Nye dæk?
Fra : Maria & Anders

Dato : 07-04-03 20:31

Hejsa! Jeg skal have nye dæk til min xt600e. Der skal helst være rimelig
mange km i dem og skal naturligvis også helst være billige.
Nu kører jeg med et Continental til 1300.- spir bagpå, det har jeg så kørt
3000 km på og det er helt dødt! Billigt skrammel til mange penge!
Jeg har set i mc nøglen at VeeRubber laver nogle rimelig billige On/Off-Road
dæk, er der nogen der har prøvet dem?
Ellers er jeg åben overfor andre forslag, alt under 800 for et dæk er
acceptabelt.
Jeg kører mest asfalt, men også en hel del grus, og jord/skovveje. Nogen
forslag til et godt dæk?
På forhånd tak.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Maria & Anders

Dato : 08-04-03 12:21

Tak for hjælpen folkens. jeg undersøger sagerne lidt nærmere

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 00:12

Dobbeltposting

Heey, Anders!
Udvid dine IT-horisonter og find den mulighed din reader giver for at slette
(egne!) indlæg igen:
I Outlook Express, findes kommandoen "slet meddelese" under "meddeleser" i
øverste kommandolinie! Hvis man stiler sig på det sletnings-ønskede indlæg
vil
"slet meddelese" blive highlightet og i praksis medfører brugen af
kommandoen at en tom meddelese med pågældende overskrift bliver sent til
serveren, der vil opfatte den som sletnings-ønske!

At man ikke selv vil kunne registrere sletningen skyldes at meddelesen
allerede ligger inde på egen harddisk (ligesom for mit vedkommende nu) men
for
efterfølgende læsere vil den være væk!!

Nærværende dobbeltposting er kun et skønheds-spørgsmål; men den giver dig en
passende mulighed for at indøve sletning til den dag at du kommer til at
fejlindsende fødselsdagshilsenen til din svigermor til nyhedsgruppen -
Faktisk var der engang en der fejlindsendte et varmt mail underskrvet
"Loverboy" til denneher gruppe =

--
Armand
(ellers IT-snotdum smedesvend)

Fra : Maria & Anders

Dato : 09-04-03 18:17

Hey helt ærligt Armand.
Nu er det anden gang du er efter mig. Første gang var det et eller andet med
at jeg skulle vænne mig til at svare på en bestemt måde, noget pladder med
at man skulle svare over det originale indlæg eller noget, eller også var
der under. For mig er det pisse ligegyldigt om tingene står over eller under
hinanden. Det det handler om for mig er at dele ud af den viden jeg har, og
få den viden jeg mangler. Og ikke et kursus i nyhedsgruppe skik.
--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-04-03 18:46

Maria & Anders wrote:
> hinanden. Det det handler om for mig er at dele ud af den viden jeg har, og
> få den viden jeg mangler. Og ikke et kursus i nyhedsgruppe skik.

Så vil jeg da lige skrive bag øret at det ikke er dig man skal
hjælpe ... ;)

Der bør citeres korrekt, og svares under det citerede..

// Hans
--
7:45pm up 57 day(s), 2:55, 1 user, load average: 0.05, 0.04, 0.04

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 21:57

Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en
> [...]
og
> få den viden jeg mangler. Og ikke et kursus i nyhedsgruppe skik.

Du er tilsyneladende den antiautoritære type der farer op og føler dig
rettet ind til højre blot du løber ind i selv den mindste kritik :-/
Dét kan jeg ikke bruge til noget!

Omkring sidst kritiserede adfærd fra min side:
Prøv lige at tage de lyserøde briller på og genlæs den sidste sætning: Jeg
er hverken påbydende, fordømmende eller udstillende omkring din
dobbeltposting (som kan hænde for alle og enhver), faktisk beskriver jeg den
som blot værende en skønhedsfejl(!), men foreslår at du øver dig på sletning
af denne (hvad har man ellers at sletnings-øve på?) til en given senere
lejlighed! Jeg har f.eks. personligt brugt muligheden til at slette indlæg
som jeg efterfølgende har genindsendt tilføjet nogle detaljer jeg havde
glemt i det oprindelige!

