jeg skal i retten i morgen
Fra : land

Dato : 07-04-03 18:18

hvordan forløber sådan en sag som denne

Straffesag, Tilståelsessager, 922
08/04-2003 kl.11.15. Rettens j.nr.:29-27361/2002
Retsmødet er offentligt
Dommer: Bo Østergaard
Sagen drejer sig om: straffeloven
Politiets journalnr.: 0103-75615-00185-02
Politiets journalnr.: Adv. K

Det er første gang jeg er i retten - hvor mange er der tilstede og hvordan
forløber det?
Ovenstående er sakset fra retslisten.

Fra : Jensen

Dato : 07-04-03 18:38

Hvad har du lavet ??

Hvis du nægter alt i retten kommer der en ny ret med 2 domsmænd
tilstår du er der dommeren anklageren og og din forsvarer
alt foregår i en pæn tone læs eventuelt
www.retograad.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 07-04-03 18:49

"Jensen" <Hasse@ishoejby.dk> wrote in message
> Hvad har du lavet ??

Ud fra journalnummeret kan jeg se det drejer sig om en eller anden form for
berigelsesforbrydelse!

Lund....

Fra : land

Dato : 07-04-03 19:27

"Jensen" <Hasse@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad har du lavet ??

Været for dum - stjålet 9000 kr fra min tidligere arbejdsgiver......

> Hvis du nægter alt i retten kommer der en ny ret med 2 domsmænd
> tilstår du er der dommeren anklageren og og din forsvarer
> alt foregår i en pæn tone læs eventuelt
> på www.retograad.dk

Jeg tilstår - og har ikke nogen forsvarer - det skal man vel selv
betale........
Nogen der har en idé om en straf i sådan en sag.. hvad kommer jeg til at
betale af retsomkostninger?

Fra : Jensen

Dato : 07-04-03 20:09

Du skal have beskikket en det koster ikke noget
en løftet pegefinger
fy skamme måske lidt samfundstjeneste

Fra : land

Dato : 07-04-03 20:14

> Du skal have beskikket en det koster ikke noget
> en løftet pegefinger
> fy skamme måske lidt samfundstjeneste
Der står i indkaldelsen at jeg skulle give besked hvis jeg ville have en
forsvarer men jeg selv skulle betale det hvis jeg blir dømt og det gør jeg
jo

Fra : Michael Lund

Dato : 07-04-03 20:44

"land" <liine@ofir.dk> wrote in message

> "Jensen" <Hasse@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

Nej man kan ønske en beskikket forsvarer, man _skal_ ikke partout have en
med i retten...

Kender ikke det begreb i retsplejen...!

samfundstjeneste er en mulighed. En betinget el. ubetinget dom samt bøde er
en anden...

> Der står i indkaldelsen at jeg skulle give besked hvis jeg ville have en
> forsvarer men jeg selv skulle betale det hvis jeg blir dømt og det gør jeg
> jo

Det er korrekt. Du har ret til en beskikket forsvarer i enhver straffesag,
hvor der er mulighed for højere straf end bøde (i dit tilfælde kan der
idømmes frihedsstraf). Du har også ret i, at hvis du taber sagen, skal du
selv betale de ekstraudgifter en beskikket forsvarer er forbundet med. I dit
tilfælde (tilståelsessag) vil det være relativt dumt, da du så bare øger
dine "udgifter" (ud over bøden!) i forbindelse med sagen.

Ellers kan du tage det helt roligt. En retssag er i DK meget afdæmpet. Det
tager forholdsvis kort tid i dit tilfælde.... Med mindre anklagemyndigheden
ønsker at føre vidner, hvilket er meget usandsynligt ... igen pga.
tilståelsessag...

Lund.........

Fra : land

Dato : 07-04-03 20:59

"Michael Lund" <miggerlund@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kender ikke det begreb i retsplejen...!

> samfundstjeneste er en mulighed. En betinget el. ubetinget dom samt bøde

hvad er den mest sandsynlige straf mon i mit tilfælde?

> [...]
> tilfælde (tilståelsessag) vil det være relativt dumt, da du så bare øger
> dine "udgifter" (ud over bøden!) i forbindelse med sagen.

hvad kan sådan en bøde forventes at blive?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-04-03 23:07

On Mon, 7 Apr 2003 21:58:34 +0200, "land" <liine@ofir.dk> wrote:

>er
>
>hvad er den mest sandsynlige straf mon i mit tilfælde?

