Forårets bedste film?
Fra : Martin Andersen

Dato : 08-04-03 18:39

Fra : Peter Heide

Dato : 08-04-03 19:27

> http://us.imdb.com/Title?0183649

> http://us.imdb.com/Title?0234215

Ingen af dem. Det bliver denne hér :

http://us.imdb.com/Title?0307901

25th Hour med Edward Norton i hovedrollen

Simpelthen den bedste film jeg har set indtil nu i år . Spike Lee har lavet
sin mest gennemførte film til dato......med en dejlig twisted slutning.
Philip Seymor Hoffmann spiller også med......og Osama Bin Laden
dukker sandelig også op ( og DET er ikke en dårlig joke )

Får premiere medio April og Natfilm-Festivalen havde den også
kørende.

Fra : Kasper Andersen

Dato : 09-04-03 00:48

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote in

> [...]
> Laden dukker sandelig også op ( og DET er ikke en dårlig joke )
>
> Får premiere medio April og Natfilm-Festivalen havde den også

Personligt tror jeg mest på Matrix Reloaded. Har set både Phone Booth og
25th Hour og ingen af dem er noget særligt, synes jeg.

Kan du forklare mig hvad der er så fedt ved slutningen? For jeg syntes at
den var forfærdelig. Resten af filmen kunne jeg sådan set meget godt lide..

Mvh
Kasper

Fra : Peter Heide

Dato : 09-04-03 01:12

> Kan du forklare mig hvad der er så fedt ved slutningen? For jeg syntes at
> den var forfærdelig. Resten af filmen kunne jeg sådan set meget godt
lide..

Forfædelig ? Det går an på om du ikke fik den sidste minut af filmen med,for
så vil jeg gi' dig ret i slutning var forfærdelig OG vammel: hvis slutning
havde været
at han starter et nyt liv langt fra alfa-vej og lever livet lykkeligt til
sine dages ende.

Slutningen er, som du sikkert ved, at han bliver kørt direkte til sin 7 års
afsoning
i et fængsel hvor voldtægt,afstraffelse er normen hvis man er et
"pretty-face".

mvh Peter

Fra : Kasper Andersen

Dato : 09-04-03 01:26

> [...]
> 7 års afsoning
> i et fængsel hvor voldtægt,afstraffelse er normen hvis man er et

Jeg vil give dig ret i at det hjælper at få det sidste glimt med. Men det
synes jeg bare ikke nødvendigvis gør slutningen god.

For det første er det jo set før i The Last Temptation of Christ og jeg må
indrømme at jeg forventede det, da jeg ikke kunne forestille mig at Spike
Lee ville lave noget der var så, som du så glimrende udtrykker det,
forfærdeligt OG vammelt.

Kan bare ikke se det fede i at bruge så lang tid (eller føltes slutningen
bare lang? :) på noget der er så slemt, for derefter at siger "Haha, det
var bare for sjov!"

Mvh
Kasper

Fra : Peter Heide

Dato : 09-04-03 02:09

> Kan bare ikke se det fede i at bruge så lang tid (eller føltes slutningen
> bare lang? :) på noget der er så slemt, for derefter at siger "Haha, det
> var bare for sjov!"

Du har fuldstændig ret i at den "første" slutning er lidt for lang. Filmen
havde helt klart været bedre uden. Der burde havde været andre emner
at udbygge istedet for at bruge 10-12 min på en skide drøm. Helt enig !

Men jeg syntes stadig det er en fed film og jeg har svært ved at se
hvordan de 2 action-packed sfx brag som nævnt længere oppe
skulle kunne overgå denne film. Hér er der i det mindste nogle
mennesker man interessere sig lidt for og en god historie.

Fra : / / dentro / /

Dato : 10-04-03 12:33

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse

| Bliver det denne her:
| http://us.imdb.com/Title?0183649

"Phone Booth". Plot: En mand bliver hold fanget i en telefonboks, da en
sniper har sigtekornet på ham.

Det er sq det mærkeligste plot jeg længe har hørt om, hehe. Så skal man
sidde 2 timer og glo på at han ringer til alle mulige? Jeg mener, han kan jo
ikke gå nogen vegne. Den må ha' været billig at producere, for sceneriet kan
da ikke have været dyrt. - en telefonboks, hehe.

/ / dentro / /

Fra : Torben Larsen

Dato : 10-04-03 22:21

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
kan
> da ikke have været dyrt. - en telefonboks, hehe.

Ja, og når han så har ringet til en ven er der kun 'spørg publikum' og
'50/50' tilbage, lyder lidt søgt det plot - men filmen har da fået over
middel anmeldelser, såååå

Torben