Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skyder ikke med det samme...
Fra : Mr T

Dato : 08-04-03 15:59

Jeg er på udkig efter et digitalt kamera, som skal bruges til især
atletikstævner.

Jeg har bemærket en egenskab ved mange digitale kameraer, nemlig at der går
et stykke tid fra man har trykket på knappen til billedet faktisk bliver
taget.
Fair nok - kameraet skal da lige have tid til at tænke sig om.

Men er der en måde at undgå dette på?
Jeg synes det er lidt svært at beregne, hvornår man nu skal skyde - og så
står man der med et billede at manden hæl...

Jeg har kigget efter et mål for denne forsinkelse på www.dpreview.com, men
har ikke kunnet finde noget.
Er der nogen der ved, om nogle digitale kameraer er hurtigere end andre på
dette område??

På forhånd tak.
/Thomas

Fra : max

Dato : 08-04-03 16:26

> Jeg er på udkig efter et digitalt kamera, som skal bruges til især
> atletikstævner.
snip
> Er der nogen der ved, om nogle digitale kameraer er hurtigere end andre på
> dette område??
>
> På forhånd tak.
> /Thomas

Du vil kunne bruge et af de dslr kameraer der er på markedet, de er
allesammen hurtige... så du kan godt gå i banken og få en kassekredit..:)
Der er nye kameraer på vej Canon 10D er på trapperne små 15.000,-kr
i Tyskland + objektiver... Ellers skal du nok holde dig til analog slr
kameraer
lidt endnu dem får du for næsten ingenting -brugt- til næste år vil digital
slr være
nede under 10.000,- (gætter jeg på)..max

Fra : Morten

Dato : 08-04-03 17:17

> [...]
> Jeg synes det er lidt svært at beregne, hvornår man nu skal skyde - og så
> står man der med et billede at manden hæl...

Det er autofokus der er skyld i størsteparten af den forsinkelse. Sæt
kameraet til manuel focus. Går ud fra afstanden er 5-10 meter eller mere til
motivet, så sætter man blot focus så det er uendelig eller lige deruder og
så reagerer kameraet lynhurtigt. Eneste betingelse er som sagt afstanden til
motivet skal være min 5-10 meter eller derover hvis alle billeder skal være
skarpe.
Både en Canon A70 eller S50 kan gøre dette - og mange andre for blot at
nævne et par stykker...

Mvh
Morten

Fra : Alex W

Dato : 08-04-03 18:26

> Men er der en måde at undgå dette på?
> Jeg synes det er lidt svært at beregne, hvornår man nu skal skyde - og så
> står man der med et billede at manden hæl...

Nikon CoolPix 5700 fotografere i det øjeblik du trykker på udløseren.
Lad autococus følge manden .. Tryk... og du får det billede du har brug for.

/Alex

Fra : ThomasM

Dato : 08-04-03 18:42

"Mr T" <remove.tjp@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Jeg har kigget efter et mål for denne forsinkelse på www.dpreview.com, men
> har ikke kunnet finde noget.

Prøv http://www.imaging-resource.com - der er shutter delay tider på alle
deres anmeldelser.

/Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-04-03 19:26

On Tue, 8 Apr 2003 16:58:31 +0200, "Mr T"
<remove.tjp@mail.sonofon.dk> wrote:

>Jeg er på udkig efter et digitalt kamera, som skal bruges til især
>atletikstævner.
klip

http://www.imaging-resource.com/PRODS/G2/G2A7.HTM

Canon G2 under 1/10 sek.
prefocus 0,095 s. ( good for sports)
mvh Ebbe

Fra : WebCat

Dato : 08-04-03 20:54

Ricoh har et lille lynhurtig model, markeds hurtigste (med untagelse af
SLR). Den hedder RR30. Fujifilm har også nogle gode modeller. hvorfor
spørger du ikke i en forretning istedet, for på nettet ?

Fra : jo

Dato : 09-04-03 09:09

"WebCat" <WebCat@post1.com> skrev i en meddelelse
> Ricoh har et lille lynhurtig model, markeds hurtigste (med untagelse af
> SLR). Den hedder RR30. Fujifilm har også nogle gode modeller. hvorfor
> spørger du ikke i en forretning istedet, for på nettet ?
Jeg har så dårlige erfaringer med at spørge i fotoforretninger om disse ting
at jeg godt kan forstå at der spørges her
jesper

Fra : 2rb1

Dato : 09-04-03 15:26

Køb et Kodak Proff. DCS 720x , det får det får alle andre digicam til under
20.000,- til at ligne et pinholecamera.

2rb1