Andet multimedie
Udfylde PDF formular ?
Fra : Connie

Dato : 09-04-03 00:13

Hej

Jeg har modtaget en PDF fil med et skema. Producenten har IKKE defineret
felterne så man kan udfylde skemaet på monitoren, men man skal printe på
papir og udfylde som i gamle dage med skrivemaskine eller håndskrift

PDF filen har security så jeg ikke selv kan definere formfelterne.
Nogen mulighed for at fjerne security ?

Hvordan får jeg udfyldt skemaet på monitoren uden at printe ?

Jeg har forsøgt med print til en TIFF converter og så blot tastet tekster i
TIFF filen i bitmap, men jeg får ikke en udfyldning med nøjagtige
positioner, da man skal placere muse curseren manuelt, og dermed kommer
milimeters unøjagtighed i teksterne.

Findes der noget sw som automatisk kan oprette form felter i en PDF fil,
når skemaet er designet med kasser som skal udfyldes med tekster ?

Jeg bruger Acrobat 5.0

Fra : Erik Andersen

Dato : 10-04-03 17:30

Det afhænger lidt af hvor meget producenten har givet tilladelse til.
Jeg plejer at importere den slags i PageMaker og så sætte felterne ind der.
Derefter laver jeg en pdf-fil af hele skriftet og sender. Det virker ganske
godt.
Det samme er iøvrigt tilfældet, hvis jeg får et trykt skema, som jeg så
scanner --- og så samme procedure.
Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Connie

Dato : 10-04-03 23:23

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in

> Jeg plejer at importere den slags i PageMaker og så sætte felterne ind
> der.

det prøvede jeg for mange år siden i PM5, men den kunne kun åbne en enkelt
PDF side ad gangen. Kan man nu hælde en 10-siders PDF ind i PM ?

> Det samme er iøvrigt tilfældet, hvis jeg får et trykt skema, som jeg
> så scanner

Der har jeg konverteret til multipage TIFF, og så indsat felter i en TIFF
editor. Har også brugt Paperports formtyper. Den finder selv rektangler og
opretter felter. Men finder ikke alle, så det er ikke suverænt.

Jeg lurer stadig efter en optimal måde at udfylde scannede skemaer og pw
beskyttede pdf'er på.

MVH Connie

Fra : Madsen

Dato : 11-04-03 00:13

Connie skrev:

> Jeg lurer stadig efter en optimal måde at udfylde scannede skemaer
> og pw beskyttede pdf'er på.

Hvad med Acrobat Capture? Har du prøvet det?
<http://www.adobe.com/products/acrcapture/main.html>

Madsen.

Fra : KKT

Dato : 16-04-03 07:53

"Connie" <connie.hansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> papir og udfylde som i gamle dage med skrivemaskine eller håndskrift
>
> PDF filen har security så jeg ikke selv kan definere formfelterne.

Prøv google og søg efter "PDF Password Recovery"

Mvh.
Kim Thranborg