Københavns parkering, igen igen
Fra : Futte & Co.

Dato : 08-04-03 21:19

Faldt lige over denne:
http://dk.news.yahoo.com/030408/76/2u0c6.html

Københavns kommune har opkrævet ulovlige afgifter,
gad vide hvilke andre ulovligheder de ellers har på
samvittigheden
Mc parkering ?, jeg synes det ser underligt ud med
kommunens nye regler. Jeg har besluttet mig til at
parkere som det passer mig. Hondaen bliver låst fast
til nærmeste vejskilt eller lygtepæl uanset hvor det
er, og så kan de ellers rende og hoppe

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 08-04-03 22:01

Hej Jørgen,

Futte & Co. wrote:
> Københavns kommune har opkrævet ulovlige afgifter,
> gad vide hvilke andre ulovligheder de ellers har på
> samvittigheden

Ja, en rigtig god historie.

Hmm, P-zoneskilte 3-4 m oppe i luften ved indkørsel til lokalgaden ud
for Øksnehallen er ihvertfald forbudt for børn ¤) - stakkels turister.

> [...]
> parkere som det passer mig. Hondaen bliver låst fast
> til nærmeste vejskilt eller lygtepæl uanset hvor det

Spurgte P-KBH i en mail med kopi til Politikens Indlandsredaktion, om
mc'er nu skulle parkeres i en bilbås, og evt. 2og2 til hver halv afgift.
Det har jeg ikke fået svar på, ej heller set noget i Politiken.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : mc-stup

Dato : 08-04-03 22:09

Richard skrev:

> Spurgte P-KBH i en mail med kopi til Politikens Indlandsredaktion, om
> mc'er nu skulle parkeres i en bilbås, og evt. 2og2 til hver halv afgift.
> Det har jeg ikke fået svar på, ej heller set noget i Politiken.

Hej!

Øhrm, undskyld, jeg reklamerer for mine skriblerier, men der er en forklaring
på DMC's hjemmeside om det problem.

Mvh

Stup
XS1100S (Der desværre ikke kommer med sin herre og mester til DMC-forårsmøde i
weekenden, men håber at mange andre, der har interesse i mc-forhold i DK, gør.......)

Fra : Richard

Dato : 08-04-03 22:42

mc-stup wrote:

> Øhrm, undskyld, jeg reklamerer for mine skriblerier, men der er en forklaring
> på DMC's hjemmeside om det problem.

Ja det da al ære værd, men det er jo P-Kbh & co, der skal svare den
enkelte mc'ist for det, ikke? Jo flere henvendelse/brokkere, jo bedre,
eller hur?

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-04-03 23:00

On Tue, 08 Apr 2003 23:42:25 +0200, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.

>Ja det da al ære værd, men det er jo P-Kbh & co, der skal svare den
>enkelte mc'ist for det, ikke? Jo flere henvendelse/brokkere, jo bedre,
>eller hur?

Jeg syntes at P-Kbh's svar på Stup's side lugter langt væk af at de
har fået mange henvendelser.
Men ikke een har fået noget der blot minder om et svar.
Hvis det ikke er at henføre under arrogance ved jeg ikke hvad det så
er.
Hvorfor har de en mail adresse når de ikke svarer på henvendelser?
Jeg håber at indenrigsministeriet klapser dem så de kan huske det.
Måske skulle man skrive til samme ministerium om MC parkering og se om
det ikke skulle kunne udløse en anseelig næse eller det der er bedre.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 09-04-03 06:19

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:
> Jeg syntes at P-Kbh's svar på Stup's side lugter langt væk af at de
> har fået mange henvendelser.

Ja nu kan jeg ikke lige finde svaret på nævnte dmc-org.dk, men blot
teksten fra pressemeddelsen. Ikke at jeg havde forventet mig mirakler ;)
- ville dog gerne vide, hvor man gerne må parkere, ikke hvor det er
ulovligt, som teksten udførligt beskriver. Alene det siger jo noget om
deres evne og interesse i at kommunikere med brugerne.

> Jeg håber at indenrigsministeriet klapser dem så de kan huske det.
> Måske skulle man skrive til samme ministerium om MC parkering og se om
> det ikke skulle kunne udløse en anseelig næse eller det der er bedre.

Ja mon ikke det er næste skridt? Bare det så ikke bliver en kastebold
mellem ham/hende og justitsministerinden ;)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-03 11:26

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> writes:

> Ja mon ikke det er næste skridt? Bare det så ikke bliver en kastebold
> mellem ham/hende og justitsministerinden ;)

Jeg tror justitsministerinden har rigelig travlt med at rage sine egne
kastanjer ud af ilden, til at være "moralens vogter" overfor andre...

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Brian W.

Dato : 09-04-03 07:47

mc-stup wrote:

> [...]
> DMC-forårsmøde i weekenden, men håber at mange andre, der har
> interesse i mc-forhold i DK, gør.......)

Det vil sige at motorcykelister stadig må parkere på fortorvet, og hvis man
skal have en bøde, er det kun politiet der kan udstede den???

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Richard

Dato : 09-04-03 12:24

Brian W. wrote:
> Det vil sige at motorcykelister stadig må parkere på fortorvet, og hvis man
> skal have en bøde, er det kun politiet der kan udstede den???

Næppe med mindre du vil køre Carstens Eilersens linie.

Af en artikel i Touring Nyt 3/2003 i dag fremgår det, at mc'er kun må holde:
- i særligt afmærkede mc-båse
- ved kantsten på langs ved højre fortovskant, hvor mc-båse ikke findes
og p i øvrigt er tilladt. (I visse ensrettede gader må mc-p også foregå
lans venstre fortovskant).
I de gader, hvor der mangler mc-båse, "skal" kommunen oprette på
opfordring fra de brugere der mangler dem. Fx hvis en mc-kører ikke har
mulighed for parkering ved sin bopæl eller sit arbejde. (I hvor lang
afstand bliver nok et emne for hidsig diskussion med kommunen).