Nødvendigt med SIM unlock ?
Fra : Kim Madsen

Dato : 07-04-03 21:49

Hvis jeg køber en mobiltelefon med et TDC abonnement (Mobilbonus), som
jeg er bundet til i 6 måneder, så har jeg forstået det således, at jeg
uden problemer vil kunne tegne et Mixit abonnement (også TDC) og
anvende dette abonnement på telefonen uden problemer med det samme
(altså ikke først efter 6 måneder). Jeg formoder, at jeg sætter et
SIM-kort fra Mixit abonnementet i telefonen og så bare kører løs.
Altså uden behov for at unlocke SIM-kort (ved ikke om dette sidste er
korrekt forstået, da jeg ikke helt ved, hvad det betyder, at kortet er
låst).

Er der nogen der kan bekræfte, at dette er muligt ?

Jeg ved godt, at jeg skal betale abonnement på Mobilbonus i de første
6 måneder. Der følger imidlertid så stort et tilskud med telefonen ved
samtidig oprettelse af et abonnement, at dette er billigere end at
købe telefonen uden abonnement.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-04-03 23:22

Kim Madsen skrev:

>Jeg formoder, at jeg sætter et
>SIM-kort fra Mixit abonnementet i telefonen og så bare kører løs.

Oftest vil du kunne bruge en TDC-låst telefon ved alle teleselskaber
der bruger TDCs net.

>Altså uden behov for at unlocke SIM-kort (ved ikke om dette sidste er
>korrekt forstået, da jeg ikke helt ved, hvad det betyder, at kortet er
>låst).

Det er ikke kortet der er låst - det er telefonen! Telefonen er låst
til kun at kunne bruge SIM-kort fra et bestemt selskab (eller oftest
til kun at kunne bruge SIM-kort fra et bestemt netværk).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-04-03 06:24

"Kim Madsen" <kimmm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (altså ikke først efter 6 måneder).

>Jeg formoder, at jeg sætter et
> SIM-kort fra Mixit abonnementet i telefonen og så bare kører løs.

Hvis du har oprettet TDC Mobil abonnement, så vil du ikke få tilsendt nyt
sim-kort, men dit nuværende sim-kort vil blot blive flyttet fra at være
Mobilbonus kort, til at være MiXit kort.

> Er der nogen der kan bekræfte, at dette er muligt ?

Jeps! Du får en regning fra MiXit på den abonnements afgift som du har
tilgode ved det tegnede abonnement. Dvs. hvis du lige har tegnet et
Mobilbonus abonnement og samme dag vælger at nu vil du være MiXit kunde
istedet, så får du en regning på 180kr. for de 6 * 30 kr. MobilBonus
abonnement.

Venlig Hilsen

Michael Jensen
TDC medarbejder - Her repræsenterer jeg kun mig selv!