Valhalla
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 07-04-03 23:49

Så ser det ud til at der sker noget:
http://www.film.msn.dk/pgs/docs/newsItem_dk.asp?icn=61337&ci=183

(Undskylder hvis det er gamle nyheder)

Jakob

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-04-03 23:56

Ja det er dejligt - vores "anstrengelser" virkede - Nu håber vi så på en god
dejlig udgave :)

--
Jesper

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-04-03 02:04

> Ja det er dejligt - vores "anstrengelser" virkede - Nu håber vi så på en
god
> dejlig udgave :)

1500 elektroniske underskrifter, det er sgu alligevel imponerende...jeg
tilslutter mig håbet om en laber udgivelse.

Fra : Don G.

Dato : 08-04-03 10:14

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev...
> jeg tilslutter mig håbet om en laber udgivelse.

Skønt! -Det var dæleme en dejlig nyhed at læse som det første i dagens
NG-ræs

Jeg kan da også lige nævne at jeg lige har set et notits fra
pressemeddelelsen i det nyeste nummer af Tjeck.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Don G.

Dato : 08-04-03 13:44

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev...
> Ja det er dejligt - vores "anstrengelser" virkede - Nu håber vi så på en
god
> dejlig udgave :)

Helt sikkert!
-Er ValhallaDVD.dk egentlig blevet kontaktet af Sandrew Metronome for at
udleveret jeres indsamlede materiale - dels underskrifter, men også ønsker
om ekstramateriale?

Inden vi alle får julelys i øjnene, skal det lige nævnes at der gik omkring
2 år fra Sandrew Metronome i sin tid bekræftede at Bjergkøbing Grand Prix
ville blive udgivet på DVD, til den reelt var i butikkerne. Med andre ord
skal vi skal nok være heldige hvis Valhalla kan skrives blandt juleønskerne
allerede i år. Man kan selvfølgelig kun håbe på at Sandrew Metronome er
blevet hurtigere til den slags konverteringer, meeen... jeg tør ikke håbe på
det.

Men men men - den kommer - og det er ganske vist

Fra : Tenzel Kim

Dato : 08-04-03 17:59

Don G. wrote:
> [...]
> blevet hurtigere til den slags konverteringer, meeen... jeg tør ikke håbe på

Well, personligt vil jeg hellere vente lidt hvis det betyder at der
virkelig bliver gjort noget ved udgivelsen og vi får en masse
extramateriale.

Tenz.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-03 08:06

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> escribió

> Well, personligt vil jeg hellere vente lidt hvis det betyder at der
> virkelig bliver gjort noget ved udgivelsen og vi får en masse
> extramateriale.

Enig! Skal den udgives, skal det gøres ordentligt. Anamorfisk
widescreen, 5.1 lyd og mindst 1 komentator spor. (jeg ville meget
gerne høre en masse om de tekniske detaljer ved at lave en sådan
film, pre-CGI teknisk info er meget mere interessant end en gut der
fortæller at de har sat en computer til at tygge på problemet et par
timer og vupti så var den skid slået). Det kunne også være
interessant at høre hvilke overvejelser de gjorde sig i forbindelse
med overførsel af folkesagn og historie til populær tegnefilm. Jeg
vil også sætte stor pris på engelske undertekster så jeg kan vise
filmen til nogle af mine udenlandske venner.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-04-03 11:00

Problemmet er at det er Sandrew/Metronome der har filmen og Nordosk film der
har Ekstramaterialet - Og Ifølge Hans Perk (rentegner på Valhalla) er
Nordisk Film IKKE blevet kontaktet endnu, med hensyn på et samarbejde! Så
lige nu ser det ud som et "jaja, lad os sige den kommer så vi får fred"
udtalelse - eller også planlægger de en Bare bones" fra et spole transfer -
Og så er vi vi sq på skideren!

--
Jesper

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-04-03 20:53

> [...]
> lige nu ser det ud som et "jaja, lad os sige den kommer så vi får fred"
> udtalelse - eller også planlægger de en Bare bones" fra et spole

Det er godt du skriver sådan noget, fh. læser nogen fra Sandrew/Metronome OG
Nordisk Film det her. De bør selvfølgelig hurtigst muligt begynde at snakke
med hinanden og finde ud af en brugbar løsning der gavner begge parter
økonomisk. En Valhalla-udgivelse af højeste klasse vil selvfølgelig også
gavne begge parters omdømme (oveni salget), når nu det er Valhalla det
drejer sig om. En 'tom' udgivelse vil jo gøre os allesammen skidesure på SM,
nu vi er så mange om at agitere for den.
Og så har jeg i øvrigt ikke det fjerneste imod at vente et år eller to på
udgivelsen, lad dem få tid til at lave skidtet ordentligt. (Fed tanke,
'Danmarks bedste DVD-udgivelse'!)

Fra : Dan

Dato : 08-04-03 05:43

Hold kæft, hvor jeg glæder mig!

Dan

Fra : Martin Møller

Dato : 08-04-03 09:46

"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Skæppeskønt Den må jeg simpelthen eje

Martin

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 08-04-03 21:33

"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tillykke til os alle.

*åbner champagnen*

Nu håber jeg bare der bliver masser af ekstra guf på :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-03 08:25

"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> escribió en el mensaje
> Så ser det ud til at der sker noget:
> http://www.film.msn.dk/pgs/docs/newsItem_dk.asp?icn=61337&ci=183
>
> (Undskylder hvis det er gamle nyheder)

Har i set IMDB: http://us.imdb.com/Trivia?0094238
citat:

A petition campaign has been launched by Danish newsgroup readers to
bring Valhalla to the DVD format (see URL section). Supported by much
of the movie's creative talent including Peter Madsen (II) and
Jeffrey James Varab, the initiative has succeeded in attracting the
attention of copyright holders Sandrew-Metronome and has ignited
hopes of a near-future Region 2 DVD release.

Og fra samme side:

The movie was animated to fit the English language, then lip
synchronized into Danish and other languages

Så de kan da godt lige lægge et engelsk lydspor ned på skiven nu de
er igang.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
--
www.intercambiodvd.com

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 09-04-03 09:38

> [...]
> attention of copyright holders Sandrew-Metronome and has ignited
> hopes of a near-future Region 2 DVD release.

Imponerende!

(Nu kan de lige så godt smide dk.kultur.film-prisen ind i Awards Section,
når de nu er i gang...)

MvH Mikkel