Omkring normen i at svare nederst på siden:
Jeg ved ikke om det er i trods at du svarer ovenfor mit tidligere indlæg;
men jeg holder standarden med dette indlæg, og allerede hér i tredie indlæg
i vores debat skinner det derved tydeligt igennem hvor upraktisk det er at
hver især kører deres helt egen linie - Prøv a få hoved og hale på
rækkefølgen i debatten med en udenfra kommendes øjen!
Jeg ved at et par stykker af gruppens jævnlige skribenter, som hver især er
kvalitative kræfter indenfor et par specifikke områder, blot ryster på
hovedet og spoler videre når de løber ind i sådanne indlæg. Simpelthen fordi
de ikke gider spilde tid på at dechifrere sådanne indlæg, og dét er jo deres
eget valg.
Eftersom at man må formodes at skrive til gruppen for at blive hørt
hvadenten man spørger eller besvarer, er det sågu' da dumt at udsætte sig
for sådan at blive ignoreret blot fordi man er trodsig på børnehaveniveau!

Måske er du blot gnaven i almindelighed p.g.a. fartbøder, vejret kvindfolk,
dine forældre eller arbejdsgiver; men det er uskik at belemre andre med sine
tordenskyer i et alment forum som dette, så tyg lige endnu egang på sagen
når du er kommet i bedre humør!!

--
Armand.
(der skriver på gruppen for andres skyld, og derfor også ulejliger sig med

Fra : Maria & Anders

Dato : 10-04-03 13:09

Kære Armand.
Det er som ikke for at jokke nogen over tæerne. Men kan det ikke være pisse
ligegyldigt hvordan man svarer på indlæg?
Jeg mener, det jeg bruger gruppen her til, og hvad formentlig mange andre
også bruger den til, er at få svar på de spørgsmål man måtte have, og hjælpe
andre der måtte have spørgsmål. Er det ikke korrekt?
Mit humør fejler ikke noget, og det har ikke noget med min daglige situation
at gøre, jeg vil bare gerne spares for spydigheder ef den slags, jeg kan
virklig ikke se hvad det har med det her at gøre.
Jeg svarer ikke ovenover for at være trodsig, jeg gøre det fordi det falder
mig naturligt ind, og fordi det er der hvor min cursor starter. Og sidst men
ikke mindst, fordi jeg íkke kan se at det kan have nogen relevans hvordan
det står på siden.
Og kan vi så ikke lægge låg på den her lidt laterlige diskussion?
Jeg ved det var mig der startede den, men jeg var ikke klar over at man
skulle belæres i halvspydige vendinger i en NG der er fyldt med folk med
samme interesse som mig, nemlig noget motoriseret på to hjul.
Muligvis har jeg opfattet noget forkert, men det var en lidt sjov måde at
skrive det på.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Søren Johansen

Dato : 10-04-03 13:34

Maria & Anders wrote:
> Kære Armand.
> Det er som ikke for at jokke nogen over tæerne. Men kan det ikke være
> pisse ligegyldigt hvordan man svarer på indlæg?
SNIP

PLOINK!

/Søren

Fra : Jakob

Dato : 10-04-03 13:46

Maria & Anders wrote:
> Kære Armand.
> Det er som ikke for at jokke nogen over tæerne. Men kan det ikke være pisse
> ligegyldigt hvordan man svarer på indlæg?

Nej det kan ikke - kig på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html hvor der findes en
udmærket vejledning i brugen af usenet.

> Mit humør fejler ikke noget, og det har ikke noget med min daglige situation
> at gøre, jeg vil bare gerne spares for spydigheder ef den slags, jeg kan
> virklig ikke se hvad det har med det her at gøre.

Armand har overhovedet ikke været spydig over for dig. Du har fået
nøjagtig den samme behandling som andre der benytter dette forum.
Grunden til at gruppens brugere vælger at gøre dig opmærksom på disse
ting, er at både for at hjælpe dig og andre brugere med holde den høje
standart som dette forum har. At du vælger at tolke det som et
personligt angreb er ærgeligt..

