UserControl mystik [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 08-04-03 13:46

Folks,

Jeg har oplevet følgende nogle gange:

Når jeg arbejder med et projekt indeholdende en UserControl i VB6's IDE,
'forsvinder' VBs 'autocomplete' / 'auto list members' fra kodevinduet, når
UserControl'en er synlig.

Hvis jeg lukket formen, hvorpå UserControllen findes, kan jeg igen bruge
autocomplete/auto list-funktionerne. Set både under W2K og W98.

Det er jo - strengt taget - kun et kosmetisk problem, men irriterende, når
man er vant til at bruge funktionerne.

Har nogen lignende erfaringer? Eller endnu bedre...erfaringer med, om der
kan gøres noget ved det?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 08-04-03 20:41

Hej Jens

Jeg har lige kontrolleret - men kan godt få 'autocomplete' til at køre fint.
Jeg kører W2K

/Johnny

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-04-03 07:00

"Johnny E Jensen" <emde@emde123456.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige kontrolleret - men kan godt få 'autocomplete' til at køre
fint.
> Jeg kører W2K

....også, når du har en 'hjemmebygget' UserControl på en åben form
samtidig....?

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 09-04-03 08:17

Hej Jens

Ja - jeg tror du har en eller anden pgm.fejl i din user kontrol der gør at
du ikke kan se 'autocomplete' har du forsøgt med et nyt projekt og en meget
simpel userkontrol - prøv det?
Jeg har nemli' før oplevet at en programmerings fejl resulterede i dette.

/Johnny

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-04-03 08:56

> [...]
> simpel userkontrol - prøv det?
> Jeg har nemli' før oplevet at en programmerings fejl resulterede i dette.

Du ledte mig på sporet - tak!

Det er ikke en egentlig fejl, men jeg har på min UserControl en Timer. Hvis
den er Enabled også i Design-time, så opstår problemet. Ved at sætte
Enabled=False på timeren og først enable den Runtime, så er det løst.

Pudsigt nok har jeg hidtil kun arbejdet med UserControls, som alle har haft
en Timer - derfor har jeg opfattet problemet som generelt.

Ah, det var godt at få det konstateret Endnu engang har Usenet bevist
sin enorme styrke! Man takker!