Hvor i Office XP finder man MS Photo Edito~
Fra : Jakob Munck

Dato : 08-04-03 08:09

Jeg har installeret Office XP og har læst, at den indeholder "Microsoft
Photo Editor". Men jeg har installeret programmerne som "default" og jeg kan
ikke finde det nævnte program.

Hvor finder jeg det ?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Hille

Dato : 08-04-03 08:54

C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PhotoEd

hilsen
hille

Fra : Hille

Dato : 08-04-03 08:55

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-04-03 09:24

"Hille" <hille@besenet.dk> wrote in message
> C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PhotoEd
>
> hilsen
> Hille

Jeg har ikke nogen fil med det navn i denne mappe. Er det fordi den ikke
bliver installeret default, eller hvad???

v.h.
Jakob

Fra : pre

Dato : 08-04-03 12:31

I Word, klik på Indsæt/Objekt og rul gennem listen til Photo Editor
dukker op. Hvis den ikke er installeret følg vejledningen. Hvis du
senere kan finde filens placering så sæt en genvej til den, smartest
på proceslinien.

pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-04-03 13:50

Tak for det. Denne meget fine lille editor bliver åbenbart ikke installeret
med default-installationen. Men nu kører det.

v.h.
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-03 19:37

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in message
> Tak for det. Denne meget fine lille editor bliver åbenbart ikke
installeret
> med default-installationen. Men nu kører det.

Programmet er ikke en del af Office men følger med Windows.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-04-03 05:48

> Programmet er ikke en del af Office men følger med Windows.

Det lå på Office XP CD-en

jm

Fra : pre

Dato : 09-04-03 09:09

PhEd har ført en omflakkende tilværelse i de seneste år. I Word97
hedder det: Hvis man har installeret en anden editor kan man vælge den
fra listen. Det kan f.eks. være Microsoft Photo Editor, der følger med
Microsoft Office 97. Samtidig er programmet med i listen over objekter
der kan indsættes.

I 2000 ændres teksten til: ..kan dog også vælge Microsofr Draw 98
eller Microsoft Photo Editor - objektlisten er uændret.

I år kan "man" på den anden side af dammen ikke finde programmet og
bander stygt over at et så hensigtsmæssigt program er slettet. Ved min
opgradering er alt dog bibeholdt, inkl. placeringen i Fælles Filer.

Og gennem disse år har man også bibeholdt den fatale fejl (som
heldigvis kun sjældent opdages). Den overskygges til gengæld af den
enestående funktionalitet.

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-04-03 17:26

> Og gennem disse år har man også bibeholdt den fatale fejl (som
> heldigvis kun sjældent opdages). Den overskygges til gengæld af den
> enestående funktionalitet.

Hvilken fatal fejl?

jm

Fra : pre

Dato : 11-04-03 11:40

Jeg har tøvet med et svar fordi spørgsmålet indicerer at fejlen ikke
optræder hos dig - og det har så igen startet et omfattende arbejde
for at se hvorfor.
Der viser det sig, at alle mine (og andres) versioner, altså -97, 2000
og 2002 er helt identiske udgaver af vers. 3.0. Opgraderingen har
simpelthen brugt den gamle version, nok muligt fordi de har samme
nummer.

Når jeg så går ind i Registry 2002 viser det sig at den pågældende
funktion simpelthen er fjernet. Ergo må jeg prøve at få fat på en
"nyere" udgave.

Fra : pre

Dato : 11-04-03 20:13

Jeg vil næsten vædde på at du ikke har været igennem PhEd´s
hjælpetekster - det er ellers ulejligheden værd. Programmet kan meget
meget mere end det ser ud til. Det var et sidespring, men prøv at
teste den funktion der roterer billedet. Det går fint fra MenuLinien,
men prøv Image/Rotate. (Edit/Undo kan redde én fejl) Brug
indstillingen til at rotere efter grader. 90 går fint, også 180.
Prøv nu at rette lidt på et skævt billede. Sæt boksen til 1, eller 3,
eller 89. Jeg vil kikke interesseret efter din kommentar.

"pre" <Skriv@til.gruppen> wrote in message
> [...]
|
| Når jeg så går ind i Registry 2002 viser det sig at den pågældende
| funktion simpelthen er fjernet. Ergo må jeg prøve at få fat på en

| |
| |
| |
| |