min smag

> Det må vel give små 6 kubikmeter.

Ok

> Hva´ skal hullet bruges til.....hvorfor ikke jord......ellers ville
jeg nok
> vælge 0/4 grus.

Hullet skal ikke bruges til andet end pynt evt. med et par
plantekummer.
Det er belliggende op til vores indkørsel, men vi havde ikke tænkt os
at køre på det.
Sandet havde jeg tænkt på, hvis vi en dag får tid og råd til at lægge
flere herregårdssten, så er området forberedt.
Derfor sand og ikke jord.

> igen små 6 m3 og en pladevibrator.

En pladevibrator.
Er det mon noget jeg selv kan styre?

> [...]
huset og det
> er yderst sjældent vi rykker ukrudt op, og det der kommer er lige

Det var nok det jeg tænkte!

> [...]
:)
> Helsingør, Vejby, Helsinge, Hornbæk, Kokkedal, Kvisgård, Hillerød

Er det ikke dyrere end at gå direkte til forhandler/vognmand?

> Gruset leveret omkring 1500,- plus/minus

Det er jo ikke så galt igen.
Men hvad med de pyntesten der skal ovenpå gruset?
Jeg kunne godt tænke mig en diameter på ca. 5 cm.
Vil det være for stort mon?
Hvad koster de?

> Fedt sted at bo ;)

Ja det er
--
Kat
---

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 09-04-03 14:03

Kat wrote:
> En pladevibrator.
> Er det mon noget jeg selv kan styre?

Tja, nu kender jeg ikke din statur, men de fleste "tøzer" bør kunne håndtere
en sådan uden større besvær.

> Er det ikke dyrere end at gå direkte til forhandler/vognmand?

Som udgangspunkt, jo! hvis du kan finde en vogmand kan du sikkert få det
lidt billigere. Se Keld´s svar ovst.

> Det er jo ikke så galt igen.
> Men hvad med de pyntesten der skal ovenpå gruset?
> Jeg kunne godt tænke mig en diameter på ca. 5 cm.

Granit-skærver?

> Vil det være for stort mon?

Næh, men hvorfor ikke gå den sidste vej og læg de sidste herregårdssten??
Der er ikke den store prisforskel.

> Hvad koster de?

Snak med vognmanden, men jeg mener at huske at vi skulle give ca. 100 kr.
pr. m3 for pyntesten fra et firma inde i Kbh´s Nordhavn.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 16:03

"Flemming Jørgensen" skrev:

> Granit-skærver?

Aner det ikke Må vist forbi et byggemarked og kigge lidt på
sagerne.

> Næh, men hvorfor ikke gå den sidste vej og læg de sidste
herregårdssten??
> Der er ikke den store prisforskel.

Hmmm....arbejdet er vist lidt større med afretning og flere slags
grus. Er det ikke? Det andet virkede bare mere overskueligt for mig
ene quinde
Men det er da bestem værd at tage med i overvejelserne!!

> Snak med vognmanden, men jeg mener at huske at vi skulle give ca.
100 kr.
> pr. m3 for pyntesten fra et firma inde i Kbh´s Nordhavn.

Ja, så er det næsten samme pris som for stenene.
Men jeg vil da ringe og kigge lidt rundt, nu jeg ved liiiidt mere.
--
Kat
---

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 09-04-03 13:48

Prøv at se her

http://makeashorterlink.com/?L29A62524

10 vognmænd i Nordsjælland der handler med grus.

/HHA

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 16:08

"Hans-Henrik Andresen" skrev:

> Prøv at se her
>
> http://makeashorterlink.com/?L29A62524
>
> 10 vognmænd i Nordsjælland der handler med grus.

Tusinde tak.
Der har jeg faktisk været forbi, men jeg kunne ikke lige overskue det
til en start.
Jeg vil dog våge mig ud i projektet en af de nærmeste dage, når jeg
har været ude og snuse lidt hos byggemarkedet
--
Kat
---

Fra : Frederiksen

Dato : 09-04-03 18:41

> Jeg vil dog våge mig ud i projektet en af de nærmeste dage, når jeg
> har været ude og snuse lidt hos byggemarkedet

I vores lokale byggemarked vil de meget gerne køre et læs grus ud for en
rimelig penge, og hvis du er lidt magelig anlagt, så får du det bare læsset
i hullet, og så venter et års tid. Så har det sat sig, og du kan arbejde
videre med det.

Mvh Maria

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 20:20

"Frederiksen" skrev
:
> [...]
læsset
> i hullet, og så venter et års tid. Så har det sat sig, og du kan

Jeg tager fobi byggeshoppen en af dagene og lure lidt på, hvad de kan
tilbyde.

Venter 1 års tid???
Nu har det set grimt ud i 1½ år, og nu skal der sørme ske noget!
Det er vel her pladevibratoren kommer ind?
--
Kat
---

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-04-03 20:10

On Wed, 9 Apr 2003 10:19:40 +0200, "Kat" <katras@FJERN-DETTEofir.dk>
wrote:

>Er det en god idé med fiberdugen eller er det spild af penge, når der
>skal sten ovenpå?

I forhold til ukrudt er det spild af penge - det ukrudt der kommer op
mellem fliser, det kommer ikke nedefra, men fra frø som spirer i det
snavs der er i fugerne mellem fliserne.

Til gengæld er der folk som siger at hvis der er fiberdug under, så
kommer der ikke myrer.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Kat

Dato : 09-04-03 20:19

"Mads Lie Jensen" skrev:

> I forhold til ukrudt er det spild af penge - det ukrudt der kommer
op
> mellem fliser, det kommer ikke nedefra, men fra frø som spirer i det
> snavs der er i fugerne mellem fliserne.

Jamen så er det vel afgjort Vi skal ikke have fiberdug.

> Til gengæld er der folk som siger at hvis der er fiberdug under, så
> kommer der ikke myrer.

Dem, myrene altså, har vi ikke problemer med sådan umiddelbart, så det
skulle ikke være pga dem.
--
Kat
---