Databasefelter til indtastningsformular
Fra : Per

Dato : 08-04-03 09:37

Jeg har lavet et certifikat i Word, som starter med en indtastningsformular,
og efter tryk på "OK" udfylder felter i Word-dokumentet.

Men inden jeg kommer hertil, vil jeg gerne kunne fremsøge oplysninger fra en
tabel i en database (et register), som ligger på en server. Jeg bruger en
SQL-query i Visual Basic for Applications til dette:

Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldDatabase,
Text:="DATABASE \c
DSN=<DSN-NAVN>;UID=<uid-navn>;PWD=<kodeord>;SERVER=<servernavn>; \s ""SELECT
SEARCH.NAVN FROM MT.SEARCH SEARCH WHERE (SEARCH.KENDBOG='PLN')"" \t 1",
PreserveFormatting:=True

(navne er ændret)

Jeg er TOTAL amatør, så jeg skriver jo bare "TextBox4.SetFocus" for at
indsætte den forespurgte værdi i textbox4. Men den indsætter ikke noget. Den
melder på den anden side heller ikke fejl. Til gengæld går den bag om
indtastningsformularen og indsætter værdien et eller andet sted i
dokumentet.

Altså: Værdier fra en database ind i et formularfelt (UserForm i VBA). Er
jeg på rette spor? Hvad gør jeg galt?

MVH
Per Nissen