*ingenting* hvis du eller ikke har noget på *bogen* dvs tidliger domme
mit bedste bud er max en betinget også en bøde.

bliver du så ved med at lave den slags SÅ falder hamerene på et
tidspunkt - så hvis du for en betinget og det gør du nok - så skal du
holde dig på måten de næste 2 år ...ihvertilfælled med den slags
forbrydelser : tyveri salg af dope vold osv.

du vil selvfølig ikke ryge ind for at gå over for rødt eller pisse i
det fri.

prøv ta se om du ikke kan få sagen udsat til du har en advokt
også ring til *krim* se på linken her : http://www.krim.dk/
tlf 70 22 22 42 mellem 10 og 16 på hverdage og snak det igenem med dem
- jeg ahr aldrig selv brugt dem - men nogen af mine gamle 80 er venner
har haft meget hjælp fra dem !

både med salg af hele og ½ kg hash - ja de rvar sgu en der kyllede sin
cykel igenem foruden åp en taxa der havde påkørt ham også mener jeg
han i arigskab ryggede døren af den her taxa - men han slap med han
bare skulle erstatte !

kendte en ( han er sikkert død nu ) der blev taget i en stlålen bil
det gik sådan set fint nok indtil de fand et oversat jagt gevær i hans
støvle - men da han kom i retten med 250 andre forhold sagde han det
kunne han ikke huske det havde han været for skæv til - så den sprang
de over med tiltale frafald ( ? )

Dansk lov er ikke helt åndsvag - den stiler primært mere imod
rehabilitering ind straf / dem der blive mest straffede er vane
forbyrder - også demd er principelt skal ind og side for spirt kørsel
skate svindel smugleri - det gir mellem 3 mdr og 3 uger i et åbent
fængsel .... men du ligger LANGT fra den kategori.

men kunne du ikke fortælle lidt om hvordan forbrydelsen fandt sted og
om der findes en beviselig årsag til at det netop skulle være dig der
har taget dem ? for jeg mener hvis du ikke er taget med fingerne i
kassen - så er der jo sådan set ingen grund til at tilstå det ?
er der vidner osv. ???

Mv.
Bo M Mogensen.

Fra : Karina og Christian

Dato : 07-04-03 20:21

"Jensen" <Hasse@ishoejby.dk> wrote in message
[klip]
> Du skal have beskikket en det koster ikke noget

Hvad bygger du dog det på?

Du har vel set, at der er tale om en tilståelsessag, hvor vedkommende altså
med sikkerhed bliver dømt.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-04-03 23:17

On Mon, 7 Apr 2003 21:20:50 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad bygger du dog det på?
>
>Du har vel set, at der er tale om en tilståelsessag, hvor vedkommende altså

ja men han bliver ikke dømt meget hårder ind som beskrevet
også skal han jo lige tilstå i retten - en ting er ta man skriver
under på den raport politiet optager men den er ikke det parpir værd
den er skrevet på hvis man har underksrevet den af angst for politiet!

det 2-3 ganeg jeg er blevet lukket ud efter 8-12 timer i detensionen -
hvor man er på vej til at gå i delir tremens - der ville jeg have
tilstået mordet på palme og Kennedy for 2 tuborg og 10 prince !

noget andet er hvis man er igang med sit på en opbyggelig måde igen
og der ellers ikke har været det store før eller efter ...så hersker
der ingen interesse i at abryde det forløb.

ja jeg kendte en han fik valget i mellem 8 mdr i fængsel eller et
højskole ophold en uddanselse på revalidering en lejlighed og mounten
bick - det lå slevfølig i det hvis han inden for den efterfølgene
periode på 2 år begik nogen forbrydelse jamen så var det afsoning med
det samme !

faktum er han her 12 år efter har hold sig på måtten fået en uddanelse
2 børn er gift og har nu sit eget firma.

sås elv om det virker vandvitigt så kan det godt betale sig nogen
gange hvis man vender processen i tide.

