Dansk Mac OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-03-01 21:41

Hvad er det for noget pjat med, at Mac OS X ikke kommer på dansk
med det samme? Jeg har lige fået et katalog fra Computerstore i dag. De
har både en dansk DK version (varenr. SOFAP 1000) og en international IE
version (varenr. SOFAP 1001) af Mac OS X.
Priserne for begge er kr. 1.039,- (1.299,-), og de fås begge i
"education-udgaver" til kr. 729,- (912,-).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-03-01 22:20

In article <1eqn2ig.8vd2ka1bocp40N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> har både en dansk DK version (varenr. SOFAP 1000) og en international IE
> version (varenr. SOFAP 1001) af Mac OS X.

Mac OS X var også i det forrige katalog. Det rykker ikke ved leveringen.

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-01 22:41

> [...]
> Priserne for begge er kr. 1.039,- (1.299,-), og de fås begge i
> "education-udgaver" til kr. 729,- (912,-).

står der hvornår den danske version kommer? kan en danske version være
identisk med den engelske, blot med den undtagelse at Mac OS 9.1 CD'en
er dansk.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 22-03-01 08:00

In article <1eqn5fd.1lfqhn51gg2cx3N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> kan en danske version være
> identisk med den engelske, blot med den undtagelse at Mac OS 9.1 CD'en
> er dansk.

Ja.

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-03-01 16:40

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Ja.

Vil det sige ingen danske sprogmoduler i første omgang på Mac OS X
CD'en, men med dansk Mac OS 9 CD?

Fra : Peter Gersmann

Dato : 22-03-01 18:21

In article <1eqoili.u23zxjgiqtogN%reippuert@mac.com>, reippuert@mac.com
(Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Vil det sige ingen danske sprogmoduler i første omgang på Mac OS X
> CD'en, men med dansk Mac OS 9 CD?

Vi tager den lige 1x mere:

M7686Z/A Mac OS X international, 1-bruger
Mac OS X cd'en rummer hovedsprogene
Mac OS 9.1 cd'en er international
Evt. andre cd'ere er engelske

Levering: På lørdag

M7686DK/A Mac OS X dansk, 1-bruger
Mac OS X cd'en rummer dansk og en række andre sprog - herunder engelsk.
Mac OS 9.1 cd'en er dansk
Evt. andre cd'ere er ??

Levering: Medio april

Om sprogmodulerne bliver tilgængelige som download? De ligger ikke
samlet, så det virker ikke sandsynligt.

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-01 16:05

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Om sprogmodulerne bliver tilgængelige som download? De ligger ikke
> samlet, så det virker ikke sandsynligt.

Øv, det ville ellers ikke være så svært.

Mac OS X placerer programmerne på bestemte steder, så det vil ikke være
et større problem for Apple at skrive et scrip, der placerer de
forskellige sprogmoduler i de rette program pakker.
Og da man skal have root access for at flytte programmer installeret af
Mac OS X vil, der ikke være stor chance for, at der går ged in
installationen.

Mht til størrelsen af en sådan dowload, vil den ikke fylde meget hvis
man undlader de Mac OS 9 elementer der installeres af Classic.app.

Ved du hvilke sprog fra IE versionen, der er udeladt i DK versionen?

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 21-03-01 22:49

> [...]
> Priserne for begge er kr. 1.039,- (1.299,-), og de fås begge i
> "education-udgaver" til kr. 729,- (912,-).

Det ville ikke være første gang de er tidligt ude Prøv at ring og
spørg dem om leveringstiden.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Hammerhead

Dato : 22-03-01 18:21

> [...]
> Priserne for begge er kr. 1.039,- (1.299,-), og de fås begge i
> "education-udgaver" til kr. 729,- (912,-).

CS har ikke OSX på lager. kataloget blev trykt før Apple's OS X CD'er
overhovedet var produceret.

--
- Peter - titancity.com