Europæiske action film
Fra : Rikke & Brian

Dato : 08-04-03 10:02

Jeg har efterhånden set et par gode franske action film (Brotherhood of the
wolf, Taxi, Nikita, Vidocq) og jeg kender da en del gode danske action film,
og lidt svenske. Men hvad med resten af europa, er der ikke nogen der kan
anbefale nogle gode action/sci fi film fra f.eks. tyskland, italien eller
andre steder.

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-04-03 11:57

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> escribió en
el mensaje news:3e92900f$0$7657$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
der kan
> anbefale nogle gode action/sci fi film fra f.eks. tyskland, italien

Interesseret i spanske film?
Jeg kan anbefale:

Airbag
http://us.imdb.com/Title?0115487

Dia de la bestia (Day of the Beast) (er udkommet i en lækker ny DVD
udgave)
http://us.imdb.com/Title?0112922

Abre los ojos ("Originalen bag Vanilla Sky")
http://us.imdb.com/Title?0125659

Tesis (ligeledes af Alejandro Amenabar)
http://us.imdb.com/Title?0117883

Espinazo del diablo (Guillermo del Toro, ham med Blade II)
http://us.imdb.com/Title?0256009

Nogenlunde i den rækkefølge

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 11-04-03 10:30

On Tue, 8 Apr 2003 12:56:45 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> Tesis (ligeledes af Alejandro Amenabar)
> http://us.imdb.com/Title?0117883

Thesis, som jeg har set med den danske titel "Snuff", er en
thriller. Jeg mener ikke, at de få action-scener i den gør den til en
actionfilm.

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-04-03 10:37

"Michael Wojciechowski" <wojci@stofanet.dk> escribió

> Thesis, som jeg har set med den danske titel "Snuff", er en
> thriller. Jeg mener ikke, at de få action-scener i den gør den til
en
> actionfilm.

Enig, hvorfor troede jeg at der ogs`blev spurgt efter thrillers?

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-04-03 12:29

On Tue, 8 Apr 2003 11:02:22 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

> [...]
>anbefale nogle gode action/sci fi film fra f.eks. tyskland, italien eller

Tyske 80'er actionfilm som jeg syntes var gode (dengang)

Zabou http://us.imdb.com/Title?0092279 Biografversion af tv serien
Tatort med Götz George

Die katze http://us.imdb.com/Title?0093336

mvh

MA

Fra : Tim Christensen

Dato : 08-04-03 13:22

Morbid Angel wrote:

> Tyske 80'er actionfilm som jeg syntes var gode (dengang)
>
> Zabou http://us.imdb.com/Title?0092279 Biografversion af tv serien
> Tatort med Götz George
>
> Die katze http://us.imdb.com/Title?0093336

Hvad med "Lola Rennt"

http://us.imdb.com/Title?0130827

Mvh

Tim

Fra : Rikke & Brian

Dato : 08-04-03 15:48

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med "Lola Rennt"

Den har jeg selv tænkt på, men er det ikke mere en thriller end action?

Mvh. Brian