Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket af flg. kameraer er bedst?
Fra : Peter Snabe

Dato : 08-04-03 13:57

Hvilket af flg. kameraer er bedst til normal brug:

Canon IXUS III
Nikon Lite Touch 140

Jeg har et digital kamera - jeg synes generelt, at der går lang tid fra
jeg trykker på udløseren til den tager billedet. Er det normalt? Vil det
ikke gå hurtige med et analogt apparat?

Mvh

Peter

Fra : KASO

Dato : 08-04-03 15:29

"Peter Snabe" skrev d. 08-04-03 13:57 dette indlæg :
> [...]
fra
> jeg trykker på udløseren til den tager billedet. Er det normalt? Vil

Jeg har ingen erfaring med de nævnte modeller, men mht. "shutter-lag" -
(tiden det tager, fra du trykker til den tager billedet) er meget
forskellig på digitale kameraer. Navnlig ældre modeller lider meget
under dette fænomen. Jeg har selv et Olympus C21 med relativt lang
"reaktionstid", mens mit nyere Canon S40 er stort set lige så hurtigt
som de fleste analoge kameraer. Du kan se test af hastighederne hos:
http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM

http://www.kandu.dk/

Fra : *gavtyven*

Dato : 08-04-03 15:37

Jeg har et Canon Ixus V3 ( købt i tyskland ca 3300kr)
Og er meget tilfreds med det...

Lidt anmeldelser om det ..
http://www.digit.no/Tester/canon_ixus_v3/ixus_v3_intro.htm
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s230.asp
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s230.html

Fra : Kim Pedersen

Dato : 08-04-03 20:12

Hej Peter

Jeg har studeret alle interessante kameraer i denne prisklasse, og er faldet
tilbage på IXUS V3 HVER gang.

Jeg afventer dog en anmeldelse af Pentax Optio S og Casio EXILIM EX-Z3, der
anvender x3 zoom-objektiv lavet af Pentax.
Check:
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=casio_exz3
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=pentax_optios
Pentax'en er bare for lækker at have mellem hænderne. Absolut det digitale
kamera med den bedste "feeling", som jeg har haft mellem hænderne - og der
har været en del...
Shutter lag er 0,01 sekund (ja, 10 millisekunder!), når der er fokuseret og
uden blitz.

Eneste minus umiddelbart, synes jeg, er det lille joystick, som Pentax deler
med andre kameraer i prisklassen.
Er er de 4 knapper på IXUS V3 klart det bedste, som jeg har set.

Så er der lige det, at CANON'en virker som en mursten ved siden af det
sexede Pentax. Casio'en er også interessant, og den har tillige en 2"
LCD-skærm mod Pentax'ens 1,6". Canonen har 1,5".

Billigste pris i Tyskland finder du her: www.guenstiger.de

Japan Photo tager kr. 5.000,- for Pentax Optio S og kr. 4.500,- for IXUS V3.
Blot til sammenligning...

/Kim

Fra : Morten

Dato : 08-04-03 20:48

Findes der ikke en analog Ixus V3???

Det ser ud som om manden går efter analoge kameraer...
http://cameras.reviewindex.com/reviews/B00005MNG9.html

Mvh
Morten

Fra : WebCat

Dato : 08-04-03 21:24

Nikon Lite Touch 140 vinder klart, det er et 135 kamera så negativet er 25 %
større end Ixus. Optikken er også meget bedre da Lite Touch serien anvender
ED glas og iøvrigt er der også mere zoom.

Med hensyn til dit digital kamera, så er det helt normalt, især på ældre /
billige eller rent ud sagt dårlige digitalkameraer. Du kan købe et der ikke
har problemet.