Vandskade i ejerlejlighed
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-04-03 15:08

Hej.

Efter at vi har boet i vores ejerlejlighed i 3-4 år viser det sig nu, at
der ikke er lavet en vådrumssikring i bruseafløb.

Så når afløb nu "endelig" stopper til så er der nu vand (omfang p.t.
ukendt) ml. vores og underboens lejlighed.

Dem som vi købte lejligheden af har skrevet under på "så vidt vi ved er
der ikke ulovlige installationer".

Og det er ejeren før dem som selv (surprise!) har lavet afløbet, og der
har før (før vores tid) været problem med dette afløb, jf. vores
nuværende underbo som også boede der ved tidl. vandskader.

Hvad gør vi? Skal vi selv betale?

Er eneste udvej privat søgsmål mod selvbyggeren?
Hvordan står vi ca.?

Har ikke snakket med vores private forsikring endnu.
Har ikke snakket med vores ejerforening om forsikring m.v. endnu.

Hjææææælp.

Udgift til at få det fikset bliver ca. 10.000-15.000 kr.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Stine

Dato : 08-04-03 21:36

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
<klip>

> [...]
> har før (før vores tid) været problem med dette afløb, jf. vores
> nuværende underbo som også boede der ved tidl. vandskader.

I har vej tegnet en ejerskifteforsikring i forbindelse med købet. Den skulle
da gerne dække sådan noget, som dette?

/Stine

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-03 21:41

"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev i en meddelelse
> I har vej tegnet en ejerskifteforsikring i forbindelse med købet. Den
skulle
> da gerne dække sådan noget, som dette?

Ejerskifteforsikringer er ikke noget man normalt har ved
ejerlejlighedssalg

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-04-03 22:42

Martin Højriis Kristensen (usenet@makr.dk) skrev:

> "Stine" <unknown@unknown.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ejerskifteforsikringer er ikke noget man normalt har ved
> ejerlejlighedssalg

Præcis.
Findes vist slet ikke ved lejlighedssalg/køb.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-03 22:50

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> Findes vist slet ikke ved lejlighedssalg/køb.

Problemet er vist udelukkende at det er forholdsmæssigt dyrt at få
udarbejdet en tilstandsrapport, fordi hele bygningen skal undersøges.
Man kunne godt forestille sig at det kunne lade sig gøre ved små
bygninger med eks. 3 lejligheder.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-03 22:50