Mv.
Bo M Mogensen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-04-03 22:45

On Mon, 7 Apr 2003 20:26:44 +0200, "land" <liine@ofir.dk> wrote:

> [...]
>betale........
>Nogen der har en idé om en straf i sådan en sag.. hvad kommer jeg til at

du skal satmen bankme ha en forsvar ja nu er det nok for sent jeg har
været det 2 gange - første gang i 87 - sigtet for at have smidt en
mini cykel igenem en maskin skrivnings foretning - eller retter ruden
der til ..... jeg aner til dags dato ikke hvor foretningen ligger
eller på hvilekn adresse forbrydelsen fand sted.
der var ingen vidner og jeg henvendte mig selv til politet da jeg blev
aresteret : for at spørge om ild da jeg var løbet tør for tænd
stikker.

anyhow da jeg kom i retten 9 mdr efter ...så diskuterede vi det her
lidt frem og tilbage anklager dommer og mig - jeg spurget hvad
konsikvenserne blev af det her en bøde på 1000 kr.

og det ville ikke figurere i mine parpire på en belasten måde dvs. jeg
ville ku få det fjernet når jeg søgte visa !

så jeg tænkte skide være med det også betalte jeg de 1000 kr.

havde jeg nu haft en advokat VAR JEG ALDRIG blevet dømt !

det hævnede sig så ½ åt efter hvor jeg rent faktisk havde begået et
idbrud - der havde vi en advokat - jeg fik en beting på jeg skulle
side 4½ time eller sådan noget hvis jeg ellers blev dømt for noget jeg
skulle ind og side for de næste 2 år også en bøde oven i på 500
ham jeg var sammen med fik så bøden på 1000 og ingen betinget !

( der havde vi advbokat : han var godt nok ikke meget bevendt
hvis han havde været lidt smart så var han hoppede på at jeg ville
melde oste handlerene for forsikrings svindel da vi ikke havde stjålet
for det han påstod og i så fald kunne vi have fået tiltale fra fald
måske - endvider havde de klokket i den hele vejen igenem vi var ikke
blevet tilset af læge før vi røg i desentasionen : det skal man !
envider havde jeg folke register adresse i en helt anden komune og
skulle slet ikke i retten i den by )

men der er en ting der sikkert du bliver dømt hårde uden ind med
advokat !

men hvis det eller er en første gansg forsele så sker der nok ikke
alverden - du for nok en betinget også en bøde og et krav om at skulle
betale de 9000 tilbage hvis du kan, denm er rigemeligt nem at snakke
sig ud af - jeg har aldrig betalt en kr. i erstaning !
- husk lige han kan ikke tilbageholde dem i dine feriepenge !
det skal du bare sige ja til hvis han forslår det - men sener så hold
på loven at det kan man altså ikke hverken i ferie epenge eller
pension midler !

Nå men lad os vide hvordan det gik ?

Mv.
Bo M Mogesen.

Fra : land

Dato : 08-04-03 11:56

Det blev til en betinget dom på 40 dages hæfte!

Skal betale sagens omkostninger - hvor er det mon?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-04-03 16:50

On Tue, 8 Apr 2003 12:56:21 +0200, "land" <liine@ofir.dk> wrote:

>Det blev til en betinget dom på 40 dages hæfte!

det var fanme ikke så lidt da - du må ha haft et eller andet i
forvejen ???
Nå men jeg håber du kan holde dig i skindet frem over :)

men ok økonomisk kriminalitet det straffes MEGET HÅRDT i forhold til
andre forselser.....

du er fanme også en klovn - hvorfor fik du ikke en advokat ?? eller
ringede på det nr jeg lagde ved godt nok noget sent i nat ?

>Skal betale sagens omkostninger - hvor er det mon?

ja der må jeg være dig svar skyldigt men ....du kan få en adrags
ordning -og hvis du ikke ikke er i stand til at betale hvis du er på
bistand fagforening su o.lign så abre ring og sigd et kan du ikke så
glemmer de det
skulle betale sagens omkostninger men ok de er selvfølig også mange år
siden 1987-1988 så meget kan have forandret sig siden !

Fra : KC

Dato : 09-04-03 14:13

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordning -og hvis du ikke ikke er i stand til at betale hvis du er på
> bistand fagforening su o.lign så abre ring og sigd et kan du ikke så

Hmm tror du selv de glemmer det?

mvh
KC

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-04-03 17:47

On Wed, 9 Apr 2003 15:13:13 +0200, "KC" <kc_dk@hotmail.com> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

>Hmm tror du selv de glemmer det?

nu er der jo ikke nogen der glemmer forsætligt så frafalder
betydningen af ordet - men regninger der ligger hænd til betaling fra
en der ikke er i stand til at betale - hvis der ikke er noget tegn på
bedring efter nogen år så ligger de ofte bare og sylter ...dem har jeg
masser af !

Mv.
Bo MM