--
Jakob

Fra : Maria & Anders

Dato : 10-04-03 14:01

OK kuul nok, men kan vi så ikke bare sige det var det?
For det er lidt plat at bruge mere tid på det her.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Jakob

Dato : 10-04-03 14:18

Maria & Anders wrote:
> OK kuul nok, men kan vi så ikke bare sige det var det?
> For det er lidt plat at bruge mere tid på det her.

OK - der vandt du lige en plads i mit kill-filter

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 18:26

Jakob <usenet@gertz.net> skrev i en

> [...]
> Grunden til at gruppens brugere vælger at gøre dig opmærksom på disse
> ting, er at både for at hjælpe dig og andre brugere med holde den høje

Selvom man kan få andre impulser ved blot at se TV for tiden, så er det ikke
meningen at nyhedsgrupper skal være det rene Bagdad* med anarki og kaos
blandt brugere og indlæg :-|

Hvis man vil danne sig et indtryk omkring hvor regulær debatten og syntaksen
er i denne gruppe, så skal man prøve at bevæge sig rundt i f.eks
knallertgruppen i en uges tid!

(*)
i Irak skriver man forøvrigt også "omvendt", så måske at sagerne hænger
sammen??

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-04-03 13:56

> Det er som ikke for at jokke nogen over tæerne. Men kan det ikke være
pisse
> ligegyldigt hvordan man svarer på indlæg?

Ikke helt. Jeg ved ikke om du har prøvet at få en mudder mail, ofte set i
arbejdsmæssig sammenhæng hvor et problem har været gennem mange hænder og
den oprindelige mail er blevet besvaret et utal af gange. Problemet ved
sådan en mail, hvor folk har besvaret over den tidligere mail, er at den er
umulig at læse. Dels skal man læse fra bunden op op (hvis man vil have hele
historien med) og det er jo ikke særligt normalt. Og desuden er mailen fyldt
med unødvendigt snask ala signaturer, headers osv.
Hvis nu alle brugte NG'ere på samme måde, ville mail 15 i en tråd fylde 30k
og være 99% volapyk som man har læst på forhånd. Desuden vil det ikke være
til at gennemskue sammenhængen hvis spørgeren har stillet 10 spørgsmål, og
svarene kommer i én lind strøm over spørgsmålene.
Derfor er det god etikette at svare under et spørgsmål, og fjerne
unødvendigt tekst, for derved bliver nyhedsgruppen lettere at læse, og søge
i, samt data mængderne reduceres. Og når man har fået det ind på rygraden
som en god vane. Så tager det ikke længere tid at besvare korrekt.

> [...]
hjælpe
> andre der måtte have spørgsmål. Er det ikke korrekt?

Jo, men derfor kan man jo godt kommunikere på en struktureret måde.

> [...]
> at gøre, jeg vil bare gerne spares for spydigheder ef den slags, jeg kan
> virklig ikke se hvad det har med det her at gøre.

Hmm, slap nu af. Det er utroligt sjældent at den her type "belæringer" er
personligt ment, ofte er det sådan en lidt generel information til alle
"nye" læsere, så etiketten på den måde bliver givet vidre fra generation til
generation

> [...]
men
> ikke mindst, fordi jeg íkke kan se at det kan have nogen relevans hvordan

Jeg reposter lige dette indlæg efter "din" metode, så burde det være
relativt let at forestille sig hvor kaotisk og umulig en NG ville blive hvis
vi alle kommunikerede på den måde.

> Og kan vi så ikke lægge låg på den her lidt laterlige diskussion?

Nej da, det er altid sjovt at betragte mudderkastning.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Lund

Dato : 10-04-03 13:59

Her er så den "forkerte måde" at skrive mit forrige indlæg på. Prøv om det
giver megen mening !

Mads Lund
Ninja9RT

[...]
besvare korrekt. Jo, men derfor kan man jo godt kommunikere på en
struktureret måde. Hmm, slap nu af. Det er utroligt sjældent at den her type
"belæringer" er personligt ment, ofte er det sådan en lidt generel
information til alle "nye" læsere, så etiketten på den måde bliver givet
vidre fra generation til generation Jeg reposter lige dette indlæg efter

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-03 14:10

> [...]
> at gøre, jeg vil bare gerne spares for spydigheder ef den slags, jeg kan
> virklig ikke se hvad det har med det her at gøre.

