Køb af reservedels-cykel, hvor???
Fra : Kaz

Dato : 08-04-03 16:28

Jeg tænker lidt på at anskaffe en flot og velholdt Mc fra. f.eks.
Tyskland og sætte de gode dele over på mit stel. Min CB 750 K6 fra 77
trænger nemlig til en Meget Kærlig hånd. Jeg vil derfor høre om I kender
nogle gode steder hvor man kan få fat i sådan en cykel til billige penge???
Jeg har planlagt at "splitte" dyret ad til vinter og vi nu prøve at
undersøge, om ikke det næsten vil være billigere at finde en flot model og
flytte dele, frem for at bruge masse af penge og kræfter på at restaurere
den gamle??? Er der nogle der har erfaringer med det?
Min nuværende Mc er noget medtaget og mangler både nyt sæde, blinklys,
sidedæksler, skal males, lakeres, forchromes osv. osv. Disse ting skal jeg
jo skaffe og lave hvis jeg vælger at "shine" den gamle op. Derfor vil jeg
gerne finde nogle priser på mc'er uden afgift i f.eks. Tyskland som kunne
erstatte de "dårlige" dele på min gamle CB!

Mvh.
Kasper Hansen -...Der glæder sig til at se sin "ny" mc om ca. et
år!-

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 08-04-03 17:23

"Kaz" <kasperh30@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gerne finde nogle priser på mc'er uden afgift i f.eks. Tyskland som kunne
> erstatte de "dårlige" dele på min gamle CB!

jeg kan godt forstå at du vil restaurerer din CB, men at købe en
reservedel's cykel i Duskerland..... der er de ligeså- eller dyrere end i
afgiftplaget Danmark.. Få de dele du skal bruge nye, eller så godt som nye
rundt om i europa. David Silverspares er et godt udgangspunkt.
Steno
GL1100 1982
CB750 1976 (også under restaurering)

> Mvh.
> Kasper Hansen -...Der glæder sig til at se sin "ny" mc om ca.
et
> år!-

Hmmm så har du mange kroner eller meget tid ))

Fra : Richard

Dato : 08-04-03 17:18

Kaz wrote:
> Jeg tænker lidt på at anskaffe en flot og velholdt Mc fra. f.eks.
> Tyskland og sætte de gode dele over på mit stel. Min CB 750 K6 fra 77
> trænger nemlig til en Meget Kærlig hånd.

Ja det er da en rigtig god idé, hvis du ikke lige falder over en
donorcykel herhjemme. Generelt er der mange velholdte ældre cykler i D,
men naturligvis også høje priser på dem, der er efterspurgte dernede.

Se adresser i tråden "søges mc forhandlere i tyskland" fra den 7. april
- der er de mest gængse online-salgssteder nævnt. Men du kan også prøve
at følge med på ebay.de - Hondaforhandlere finder du hos honda.de

God jagt.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 08-04-03 17:25

Kaz wrote:
> Jeg tænker lidt på at anskaffe en flot og velholdt Mc fra. f.eks.
> Tyskland og sætte de gode dele over på mit stel. Min CB 750 K6 fra 77

Der står i øvrigt en rigtig pæn, men 76'er til salg uden afgift hos
Folmers MC: www.folmersmc.dk/mc_34.htm

Du ved selv, om det er en K6 eller...

Så du kan måske også støve rundt hos nogle af de andre brugthandlere,
inden du kører sydover...

Fra : Mac

Dato : 08-04-03 22:17

> [...]
> erstatte de "dårlige" dele på min gamle CB!
>
> Mvh.
> Kasper Hansen -...Der glæder sig til at se sin "ny" mc om ca.

Har selv lavet det nummer efter en motor katasrofe med min VF500FII, det
kunne i særdeleshed godt betale sig! ved ikke hvordan priserne er på de
ældre cykler men det kan du jo selv finde frem til. www.mobile.de var stedet
hvor jeg fandt min.
Så kan man jo bare lave det til en lille ferie oplevelse, vi kombinerede det
med F1 på Hockenheim det var super.

Allan

Fra : JOHN

Dato : 09-04-03 11:27

Hej Kaz!
Jeg gjorde det du tænker på for et par år siden, med en BMW R100RS!
Talte sammen at løse dele købt i DK ville koste mere end en komplet
brugt cykel i Tyskland! Fandt et par stykker (nemt med BMW fra '80!) på
www.mobile.de. Alle omkring Hamburg - ringede og fik en snak med sælger
(jeg snakker tysk!) og valgte tre ud (surt at køre til kun én og så er
cyklen skrot!) Den første var som den skulle være - blev læsset på
traileren - og så ringede jeg til de to andre og sagde at jeg ikke kom!
Alt forløb uden store problemer!
Pas lidt på med mobile.de Der er et udtryk der hedder "Unfallfahrzeuge"
altså uheldskøretøjer - man kan få meget billigt skrot i den kategori!
Mvh
John
PS Viel glück!

http://www.kandu.dk/