Hjemkørsel af mc indkøbt i D ?
Fra : JK

Dato : 21-03-01 21:48

Er der nogen der har legale erfaringer med hjemkørsel af mc indkøbt i
Tyskland ?
Eller er ikke en mulighed.
Jeg mener at fx svenskere kører biler hjem dernedefra med en sær påklistret
nummerplade..??

Mvh Jesper

Fra : Claus Kenberg

Dato : 21-03-01 22:20

> Er der nogen der har legale erfaringer med hjemkørsel af mc indkøbt i
> Tyskland ?

Jeg har gjort det med biler. Der kører man på de tyske plader til den danske
grænse, hvor man lejer prøveplader - det kan man på de store
grænseovergange...

Nogle bil forhandlere er sågar så rare at de tilbyder at køre bilen til
færgen, og sende den over!

Håber at det kan hjælpe dig lidt...Ellers tag en snak med "grænsepolitiet"
de er vant til det

Mvh

Claus Kenberg
XS 400 Seca
Vi ses derude - med poten i vejret!

Fra : Jan Petersen

Dato : 21-03-01 23:03

> [...]
> Tyskland ?
> Eller er ikke en mulighed.
> Jeg mener at fx svenskere kører biler hjem dernedefra med en sær

Det afhænger lidt af om mc'en er registreret. Hvis dette er tilfældet, kan
du køre til grænsen på tyske plader. Kør over ved Padborg, hvor politiet har
prøveplader liggende (åbent til kl. 24 - og ingen fluesmækker (medbring
cash)) - og UPS - Schengen - så tag dette for pålydende indtil 24.3.01.

Du kan evt. få sendt registreringsattest i forvejen for at leje prøveplade
inden du kører derned.

Du må ikke køre på dk prøveplader i Tyskland, så er maskinen ikke
registreret skal du også have tyske prøveplader.

Mvh Jan Petersen

PS hvor kører du fra?

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 22-03-01 09:29

Du må efter min bedste overbevisning kører den hjem på tyskeplader, men må
MAX beholde den på de plader i 14dage. Overtrædelse straffes hårdt.

mvh
henrik

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-03-01 11:10

Henrik Nedergaard <henry@mail.removethis.dk> wrote in article
<DJiu6.23589$44.1541809@news010.worldonline.dk>...
> Du må efter min bedste overbevisning kører den hjem på tyskeplader, men

> MAX beholde den på de plader i 14dage. Overtrædelse straffes hårdt.

Så skulle du få en endnu bedre overbevisning. Du må ikke køre EN meter på
dansk grund med tyske plader. Overtrædelse straffes hårdt.
Der er INGEN som helst måder, undskyldning eller andre regler der på nogen
måde kan bruges til at slippe for den danske rekordafgift, punktum.
Den regel du nævner ligner den der gælder hvis du flytter til DK fra
udlandet, og medbringer dit køretøj.

Det letteste er at leje prøveskilte ved grænsen,og vær opmærksom på at der
er skal være forsikring på de tyske plader mens du kører i Tyskland. Der er
også prøveplader i D, det kaldes vist"rote nummer"
Ellers hent den på en trailer, eller få en fragtmand i gang.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 22-03-01 12:15

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en

> [...]
> Der er INGEN som helst .........................regler der på nogen
> måde kan bruges til at slippe for den danske rekordafgift, punktum.

Sagen drejer sig vel om at Tyske prøveplader, i lighed med de danske,
ikke dækker i udlandet, hvorved man i princippet kører på et uforsikret
køretøj!?

For hjemtransporten er T&S vel som sådan ligeglade, ellers ville de nok
spænde ben for prøveplade-ordningen også

Letteste alternativ ville være at købe en model der stadig er
indregistreret og køre den hjem på de tyske plader; men hér vil T&S være
interesseret!

--
Armand.

Fra : JK

Dato : 22-03-01 22:19

Tak for svarene.

For at summere op må det være lettest, hvis muligt, holde de tyske plader
indtil grænsen, ellers tyske prøveplader ( rote nummer ? ) og så skifte til
danske prøveplader ved grænsen.

Mvh Jesper

Fra : Armand

Dato : 23-03-01 04:37

JK <jesper@jesperkryger.dk> skrev i en
> Tak for svarene.
>
> For at summere op må det være lettest, hvis muligt, holde de tyske
> plader indtil grænsen, ellers tyske prøveplader ( rote nummer ? ) og

> skifte til danske prøveplader ved grænsen.

- - -men man skal kende stelnummeret for at kunne leje (danske)
prøveplader!
Så forhør dig lige om det hjemmefra, samtidig med at du alligevel sikrer
dig at der er gyldige tyske plader på endnu!
--
Armand.