honningkage?
Fra : Invader Zim

Dato : 08-04-03 23:09

jeg har nu smagt flere forskellige slags honningkager. nogle i form af
småkager, andre i form af normale kager. nogle af dem var gode. nogle af dem
var meget gode. og nogle af dem forfærdelige. men den jeg syntes mest om,
har en lidt kraftig smag af honning og krydderier, og er lidt orange-brun i
farven. jeg vil meget gerne forsøge selv at lave en.
det siger jer sikkert ikke særligt meget, så jeg vil egentlig bare spørge,
er der nogen der kan komme med et eller flere gode forslag til en *god*
honningkage? (altså god som i noget i selv kan stå ved - jeg tager jeres ord
for at den er god :)

-Invader Zim

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 09-04-03 05:36

"Invader Zim" <hahanoyoudont@death.poo> skrev i en meddelelse...

> er der nogen der kan komme med et eller flere gode forslag til en *god*
> honningkage? (altså god som i noget i selv kan stå ved - jeg tager jeres ord
> for at den er god :)

Her er min mors opskrift..

Honningkage i form:
1 stk.

125 g smør
125 g mørk farin
125 g honning

Smør, farin og honning smeltes - og afkøles.

2 stk æg
1¼ dl kærnemælk
1 spsk reven appelsinskal

Æg, kærnemælk og reven appelsinskal - blandes i.

Herefter:
250 g mel
1 spsk natron
1 spsk kanel
½ tsk nelliker
2 tsk koriander
1 tsk ingefær

Mel og krydderier sigtes i, og alt røres godt sammen
og hældes op i formen. Bagetid ca. 1 time ved 160°.

Se i øvrigt .. honningkage group:dk.kultur.mad+drikke..
Resultaterne 1 - 8 ud af ca. 11. Søgningen tog 0.02 sekunder
http://makeashorterlink.com/?S69115524

--
Mvh.
Peter W. Bosse

DANSK BRØD STADIG FYLDT MED STRÅFORKORTER.
Hver anden gang en dansker tager en bid brød eller sætter tænderne
i en kage, er godbiden fyldt med en sundhedskadelig stråforkorter.
www.infopaq.dk/default.asp?src=nyhedsbrev&artno=90593&Cat=1

Dansk korn fyldt med stråforkorter.
På trods af gode hensigter om at fjerne stråforkorter fra det danske
korn viser en ny undersøgelser fra Fødevaredirektoratet, at der er
stråforkorter i 44 procent af det danske mel, selv i det mel, der
sælges som "stråforkorter-frit".
www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=93428

Fra : Invader Zim

Dato : 09-04-03 10:41