Andet multimedie
bentjuul 3670
Pixel placering i ImageReady
Fra : Storm

Dato : 07-04-03 21:19

Er det rigtigt når jeg kigger forgæves efter info om præcis placering af
slices og selections i ImageReady - forstået sådan at jeg får bredde x
højde serveret i info-paletten, men start-koordinater skal jeg stå
præcis oveni med cursoren for at aflæse?

Jeg synes heller ikke jeg kan rette en tekst ind i forhold til en slice
eller selection med align-menuen. Tager jeg fejl?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-03 09:46

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

Hej Nina

> [...]
> højde serveret i info-paletten, men start-koordinater skal jeg stå
> præcis oveni med cursoren for at aflæse?

Umiddelbart ser jeg det også sådan, men jeg prøver senere(når
jeg har bedre tid)

> Jeg synes heller ikke jeg kan rette en tekst ind i forhold til en slice
> eller selection med align-menuen. Tager jeg fejl?

Piltaster?

Hej fra Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Storm

Dato : 08-04-03 10:00

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> Hej Nina

> Umiddelbart ser jeg det også sådan, men jeg prøver senere(når
> jeg har bedre tid)

Jeg er bange for at det er sådan det er.

> Piltaster?

- Og så tælle pixels? Jeg var ude efter noget lidt smartere.

Slår jeg bounding box til en tekst og vælger den og vælger en slice den
skal centreres i, får jeg lov at vælge i "centrer objekter" i
align-menuen - men - den centreres _ikke_.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 08-04-03 19:43

Storm skrev:

> [...]
> jeg får bredde x højde serveret i info-paletten, men
> start-koordinater skal jeg stå præcis oveni med cursoren for at

I bunden af din Slice-palette (Window > Slice og i sidemenuen til
Slice-paletten vælger du så 'Show Options') - har du både X, Y, W
og H. Det gælder dog kun for slices og ikke markeringer.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 09-04-03 10:02

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> I bunden af din Slice-palette (Window > Slice og i sidemenuen til
> Slice-paletten vælger du så 'Show Options') - har du både X, Y, W
> og H.

Selvfølgelig - tak skal du have. Det vindue havde jeg lukket ned i
sikker forvisning om, at det skulle jeg ikke bruge.

> Det gælder dog kun for slices og ikke markeringer.

Så kan jeg selvfølgelig lige lave selection til slice og aflæse.

Takker for god hjælp

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 09-04-03 10:19

Storm skrev:

> Så kan jeg selvfølgelig lige lave selection til slice og aflæse.

Nå ja. Det var selvfølgelig en mulighed. :)

> Takker for god hjælp

Velbekom.

Madsen.