maling
Fra : Torben Brohus

Dato : 07-04-03 21:16

hvilken maling skal man bruge på en mc motor

Fra : Richard

Dato : 08-04-03 07:11

Torben Brohus wrote:
> hvilken maling skal man bruge på en mc motor

En der er varmebestandig - søg evt. tilbage i gruppen, det har været
omtalt flere gange det sidste kvartal.

Måske finder du motorlak til din cykel på www.motorradlack.de/

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Jake

Dato : 08-04-03 11:38

"Torben Brohus" <brohus@tdcadsl.dk> wrote in message
> hvilken maling skal man bruge på en mc motor

Du kan i de fleste byggemarkeder købe varmebestandig maling. Problemet med
det er at det skal varmes for at det hærder og hvis det ikke bliver varmet
jævnt har det en tendens til at skalle af. Et alternativ er
kakkelovnssværte.

/Jake

Fra : Peter Aagaard

Dato : 08-04-03 16:59

Torben Brohus wrote:
> hvilken maling skal man bruge på en mc motor

Jeg spurgte nogenlunde det samme for kort tid siden, og her er hvad Gert Bo
Thorgensen skrev dengang.

Mvh. Peter

[KLISTRET IND fra tidligere msg. 02/04-03, subject: Blå udstødning]

Som jeg hver gang skriver så bruger jeg VHT maling, og har brugt det siden
1975. På et tidspunkt havde jeg både udstødsningsrør og lydpotte på min
daværende Honda CB750én malet hvide. Hvid og sort er dem der kan tage højest
temperatur, nemlig 700 grader Celsiuskonstant. Og som jeg nævner kan den
slags jo nu købes hos Biltema for 29.95 Sv.Kr. for en spraydåse.

Det har altid holdt konstant, og når året var omme (er omme) tog jeg og
pudsede overfladerne af med sprit, benzin, trikloetylen eller andre skrappe
rensemidler og gav nogen gange delene en tynd ny gang spray. Mest behov
nederst på forkanten af udstødningsrørerne som jo rammes af alt muligt fra
vejbanen. Efter selvhærdningen på udstødningsrørerne, pga.
udstødningsvarmen, eller efter hærdning med varmpistol som på lydpotten har
jeg aldrig fundet noget der kan fjerne VHT ud over sandblæsning, sandpapir
eller en stålbørste på en boremaskine.

Gert Thorgersen

Fra : Per L

Dato : 09-04-03 06:58

"Torben Brohus" <brohus@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hvilken maling skal man bruge på en mc motor

Hej Torben,

Det kommer lidt an på hvad det er for en motor...

Ku' det være en CX'er? - hvis, så har jeg altid brugt en god alm
sølv-/fælgspray fra Würth. Kan ofte købes i MC-butikker eller
autotilbehørsforretninger. Den koster lidt mere en fælgspray i
byggemarkedet, men er utroligt godt dækkende og holdbar. Til en CX motor er
det ikke nødvendigt at bruge varmefast. - problemet er faktisk osse det at
den ikke blir varm nok til at den hærder ordentlig af sig selv.

Per Lading, Odense