Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
17"TFT Hvilken skal jeg vælge
Fra : Brian

Dato : 08-04-03 10:22

Jeg skal have en ny skærm jeg skal bruge den til spil.Der er 2 skærme som
jeg har kikket på
http://www6.tomshardware.com/display/20030109/
http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=99241&urlAction=details
eller er der nogle der er beder til ca.4500kr

Mvh Brian

Fra : Erik W.

Dato : 08-04-03 11:33

"Brian" skrev ...
> Jeg skal have en ny skærm jeg skal bruge den til spil.Der er 2 skærme som
> jeg har kikket på

Du går ikke galt i byen med Hitachi CML174SXWB, personligt synes jeg dog at
Acer AL732 er mere spændende. Bemærk at du kan købe Hitachien i sort til en
god pris hos One-shop.Men du kan kun finde den på denne link:
http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=99923&urlAction=details

Hyundai´en ser spændende ud, - de har vist planket lidt hos Samsung´s 172
serie
Jeg har ikke set anmeldelser af den, så du er på mere usikker grund her.
Bemærk at Holm data sætter dens responstid til 20ms
http://www.holm-data.dk/varedetalje.asp?varenr=MT10142

Jeg selv har købt en Acer AL732 og er rigtigt glad for den. DEt er en 16ms
skærm ligesom Hitachien.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610235&ref=edbpriser
I forhold til de andre udmærker den sig ved at have 3 indgange Analog, DVI
og Video-in. Video indgangen betyder at du vil kunne se TV på den ved hjælp
af en VHS-maskine vil kunne se TV og video på skærmen uden at have
computeren tændt. Desuden må den kunne bruges sammen med Playstation og
andre konsoller, selvom jeg har aldrig hørt om nogen der har gjort det. Men
jeg kunne da forestille sig at nogen ville finde det smart at have sin
konsol samme sted som sin PC og kunne skifte mellem dem med et tryk på en
knap på skærmen. AL732 er også en usædvanlig skærm fordi den er lavet i
"ægte" letmetal, og er lækkert og solidt udført.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 08-04-03 18:14

> [...]
> Jeg har ikke set anmeldelser af den, så du er på mere usikker grund her.
> Bemærk at Holm data sætter dens responstid til 20ms
'
Det må være Holm data som har fejl på siden, Hyundais tyske side angiver den
til 16ms
http://www.hyundaiq.de/produkte/tft/q17/q17.htm Det er jo nok tale om samme
LCD-panel som Hitachién, Aceren, BenQén og andre bruger.

Mvh Erik

Fra : Tony L

Dato : 09-04-03 11:11

> [...]
samme
> LCD-panel som Hitachién, Aceren, BenQén og andre bruger.

Øh, nej... Det sætter den også til 20ms.
Iøvrigt andre som har skærmen og kan kommentere den. Den ser da spændende
ud.
TonyL

Fra : Erik W.

Dato : 09-04-03 12:25

"Tony L" skrev...

DEr må sgu være et eller andet i vejen med mine øjne

Mvh. Erik

Fra : Tony L

Dato : 09-04-03 13:01

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> "Tony L" skrev...
>
> DEr må sgu være et eller andet i vejen med mine øjne

Eller også skal du bare have en ny skærm..

TonyL

Fra : Erik W.

Dato : 09-04-03 15:18

"Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

"Tony L" skrev ...
> Eller også skal du bare have en ny skærm..

He he - næh tak jeg har lige købt min AL732 og er det er ikke dens skyld at
jeg ikke kan se ud af øjnene.

Skærmen er god nok til at jeg kunne finde følgende test af Hyundai'en og
andre:
http://www.pcwelt.de/tests/top10/top10list.php?id=28
Hyundaien ser umiddelbart ud til at klare sig dårligt, men scorer bedre end
Hitachi CML174 Det ser lidt mystisk ud.. hmm

Mvh Erik

Fra : Martin Formely Known~

Dato : 09-04-03 16:00

Har selv Hitachi CML174'eren.

Den er supergod, lækkert robust design, både analog og DVI. Velegnet til 3D
spil. Og fås altså til 4200 hos oneshop.dk.