akkumulator
Fra : land

Dato : 07-04-03 19:32

Den marine akkumulator aldi har på tilbud på lørdag - kan den anvendes i en
campingvogn?

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-04-03 21:42

"land" <liine@ofir.dk> wrote in message

> Den marine akkumulator aldi har på tilbud på lørdag - kan den anvendes i
en
> campingvogn?

Sagtens, bare sørg for udluftning.

mvh
Preben

Fra : René Løwenneck

Dato : 08-04-03 06:34

Hej Preben !

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Sagtens, bare sørg for udluftning.

Hvorfor dog det ?

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-04-03 06:42

"René Løwenneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message
> Hej Preben !
>
> "Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det ?

Der dannes gasser når batteriet lades op, og disse gasser kan eksplodere. På
batteriet findes normalt et lille udluftningsrør, som man så forbinder med
en lille plastslange, der skal have forbindelse til fri luft. Derfor!

mvh
Preben

Fra : René Løwenneck

Dato : 08-04-03 09:53

> Der dannes gasser når batteriet lades op, og disse gasser kan eksplodere.

> batteriet findes normalt et lille udluftningsrør, som man så forbinder med
> en lille plastslange, der skal have forbindelse til fri luft. Derfor!

Jow jow, det er jeg klar over. Det jeg mente var, om der skulle tages
specielle hensyn, bare fordi det drejede sig om et marine batteri ?

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-04-03 15:22

"René Løwenneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message
> Jow jow, det er jeg klar over. Det jeg mente var, om der skulle tages
> specielle hensyn, bare fordi det drejede sig om et marine batteri ?

Nej, ingen specielle hensyn. Netop fordi det er et marinebatteri, er det
velegnet til campingvognen, idet almindelige batterier ikke har
udluftningsstudsen, som kan forbindes med en slange.

mvh
Preben

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-04-03 15:22

"land" <liine@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Den marine akkumulator aldi har på tilbud på lørdag - kan den anvendes i
en
> campingvogn?

Sagtens, du skal blot sørge for at sprøjte lidt saltvand udenpå en gang
imellen, ca. en 2-3 promille opløsning vil jeg tro.

Hilsen, Steen.

Fra : land

Dato : 08-04-03 15:52

> Sagtens, du skal blot sørge for at sprøjte lidt saltvand udenpå en gang
> imellen, ca. en 2-3 promille opløsning vil jeg tro.
>
> Hilsen, Steen.
Det var nu ik dumsmarte bemærkninger jeg var ude efter vile blot høre om det
ikke kunne være lige så godt som dem der koster 3-4 gange mere hos
forhandlerne......

Fra : sogs

Dato : 08-04-03 16:47

land wrote:

> [...]
høre
> om det ikke kunne være lige så godt som dem der koster 3-4 gange

Ha ha - var også ved at more sig - man skal passe på saltvand i
battersyre idet det gir klorgas -
Uden præcist at kende lige den version der tilbydes hvor ?
Aldi har som regel gode tilbud og hvis du havde sat et dumsmart link
til produktet var det nemmere at kloge sig -
ser kun noget om en båndsliber osv

Og så kan man forøvrig la vær at svare på noget man ikke kender til og
det gælder selvfølgelig også mig )
det med båndbredden i lyslederen , undskyld. .-(

mvh sten

Fra : land

Dato : 08-04-03 16:57

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Uden præcist at kende lige den version der tilbydes hvor ?
> Aldi har som regel gode tilbud og hvis du havde sat et dumsmart link

ja borset fra - for det første kan de fleste begavede mennesker måske selv
tænke sig til aldis hjemmeside for det andet er det ikke vist på deres
hjemmeside

Fra : sogs

Dato : 08-04-03 22:40

land wrote:
>"sogs"
>sat et dumsmart link til produktet var det nemmere at kloge sig -

nøgleord - produktet - måske havde det et navn

Aha

God Camping

Mvh sten

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-04-03 18:17

sogs wrote:

> Og så kan man forøvrig la vær at svare på noget man ikke kender til og
> det gælder selvfølgelig også mig )

Jamen dog - var jeg den eneste der opfattede indlægget som en spøg?

> det med båndbredden i lyslederen , undskyld. .-(

Du er tilgivet, Sten

Med venlig hilsen,

Carsten Stage