Hej Anders

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk uden at meningen forsvinder. Grunden til dette
er at man ikke behøver at læse hele strengen for at kunne følge med i en
tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en forståelse for hvad det
handler om. Der er mange der stadig har modems, og derfor er det er fordel
at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk samt holde binære
vedhæftning som f.eks billeder til de grupper der er beregnet til det. Det
kunne f.eks være dk.binaer.motor. Husk du kommer som ny i et forum hvor der
er nogle regler og traditioner som du vælger trods henstillinger at blæse
højt og flot på, da du mener de er ligegyldige.

Du kan for min skyld se igennem fingre med Armands indlæg, og mene han er
spydig, men vil du ikke nok følge den almindelige skik og brug og slette det
unødige i dine indlæg, samt at svare under det du citerer. Det vil være til
glæde og gavn for alle.

På forhånd tak.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Maria & Anders

Dato : 10-04-03 15:07

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
> [...]
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Se, Jens B. Jensen og Mads Lund kom med ARGUMENTER, en længe savnet ting i
denne diskussion. Det med at blackliste folk er ikke måden at gøre det på.
Og jo, jeg kan sgtens se fornuften i det. Og det kan også godt være at jeg
har opfattet Armand's udtalelser forkert, men så vidt jeg forstod var der
ikke klare argumenter hvorfor man skulle gøre sådan.
Jens argumnterer bla med
> Grunden til dette
> er at man ikke behøver at læse hele strengen for at kunne følge med i en
> tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en forståelse for hvad det
> handler om.
Og det er til at forholde sig til. Så fra nu af, nedenunder. ok?
--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 18:28

Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en

> Og det er til at forholde sig til. Så fra nu af, nedenunder. ok?

Det er der sgu' da fornuft i!

Men alligevel er det en stor griner, for denneher er også en dobbeltposting!
Så nu kan vi lige tage en tur mere!

Nej, jeg tror sgu' at jeg behersker mig - Måske dog lige med det lille pip,
at det havde været en fordel med slette-rutine nu

--
Armand.

Fra : Maria & Anders

Dato : 11-04-03 18:59

> [...]
pip,
> at det havde været en fordel med slette-rutine nu

Hey, jeg har fået lavet noget fuck i min news reader så jeg ikke kan se min
egne indlæg, fandt jeg ud af efter jeg havde sendt det nummer to gang. Shit
happens mand.
Derfor kom den to gange, jeg må vist hellere lioge glo lidt på det problem.
--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 12-04-03 08:32

> [...]
Shit
> happens mand.
> Derfor kom den to gange, jeg må vist hellere lioge glo lidt på det

Eftersom at det ikke sker hver gang, kan det jo også være ved din provider
at problemet ligger :-/

--
Armand.

Fra : Maria & Anders

Dato : 10-04-03 16:09

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 18:27

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> ....Der er mange der stadig har modems, og derfor er det er fordel
> at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk

Jup!
For ikke at tale om dem der sidder med en god gammeldags damp-pc der skal
håndtere readerens indhold

--
Armand
(med modemforbindelse til sin nyligt opgraderede (til) PII-300'er, der dog

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-04-03 19:18

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Hvis man vil danne sig et indtryk omkring hvor regulær debatten og syntaksen
> er i denne gruppe, så skal man prøve at bevæge sig rundt i f.eks
> knallertgruppen i en uges tid!

.... og hvis man skal have et indtryk af hvor "skidt" det alligevel
står til her i gruppen, så skal man bare kigge over i
news:dk.edb.system.unix, hvor antallet af Outlook Express brugere er
en del lavere end her

Egentlig hører denne type debat altså hjemme ovre i
news:dk.admin.netikette, hvor jeg et par gange har FUT'et lignende
tråde over, dog uden at nogen har "turdet" at følge med :-\

--
Jacob - www.bunk.cc
Death before dishonor. But neither before breakfast.